PMnormal Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Tok maks 4-5 min, men gadd liksom ikke, er ikke noe bilde noen kan dra nytte av. Jeg fikk dessverre ikke med meg at det stod at det var et bilde tatt av et familiemedlem, så en del av min kritikk var nok urettferdig i så måte. Jeg ville dog ikke ha lagt ut noen bilder av min guttunge, selv om jeg er ganske stolt av noen av de bildene han har tatt. Kanskje jeg har hatt en litt dårlig dag, ja. Det er likevel ikke til å stikke under en stol at du kaster bort tiden vår sett i lys av det du skriver i dette sitatet. Det er også ikke bra at du fjerner bildene, siden et av dem har fått god kritikk. Da blir jo hele tråden helt meningsløs. Med bildene inntakt blir det i alle fall en mening i noen av postene, og ikke bare de som har et innslag av krangel om retningslinjer. Vær så snill å legge dem ut igjen, slik at også andre kan lære noe av dette. Det er ikke bare fotografen som lærer av kritikken, men også de som leser tråden. Jeg har generelt vært litt krass i dag, spesielt i en post i en annen kategori (Nikon D70, som frembrakte moralsk harme i meg). Det var nok unødvendig, og ikke forsvarlig av meg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Du ville ha posten slettet. Du sier også at jeg har brutt en viktig regel ved å poste et bilde tatt av min bror, og nå vil du jeg skal legge de ut igjen? At kommentarer som "fjern streken" ikke betyr så mye står jeg for. jeg hadde ønsket meg kommentarer som " skulle hatt lavere/høyere standpunk" " fin linjer i plankene/ikke fine linjer i plankene" Endret 12. april 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Du ville ha posten slettet. Du sier også at jeg har brutt en viktig regel ved å poste et bilde tatt av min bror, og nå vil du jeg skal legge de ut igjen? Jeg skrev da ikke at jeg ville slette tråden, jeg skrev på en ironisk måte at den ikke bør slettes. Jeg motsier jo mitt eget utsagn med en gang for å understreke det. Det er litt dumt å slette deler av en tråd, for da mister tråden mening. Da må vi i såfall alle sammen slette våre poster, og det går jo ikke. Det samme gjelder å redigere feil i posten (noe du ikke har gjort). Slike handlinger kan få andre deltakere til å se ut som totale idioter, men det forekommer mer i de tekniske delene av forumet. Det var ikke meningen å mobbe deg med å trekke inn dine gamle problemer med forumet, men du har jo selv trukket frem utvisningen. Jeg var ikke så direkte. Det eneste jeg kan si til mitt forsvar er at jeg i alle fall er rettferdig i mine kritikker. Alle blir behandlet likt, og når du legger ut gode bilder får du også god kritikk. Fram til nå har jeg ikke gitt noen av dine bilder dårlig kritikk, så du forstår at jeg ikke har noe spesielt i mot deg. Langt i fra, jeg synes ofte du får ufortjent mye kritikk og mobbing rettet mot deg. Jeg ser fram til nye gode bilder av deg i andre poster, men legg helst ut de bildene du har tatt ut i denne tråden. Jeg mener nemlig at det å forandre innholdet i en post radikalt er et enda større brudd på regler for forumdeltakelse, og i dette tilfellet er det direkte trist. Det ene bildet var jo tross alt det beste med hele tråden. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Om bildet er ditt eller ikke bryr meg fint lite. Det som irriterer meg er at du legger ut bildet for kritikk, men når du får tips til å enkelt forbedre bildet så sier du rett ut at du ikke gidder fordi bildet ikke betyr noe for deg. Hvorfor legger du det ut i bildekritikk forumet da? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Jeg sa "jeg gadd ikke fjerne streken når jeg hadde redigert alt det andre" At jeg ikke kom til å fjerne den har jeg aldri sagt (?) , men tenkt, ja... bildet blir ikke lagt ut noen annen plass fremmover uansett. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Vel du sier jo at bilde er tatt av noen andre og du kun har brukt 4-5 minutter på og redigere bilde. Så ga du faen i og gjøre det ferdig ettersom det er "ikke noe bilde noen kan dra nytte av." Det gir hvertfall meg inntrykket av at du driter i bildet noe som forsåvidt er helt ok. Men da er det heller ingen vits og legge det ut for kritikk.. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 ... og ballen ruller videre. Nå synes jeg Folk har klart å påpeke den såkalte "ugjerningen" mange nok ganger og Mr. Olsen har nok fattet poenget vil jeg tro. Leave it! okay? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Vel du sier jo at bilde er tatt av noen andre og du kun har brukt 4-5 minutter på og redigere bilde. Så ga du faen i og gjøre det ferdig ettersom det er "ikke noe bilde noen kan dra nytte av." Det gir hvertfall meg inntrykket av at du driter i bildet noe som forsåvidt er helt ok. Men da er det heller ingen vits og legge det ut for kritikk.. Hvorfor er det ikke noen vits i å legge ut for kritikk? Jeg forventet meg kritikk som hjalp meg videre, dvs: Ville vært bedre med lavere standpunkt.Ville vært bedre om planken øverst var i en litt annen vinkel, og lå litt lengre frem. Den kombineringen med svart/hvit vs farger var helt håpløs, velg en av delene. At den streken burde vært fjernet var jeg klar over, men fordi det ikke hjelper meg videre å fjerne den, eller høre noen si det (jeg var jo tross alt klar over den) så blir en slik kommentar unyttig. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Vel da sier du at du skal gjøre det senere, istedet for å si at du ikke gidder. Jeg syntes du ga utrykk for at du dreit i hele bildet og det var mitt problem. Skjønner nå at det (forhåpentligvis) ikke er tilfelle så da er vel alt gull og grønne skoger igjen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg har bedt om stenging, PMnormal, vi fortsetter dette på pm. Tråden stenges etter ønske fra Mr. Olsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg