Gå til innhold

Er dette4 en bra pc?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en maskin for en kamerat, er dette et bra oppsett?

 

Intel Pentium 4 2.66 GHz Boxed PC533

 

Asus P4PE "Black Pearl" Hovedkort 478

 

Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 256MB PC3200

- 32Meg x 8, CAS 2-2-2-6-T1, 400MHz

 

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

 

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Gul

 

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

 

Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x

 

NEC DVD-spiller IDE 16x/48x Sort

 

Hansol 17" CRT 730ED TCO-99

 

Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm

 

Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm

 

Sum= 12.403 uten frakt

 

Er det en bra pc til prisen?

Er det noen komponenter jeg burde bytte ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du har for lite minne, 256MB vil ikke holde lenge. Kjøp heller 512MB minne fra TwinMOS, enten PC-2700 eller 3200(Hvis du skal overklokke).

 

2. Jeg ville ikke kjøpt en så dårlig skjerm. Du bør bruke penger på skjermen, den er faktisk noe av det viktigste i en ny PC. Jeg hadde kjøpt en 19" til over 3000,- helst med Trinitron eller diamondtron billedrør.

Hansol sine skjermer holder rett og slett ikke mål.

 

EDIT: Kjakan, hold kjeft. Vi trenger ikke spam som det der her! :grumpy:

EDIT2: For seint, da var vi igang :(

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ha "Black Pearl" utgaven?  Skal du casemode så er det kanskje greit, men den utgaven har vel såvid jeg har fått med meg ikke noen fordeler over P4PE/GL/F/S-ATA versjonen.

Black pearl kortet er litt fint, det var det jeg likte med det, iforholdt til p4pe, men utsende ahr ikke så mye å si, men det følger med endel extra ting da, som feks 32mb flash hd, runde idekabler og kabinettet skal moddas, så da er det greit med lit rått hovedkort og...

 

Det er som sagt en pc jeg skal bygge til en kamerat, og han har ikke så mye peil på overklokking, så den skal ikke klokes...

 

Er litt i tvil om den rammen gir så mye mere ytelse, den som er på 400 mhz ellerno+ lave ram time settings...Gir den bedre ytelse forde?

 

Eller burde han heller kjøpe seg vanlig 512 mb ram? (333mhz)

 

Skjermen bør helst ikke koste mer en 2500...Er det noen gode 17" du får for 2500 kroner? 19" er for stort, både te lan, og hjemme...

Lenke til kommentar

Skal han ikke klokke, så kjøper du 512MB PC2700-ram (DDR-333). Du får ikke kjørt rammen på DDR-400 på det hovedkortet uansett. Og selv om en brikke bare er spesifisert til 2.5, 3, 3, 7 - så kan du sette ned timingsene selv i BIOS, det vil fungere like bra som en brikke med default lave timings.

 

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=0&g1=21&...64&l=2&lantall=

 

Dette er en skjerm som vil passe fint, pris godt under 2500. Klarer hele 89Hz i 1280*1024, Hansolskjermen din klarer bare 60Hz, noe som betyr hodepine.

Lenke til kommentar
.

 

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=0&g1=21&...64&l=2&lantall=

 

Dette er en skjerm som vil passe fint, pris godt under 2500. Klarer hele 89Hz i 1280*1024, Hansolskjermen din klarer bare 60Hz, noe som betyr hodepine.

 

Den skjermen der så ut til å være en god skjerm, er det veldig bra bilde på den? Vil jeg merke forskjell på den og en 2 år gammel tco99 skjerm som jeg kjøpte på elkjøp for 2 år siden? Det er jo overlegen 2d kvalitet på det skjermkortet som han skal ha...

 

Bytt til xp prosessor og mindre hardisk. 20gb holder mer enn nok til deg :yes:

 

20gb, hva er det du har røyka a? vi lever i anno 2003!

 

Skal ikke ha amd, har hatt det før...

Du virka LITT useriøs...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...