Zeph Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 På tre av dører mine er det rust langs kanten under/nede på delen som ligg inntil gummilistene. Har sikkert kome stein eller liknande mellom og blitt hull når nokon har lukka døra. Eg kjem til å kjøpe ein dremel eller noko sånt for å få vekk all rusten. Har prøvd for hand, men det er litt vanskeleg å kome til, dessutan får eg vekk alt med ei maskin. spørsmålet er egentleg kva eg skal gjere etterpå. Det ser ikkje ut som det har gått gjennom stålet, men eg må pusse vekk ein del for å kome ned. Det er ikkje ein plass du ser så godt, så om eg ikkje får det 100% betyr ingenting, eg vil berre hindre at rusten sprer seg. Kva treng eg av grunning, lakk og sånt? Tenkte meg ein grunning av noko slag, lakk oppå og eventuelt klarlakk for å beskytte. Kor mange lag og sånt anar eg ikkje. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Er det snakk om der det er lakk eller under bilen O.L ? Om det er på lakken så er det bare å pusse ned til det ikke er rust- eventuelt sparkle og pusse, rustkiller eller lignende- deretter grunne og lakk. Er det metallic lakk- så må du ha klarlakk også.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Det er lakk ja, det er på undersida av døra, trur ikkje det blir behov for sparkling. Eg antar behandlingen skal overlappe eit bra område ein smule? Kor mange lag treng eg av forskjellige ting? Endret 16. april 2008 av Zeph Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Burde lakke et lite område- så det ser best mulig ut. Ta et eksempel: er det for eksempel hjulbuen og det er en list litt lengre opp- burde man lakke hele område- så det blir mest mulig likt. Anntall strøk må du jo se ann litt. Men et strøk med grunning og 2 med lakk burde vel holde + eventuelt klarlakk. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Klarlakken skal du nok ha 2 strøk av, de andre kan du bruke så mange lag du trenger for å dekke, bare vær sikker på at det tørker nok mellom strøkene, så du ungår kokeblærer og rynker.. Er meget lurt å ha på syregrunning før annen grunning, men etter rustkiller, da vanlig har dårlig rustbeskyttelse. Endret 16. april 2008 av Suncurtain Lenke til kommentar
4mbition Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Er denne fremgangsmåten grei?: -puss ned området med rust med sandparpir\dremel. -rengjør med tynner\aceton -rustkiller -syregrunning -grunning (1 lag) -lakk (2-3 lag) -klarlakk (2 lag) Ser dette greit ut? Noe mer jeg må tenke på? Endret 31. juli 2008 av creative! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå