Gå til innhold

Creative SB X-Fi XtremeGamer, erfaringer? (bra kort gitt!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville hodlt meg unna creative produkter da de har dårlig etikk, behandler kunder som dritt, og har en helt på trynet salgsmodell.

Her er en tråd som var slått opp på diverse hardware og tech steder for ikke så lenge siden inkludert hardware.no.

message to danielk

 

edit: dette er et speil av orginal tråden fra creative forumet, da orginal tråden ble redigert og stengt.

Endret av hello(win)
Lenke til kommentar

Funker sikkert bra helt til Creative kommer med en ny modell. Da dropper de all støtte og nyutvikling på eldre kort.

 

Personlig gjorde jeg noe så dumt som å kjøpe et billig Audigy SE kort forrige sommer siden det ikke eksisterte Vista drivere til mitt gamle kort. Kortet funker greit i Vista, men SP1 er umulig å installere. Microsoft har blokkert installasjonen siden driverne hadde fått Vista SP1 til å krasje. Tror du Creative har planer om å oppgradere dem? "When hell freezes over" er vel et dekkende uttrykk.

Lenke til kommentar

Servicen dems gir jeg egentlig blanke i, forholder meg til dem jeg kjøper det fra.

 

Lurer rett og slett på om kortet er bra, og om det gir no god lyd? Tenker da f.eks på kortet vs integrert lydkort.

 

(har lest en del av tråden og er mildt sagt sjokkert over Creative. :wow:)

 

kjører XP forresten.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Om du kjører XP eller Vista spiller ingen rolle.

Eksemplet mitt viser bare at Creative gir blaffen i å supportere noe eldre enn dagens generasjon av lydkort. Med en gang en ny generasjon kommer, dropper de supporten for den gamle (selv om de fortsetter å selge eldre kort).

 

Hvorfor skal de tvinge oss til å kjøpe nytt lydkort hver gang de kommer med noe nytt?

Lenke til kommentar

har samme lydkortet selv, veldig fin og klar lyd, skjønner ikke hva du mener med at driverne suger, funker helt perfekt...

 

anbefaler lydkortet, og til 500 kroner.. why not? :)

 

edit: ja, lydkortet er bedre enn integrert!!

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar

At folk virkelig kan finne på å kjøpe et Creative-produkt nå, slik det ligger ann.

 

Creative har jo gjort det veldig klart om hvordan de behandler kundene sine, og X-Fi serien begynner å bli såpass gammel nå (3 år) at det er et spørsmål om tid før det kommer ett X-Fi 2. Og vi har jo alle sett hva som skjer da..

 

I tillegg så er det nå endelg kommet gode/bedre alternativer, også for dem som vil spille. Nemmelig Asus sin Xonar-serie, som faktisk har god support. Er også kort i samme prisklassene, henholdsvis DX og D2X.

 

Blir selv sannsynligvis å bestille en DX snart, for å få DD Live encoding og bedre analogutganger, men kan hende det faller på D2X. Det som er helt sikkert er at det ikke blir Creative ihvertfall!

 

Edit: Ingen av kortene i X-Fi serien støtter faktisk DDT Connect eller Dolby Digital Live, noe som faktisk Sound Storm-brikken på nForce 2 hadde.

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

så support er det eneste som gjør xonar bedre enn x-fi til spilling? er dumt at creative ikke har valgt å lage like gode drivere i vista til Audigy kortene som i XP, men det betyr ikke at Vista/XP driverne til X-fi eller xp driverne til audigy er dårlige...

 

Gode produkter og gode drivere ( sett bort fra audigy og vista) men audigy serien var jo fra xp ''tiden''

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte og begripe at folk kjøper Creative nå. Man er da med på å støtte et firma som fullstendig driter i kundene sine.

 

Dersom ikke Creative går konk snart (de feks. har måttet selge bygningen de har hovedkvarter i, og leier lokalene istedet) kommer det en ny serie som overtar for X-Fi serien, og vet vi alle hva som skjer med støtten til dagens X-Fi.

Lenke til kommentar
Joa, men trur du de kommer med x-fi2 med det første, tok jo en del år før x-fi tok over for audigy.

 

Sound Blaster Audigy 2, utgitt september 2002.

Sound Blaster X-Fi, utgitt august 2005

 

Tre år.

 

Hvor er vi nå? 2008, tre år etter det har kommet noe nytt produkt i X-Fi serien. Alt taler jo for at Creative blir å komme med ett nytt kort. Ser man tilbake på de trådene som har vært så mye oppstyr rundt så skyldes jo mye av problemene at Creative med hensikt har lobotomert driverene og fjernet funksjonalitet i Vista. Og si at that's life blir bare dumt, man skal ikke være nødt til å kjøpe et nytt produkt når man ikke trenger det. Svært mange var nok helt fornøyd med ytelsen til sitt Audigy 2 kort, og følte ikke at de trengte å bytte.

 

Til sammenligning så tilbyr nVidia oppdaterte drivere helt tilbake til GeForce 5 serien (FX) for Vista, men her er det også hardware som setter begrensingen (Vista krever såpass til skjermkort). Om du leter til XP så er det noen få klikk så har du drivere til GeForce 4 om du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...