Gå til innhold

Bygge en litten PC, vurdering ønskes

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bygge meg en liten pc til å ta med meg forskjellie plasser og lurer på hva folk syntes om det jeg vurderer å kjøpe. Planleger bla. å se dvd på den så tv ut er viktig. Har DVD-ROM og HD fra før av. Her er lista:

HK: MSI KT4M-L Hovedkort for Socket A

Kabinett: Chieftec Bordkabinett - Kabinett Micro ATX m/200W TK-01W

CPU: AMD Athlon XP1700+ 1.46 GHz 266 MHz bus

Kjøler: EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A

Grafikk: Sapphire Radeon 9100 Atlantis 64MB DDR

Minne: TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5

Prøver å holde meg under 3000,-

Det jeg lurer spesielt på er om 200W er nokk.

Innspill tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva med Shuttle XPC. Vel naa sa jo du at du ville holde deg under 3000 kroner. Saa det er vel ikke noe vits med mitt innlegg.

Men jeg er utrolig fornoyd med min XPC SB51G, som jeg kjorer i2.4Ghz og Corsair DDR400 512MB RAM. Kjorer du i tilleg et ATI-R9700 Pro med TV saa har du jo alt du trenger. Har ogsaa en Samsung Kombo DVD/brenner, funker kjempe.

Min maskin har 250w stromforsyning det holder utrolig bra ikke noe ustabile greier.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

200W holder LENGE, har 2 chieftec minitower med det hovedkortet (måtte faktisk modde kabinettet litt for å få harddiskene til å passe pga. cpu-socket plassering på hk.

chieftec minitowers kommer kun med 200W psu, du får også kjøt slik psu løs, da også som 200W.

har til gode å se ustabilitet med tanke på psu.

maskinen min er fylt opp av komponenter

det er visst stabilitetsproblemer med tilsvarende hk i atx format, men jeg har ikke opplevd noe tull ennå, jeg gikk over fra nforce chipsett uten å formatere engang, bare avinstallerte nforce drivere, byttet hk og la inn via 4in1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...