FredrikV91 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei igjen. jeg hadde en gammel topic om 9800 GX2 og om det skulle stå 512mb på dedikert minne. Jeg har slik pc: Vista Ultimate 32-bits AMD Athlon X2 6000+ 3.02 GhZ 4GB Ram (bruker bare 3.05 ellnoer) Asus M2N-SliDeluxe (hovedkort) Gigabyte Geforce 9800 GX2 1GB Jeg Kjører Crysis laggfritt på High med DX9, men på DX10, så lagger det. Det sies at skjermkortet er det råeste på markedt, men hvorfor drar det ikke Crysis på High/Very High med DX10 da? Er det noe jeg må stille på, eller er det noe feil? Samma problemet hadde jeg med Asus Radeon 3870X2 1GB, det var grunnen til at jeg byttet til det skjermkortet jeg har nå, men innser at det ikke var noe galt mitt gamle skjermkort. Men men, det jeg har nå er jo råere uansett. Noen Forslag? Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Tror det er CPUen som er flaskehals i ditt system... Har en kompis med et mye kraftigere oppsett enn ditt, og det lagger på Very High Var det ikke slik at Crysis skulle skalere 2 år fram i tid? Prøvd å klokke CPU? Den kører vel på stock nå? Endret 12. april 2008 av Duckhunter Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 LES: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3275&p=5 Lenke til kommentar
FredrikV91 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Tror det er CPUen som er flaskehals i ditt system... Har en kompis med et mye kraftigere oppsett enn ditt, og det lagger på Very High Var det ikke slik at Crysis skulle skalere 2 år fram i tid? Prøvd å klokke CPU? Den kører vel på stock nå? Jeg har ikke clocka opp CPU'n enda, burde jeg prøve det? Forresten, Collin MCrea lagger også, men det er bare på high Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei igjen.jeg hadde en gammel topic om 9800 GX2 og om det skulle stå 512mb på dedikert minne. Jeg har slik pc: Vista Ultimate 32-bits AMD Athlon X2 6000+ 3.02 GhZ 4GB Ram (bruker bare 3.05 ellnoer) Asus M2N-SliDeluxe (hovedkort) Gigabyte Geforce 9800 GX2 1GB Jeg Kjører Crysis laggfritt på High med DX9, men på DX10, så lagger det. Det sies at skjermkortet er det råeste på markedt, men hvorfor drar det ikke Crysis på High/Very High med DX10 da? Er det noe jeg må stille på, eller er det noe feil? Samma problemet hadde jeg med Asus Radeon 3870X2 1GB, det var grunnen til at jeg byttet til det skjermkortet jeg har nå, men innser at det ikke var noe galt mitt gamle skjermkort. Men men, det jeg har nå er jo råere uansett. Noen Forslag? Mvh Fredrik Ingen grafikkkort per idag klarer crysis på very high. Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 V.high i seg selv er ikke det største problemet. AA er det som ødelegger FPSen fullstendig. Selv mister jeg 25% FPS hvis jeg tar på 2xAA. Med GX2 bør du ligge på rundt 30-40 FPS med alt på V.high og ingen AA( varierer selvsagt litt etter området man er i ). Hvis du ikke gjør det så ville jeg nok i dette tilfellet skyldt på AMDen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det er tull at CPU er flaskehalsen. I såfall er Crysis ikke optimalisert til å benytte prosessorer 100% All den tiden jeg spilte Crysis brukte aldri spillet 100% CPU kraft av kjernene. Det puslet rundt på maks 60% på den kjernen som var belastet mest. Har samme prosessoren som trådstarter. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Jeg har PC-en i signaturen, og den burde yte ganske likt din. Jeg kjører alt på medium, med 4xAA for å få det helt glatt. Da ser det bra ut og lagger ikke i det hele tatt. hvorfor skal du absolutt ha på very high? Spillet er jo ikke noe morsomt uansett(synes jeg ihvertfall), og da er det vel ikke så viktig at det er så utrolig vakkert å se på?? EDIT: For meg lagget det på medium med 0xAA før, men når jeg stilte inn i nVidia kontrollpanel, ble det bra. Still til ytelsesmodus for 2 gpu-er og for én skjerm, og still inn at hver gpu lager annethvert bilde eller 2 og 2 bilder. Da burde det gå glattere=) Endret 12. april 2008 av conflict Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det er tull at CPU er flaskehalsen.I såfall er Crysis ikke optimalisert til å benytte prosessorer 100% All den tiden jeg spilte Crysis brukte aldri spillet 100% CPU kraft av kjernene. Det puslet rundt på maks 60% på den kjernen som var belastet mest. Har samme prosessoren som trådstarter. Har sett noe av det samme som du sier, at det ikke ser ut til å bruke så mye av kjernene, men når jeg skulle prøve det nå så brukte den faktisk rundt 90% av kjerne #2, 10-50% av #1 og 5-15% av #3 og #4, dette på en 3.85ghz q9650. Uansett, mener dog ha lest fra andre at å gå fra 2ghz på CPUen til 4ghz øker FPSen noe enormt, uten at jeg har prøvt dette selv. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 AnandTech: QX9770 og 9800 GX2 får drøye 40 FPS @ 1280x1024 Trådstarter: Hvor mange FPS ligger du på? Lenke til kommentar
