Xander^ Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg har bestemt meg for å gi Vista en sjangse nå som SP1 er kommet. Tidligere har jeg brukt Sygate under XP og har ikke hatt noen problemer. Når det er sagt så lurer jeg på hvorvidt brannmuren i Vista er til å stole på? Jeg er koblet direkte opp mot et modem så jeg har ingen brannmur utenom den jeg har installert på pc`n. Har en ekstra pc som får internett via min så det hadde vært kjekt om brannmuren var pålitelig. Lenke til kommentar
Hoisveen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei Windows Vista SP 1 har vist seg og ikke være det beste å installere på din PC. Det har vist seg at den nekter opp til flere programmer og starte. Windows Vista har en brannmur som er bedre enn den som er i XP. Men jeg anbefaler ikke og bare kjøre på Windows Firewall hvis du er en uforsiktig type. Du burde da heller installere et antivirusprogram som er mere pålitelig. Som f.eks Norman eller Kaspersky. MVH Per-Tore N. Høisveen For hjelp og support [email protected] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Du kan teste brannmur funksjon med ShieldsUp og LeakTest. http://www.grc.com/default.htm Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Såklart har jeg antivirus installert og jeg er vel mer fornuftig enn uforsiktig. Har ikke hatt ubudne gjester i pc`n siden 2001 eller noe. Lenke til kommentar
Hoisveen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei igjen Hvis noe bestemmer seg for og hacke din datamaskin. Så har de ikke noe problem for og hacke Windows Brannmur. Windows Brannmur hjelper overhode ikke mot hackere. Da anbefaler jeg deg heller og bruke et internett antivirusprogram. Da anbefaler jeg deg på det sterkeste og kjøpe Kaspersky Internet Security. MVH Per-Tore N. Høisveen Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Windows sin brannmur holder ikke mål. De beste er gratis,så bruke penger på dette er dumt. Comodo Firewall og Online Armor. http://www.matousec.com/projects/firewall-...nge/results.php Matousec har testet win sin brannvegg før,fikk 0 poeng. Comodo tjener penger på og selge Digital Certificates til bedrifter. Prøver og holde en veldig høy standar på brannveggen sin,for og holde et godt rykte. http://forums.comodo.com/melihs_corner_ceo...ney-t764.0.html Endret 12. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Hvis en hacker bestemmer seg for å trenge seg inn så kommer de vel forbi uansett hvilken brannmur Anywho, takk for tipsene. Går for Comodo sin løsning selv om jeg synes den har et litt rotete grensesnitt. (testet den for ett år siden under XP) Mvh Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hvis en hacker bestemmer seg for å trenge seg inn så kommer de vel forbi uansett hvilken brannmur Anywho, takk for tipsene. Går for Comodo sin løsning selv om jeg synes den har et litt rotete grensesnitt. (testet den for ett år siden under XP) Mvh har brukt comodo selv ( under xp ), synest den var litt for masete og kjopte meg " eset " sitt løsning, brannmur, antivirus + antispamm i ett ( behagelige pris med nåværende dollar pris, kjøpte for en 3 års periode ) merker ikke når den kjører. veldig bra lykke til med din valg Endret 12. april 2008 av p@ge Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Comodoen er søren meg glad i å forvisse meg om at programmer bruker internett, selv om jeg har valgt at programmene skal ha full tilgang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå