Gå til innhold

Brawl - Diskusjon.no-turnering still going


abcdabcd

Anbefalte innlegg

wvxusz.jpg

 

REGLER: Ganske enkle regler. Vær hvem du vil, items av og velg nøytrale baner only:

 

Final Destination

Battlefield

Yoshi's Island(Brawl)

Smashville

Lylat Cruise

 

Du og motstanderen din skal fra klokka blir 22.00 spille Best-Av-3 kamper. Vinner du, poster du det her! Da får jeg vite det, slik at jeg kan redigere bracketen og sette deg i semifinalen. Taper du, trenger du ikke poste, da er du ute =/. That's life!

 

I semifinalen så lager en av semifinalistene et rom. De 2 andre semifinalistene går inn i rommet. Den som vinner 1 kamp der, er i finalen, og må gå ut av rommet. Husk å post i tråden. De to gjenværende er fortsatt i rommet og kjemper om finalplass. Den som vinner, går da selvfølgelig rett inn i finalen. Taperen = ut!

 

Og da sier resten seg selv? Husk stadig å post i tråden hvis du vinner, slik at jeg holder oversikten!

Endret av ^Olav^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du går foran med et strålende eksempel og la ut din FC ja xD

 

Men jeg er med! Online smashe nick: Kjell. Fc: 0559-6568-1828

 

Du får oppdatere førsteposten med litt regler og oppsett etterhvert da. Det hadde vært fint.

Kan jo komme med noen forslag selv og..

 

Items må være slått helt av.

Vi spiller med 3-4 liv (tror 4 er vanlig i turneringer)

"Best av 3/5" på kampene vi spiller. Med best av 3 kan det avgjøres etter 2 kamper, og maks 3. Med best av 5 må man minst spille 3 kamper mot hverandre, og maks 5.

 

Finalen kan være best av 5, eventuelt 7. Stemmer egentlig for best av 3 i vanlige kamper og 5 i finalen,så det ikke tar en uke.

 

Når det gjelder banevalg bør vi gjøre som i skikkelige turneringer, og banne de banene som er helt ustabile. F.eks den banen med pokemonen som plutselig skyter en laserstråle er helt forbudt.

 

Kan oppdatere denne posten min etterpå med forslag til hvilke baner vi kan bruke. Må bare se gjennom dem :)

 

Vi kan jo ha som regel at taperen får velge bane,også. Da må man jo si fra til motspilleren slik at begge velger samme bane.. Altså er det lettest om vi kan ta det over msn. Men om det ikke går for noen får vi sende pm'er her da.

 

Edit: Vi kan jo ta det imorgen om folk ikke kan i dag. Men jeg er med på "turnering" begge dagene uansett :p

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar

Dette er reglane eg har fått av ein erfaren Melee spelar:

 

Rulesettet som jeg ville ha tatt i bruk er i alle fall(mye inspirert av de amerikanske reglene):

 

- 3 stocks, 7 min.

 

- Alle sett er best av 5, finaler er best av 7.

 

- Items er av.

 

Den første runden skal banen alltid være nøytral. Hver spiller kan godt velge hver sin nøytrale bane i starten, siden Brawl randomly velger en av spillernes valg.

 

Advanced Slob Picks - Dette er en regel som vil bli benyttet i alle turneringene.

Dette betyr altså følgende Når en match er ferdig, kan taperen velge et brett.

Taperen skal informere vinneren om hvilket brett han skal velge. Vinneren kan da bytte

karakter, hvis han har lyst. Deretter kan taperen bytte karakter. Dette er en regel som

blir brukt i de fleste seriøse smashturneringer. Så altså taperen velger brett,

vinneren velger karakter, taperen velger karakter. Verre er det ikke.

 

Dave's Stupid Rule - Denne regelen sier at man ikke kan Counter Picke den banen

man senest vant på! La oss si at Spiller 1 vant på Final Destination på runde 1.

Spiller 2 vinner andre runde. Spiller 1 kan da ikke velge Final Destination!

 

Stage Banning - Med stage banning kan folk fra hver part banne en bane de ikke liker.

Denne banen kan hverken bli valgt i random, eller bli counterpicket. Altså: baner som blir bannet, kan ikke brukes i det hele tatt!

 

Double Elimination - Dette er ganske enkelt at spillerne i de forskjellige turneringene får en sjanse til å jobbe seg opp igjen i Losers Bracket, hvis han taper en gang (i Winners Bracket). Alle starter i Winners Bracket. Taper man en gang, går man til Losers Bracket. Taper man nok en gang der, er man ute av turneringen!

 

 

Baner:

Nøytrale Baner(random):

Final Destination

Battlefield

Yoshi's Island(Brawl)

Smashville

Lylat Cruise

 

Counterpicks:Delfino Plaza

Luigi's Mansion

Pirate Ship

Frigate Orpheon

Halberd

Castle Siege

Yoshi's Island (Melee)

Jungle Japes (Melee)

Onett

Rainbow Ride

Brinstar

Pokemon Stadium

 

Counterpicks(Teams only):Corneria(Det er bare en vegg å CT-e på, så en god team-mate burde kunne avbryte dette, om det skulle være tilfelle).

 

Bannede baner:

Mushroomy Kingdom (Sier seg selv)

Mario Circuit (Dedede kan lett CT-e spillere til døde på denne banen)

Rumble Falls (Icicle Mountain i jungelversjon)

Bridge of Eldin (Dedede's chainthrow)

Norfair (Kan lett stalle på banen, og det kommer alt for mye random lava som kan ødelegge)

Pokemon Stadium 2 (For mange deler av banen som ødelegger, og er veldig random)

Spear Pillar (Kommer legendariske pokemons og gjør alt helt random)

Port town (biler kommer så fort at man ikke får gjort mye med dem, og de dreper på lav damage)

Wario Ware (Mye random)

Distant Planet (Dedede kan CT-e folk til døde, og det kommer et rart dyr som spiser folk)

New Pork City (Er som Hyrule Castle)

Summit (Fisk som spiser deg, blir randomly veldig floaty gravity, is på banen)

Skyworld (Ser kanskje ut som en grei bane, men man kan ødelegge platformene, hvilket gjør at man bare fyker igjennom skyene)

75m (Artig bane, men ikke turneringsdyktig for fem flate øre)

Mario Bros. (items som dreper, CT, camping osv.)

Flat Zone 2 (Kul bane, men er veldig random)

Pictochat (Kommer opp for mange elementer som avgjør matchen.)

Hanenbow a.k.a Electroplankton (Har blitt bannet fra alle turneringer som jeg hittil har sett, og det skjønner jeg veldig godt. Banen er helt umulig å spille ordentlig på)

Shadow Moses Island (Vegger som er kjempefine for CT og Shine)

Green Hill Zone (Walkoff-stage)

Hyrule Temple (Guess why)

Corneria (Singles) (Chain-throw på nedre vegg)

Green Greens(Jeg har spilt MM-er på den banen med Dedede, og har CT-et så lenge jeg vil, uten problemer(Veggene))

Big Blue

 

Av Tonberry

Lenke til kommentar
Er ikkje ein slager å ta det seint på ein lørdagskveld. Då er som regel majoriteten ute på livet og liknande. Det beste hadde vore om turneringa vart arrangert i 8 tio søndag kveld eller noko. :) Berre eit tips frå mi side..

 

Jeg vet det, men tar sjansen allikevel jeg ;)

 

Og jeg tror vi kjører de reglene du viste Aspic, og dropper alle counterpicks. Det skal bare være lov å spille på de nøytrale banene, altså:

 

Final Destination

Battlefield

Yoshi's Island(Brawl)

Smashville

 

Og item's blir slått av.

Lylat Cruise

 

Gjør alt mye enklere, greie baner. Jeg bare lurer på en ting; Hvem bestemmer hvilken bane det blir når man spiller online?

Endret av Olav93
Lenke til kommentar

Enig med deg Olav, la oss bare spille de nøytrale banene. Når det gjelder hvem som bestemmer hvilken bane det blir,så blir det vel slik:

 

Første kampen velger hver person en av de nøytrale banene, så blir det tilfeldig hvilken av dem det blir. Deretter velger taperen neste bane. Men da må jo taperen få sagt fra om hvilken bane han vil ha, slik at begge spillerne velger den samme. Skal vi bruke regelen om at viss f.eks jeg vinner over Olav på final destination, du velger smashville og vinner over meg(usannsynlig :tease: ) så kan ikke jeg velge final destination igjen?

Lenke til kommentar
Enig med deg Olav, la oss bare spille de nøytrale banene. Når det gjelder hvem som bestemmer hvilken bane det blir,så blir det vel slik:

 

Første kampen velger hver person en av de nøytrale banene, så blir det tilfeldig hvilken av dem det blir. Deretter velger taperen neste bane. Men da må jo taperen få sagt fra om hvilken bane han vil ha, slik at begge spillerne velger den samme. Skal vi bruke regelen om at viss f.eks jeg vinner over Olav på final destination, du velger smashville og vinner over meg(usannsynlig :tease: ) så kan ikke jeg velge final destination igjen?

 

Hmhmhm, kan vi ikke bare velge en nøytral bane samme hva?

 

Vi sier det vi! Nøytralt er nøytralt, er ikke så farlig =)

 

Og når et gjelder oppsettet er det ikke store greiene! Tror jeg pusher fristen til å legge seg til til en time til jeg xD Da begynner vi å spille! Mmmk?

 

Da er også regler lagt ut på førstepost =)

Endret av Olav93
Lenke til kommentar
Hmm Jext er borte på msn og svarer ikke i det hele tatt. Så tegner til å bli en gigantisk turnering med hele 3 deltakere :p

 

Er jo ikke verre enn å endre innleggsbeskrivelsen, så tar vi en tourney imorgen og :)

 

Trur det ja!

 

Da var det endret.

Endret av Olav93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...