a-z Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Det er tull at CPU er flaskehalsen.I såfall er Crysis ikke optimalisert til å benytte prosessorer 100% All den tiden jeg spilte Crysis brukte aldri spillet 100% CPU kraft av kjernene. Det puslet rundt på maks 60% på den kjernen som var belastet mest. Har samme prosessoren som trådstarter. Feil. GX2 er et såpass kraftig kort at du må ha en veldig god CPU for å dra nytte av den. Hjelper ikke hvor kraftig skjermkort du har, så lenge CPUen din suger. Jeg gikk opp fra 13800 til 16300 i 3DMark 06 bare ved å klokke CPUen min fra 3 til 3,7 GHz. Trådstarter hadde nok sett betydelig forskjell om han hadde klokket CPUen sin, eller evt. kjøpt ny. Ta en titt på den testen her, så skjønner du hva jeg mener http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3271&p=1 EDIT: grunnen til at CPUen din "idler" såpass er fordi Crysis tar CPU i bruk nokså lite i forhold til hva det burde ha gjort. Men det har allikevel ingenting å si på hvor godt CPUen din utnytter skjermkortet ditt. (se i forholdt til Unreal Tournament 3 f.eks., det spillet bruker CPUen godt) Endret 13. april 2008 av a-z Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Da var det en CPU grense der men på langt nær så langt ned at man nådde den med 8800 kort. Kjekt å vite hvor balansen ligger. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Da var det en CPU grense der men på langt nær så langt ned at man nådde den med 8800 kort.Kjekt å vite hvor balansen ligger. Litt OT, men hva er plaskehals i mitt system?(i signaturen) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Vi anbefale deg å lese linken i post 11 så får du svaret der. Dette dreier seg om en test av 9800 GX2 og 9800 GX2 i SLI som ligger en del høyere i ytelse en hvilken som helst single 8800 kort. Og om jeg ikke er helt på bærtur så var det i høye oppløsninger med Very High setting i Crysis med 9800 GX2 i SLI forskjellene dukket best opp på stock og overklokket prosessor. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Da var det en CPU grense der men på langt nær så langt ned at man nådde den med 8800 kort.Kjekt å vite hvor balansen ligger. Litt OT, men hva er plaskehals i mitt system?(i signaturen) Jeg vil ikke si at du har noe særlig flaskehals i ditt system. Men siden du kjører SLI så ville jeg ha klokket CPUen (hvis du ikke har gjort det ennå da) Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Da var det en CPU grense der men på langt nær så langt ned at man nådde den med 8800 kort.Kjekt å vite hvor balansen ligger. Litt OT, men hva er plaskehals i mitt system?(i signaturen) Jeg vil ikke si at du har noe særlig flaskehals i ditt system. Men siden du kjører SLI så ville jeg ha klokket CPUen (hvis du ikke har gjort det ennå da) Sorry for OT. Har ikke gjort det, og jeg veit ikke hvordan jeg gjør det=P Ingen av spillene jeg har prøvd kjører cpu på 100%... Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 På Very High og 1920*1200 er det spillbart for meg. Hvordan sjekker jeg FPS? Den benchmark greia viser bare High specs Lenke til kommentar
FredrikV91 Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Ok, takk for mange svar. Jeg har sjekket litt, og som mange har sakt, så er nok Crysis lagd for flere års bruk. Jeg trenger også en litt bedre prosessor. Jeg klokket opp min med 5% og følte det gikk glatt på High. Tusen Takk for hjelpen Endret 14. april 2008 av FredrikV91 Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Drunk_Panda: Last ned Fraps Endret 14. april 2008 av CrazyEagle Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 På Very High og 1920*1200 er det spillbart for meg. Hvordan sjekker jeg FPS? Den benchmark greia viser bare High specs Enten er det en option i settings, eller en av F knappene(tror det er F6) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå