Balleknekkern Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 det jeg lurer på er om det er verdt å vente på at e8400 skal komme i butikkene, eller om jeg bare heller skal kjøpe en e6850? har venta i flere måneder, og hver gang noen har fått den på lager, er jeg akkurat litt for sen:( jeg kommer ikke til å overklokke så mye, har vannkjøling så tror ikke tempen skal bli noe problem. Er forskjellen veldig merkbar i spill og sånt når de ikke er overklokka? Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 hvis ikke du skal klokke noe særlig er den e6850 grei. sikkert e8400. forskjellen på de er bla 45 nm på e8400 som gjør at den er litt kjappere. har klokket min e6850 maks til 3,815 ghz og kjører en 24/7 løsning på 3,6 ghz...eg er veldig fornøyd med den hvertfall. den detter litt ut ang maksklokk og 3dmark06 . da blir den knust av feks en klokket q6600. det er ganske merkbart for min del med mitt msi nx8800gt 512mb oc skjermkort ang crysis på high settings og 2xAA. det funker kanonbra når begge deler er klokket. så litt klokk ang crysis er å anbefale med en e6850 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Såvidt jeg vet så har Amentio OEM versjonen på lager (uten kjøler) http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:10501510 Endret 12. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 E8400 finnest da i nettbutikkene om noen dager, bare å vente det over helgen kan du bestille på komplett og ps.no Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Ytelsen er veldig god på e8400, og du kan bruke en stille kjøler p.g.a den lave varmeutviklingen. Bygde pc til en kompis med e8400 uten stock kjøler, satte på en Scythe Andy Samurai kjøler og tempen ble lav og kjølingen stille. Virkelig god og rask prosessor. edit: I 3DMark06 slår Quad en Duo p.g.a den har 2 mere kjerner og 3DMark06 støtter flere kjerner. Men i den virkelige verden med spill så er e8400 raskere en en uklokket q6600. Dette har jeg erfart selv. Endret 12. april 2008 av The-Flu Lenke til kommentar
Balleknekkern Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 lurt å handle hos Amentio? har hørt mye rart om den netbutikken, men ser ut som den eneste som har cpuen inne Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 kan jo kjøpe på ebay, men vet ikke om du må betale tollen.. Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Har hatt ingen problemer med Amentio. Jeg bestilte opprinnelig E8400 med boxed kjøler, men den kom aldri på lager. Amentio ringte meg å tilbydde meg den uten kjøler når den kom på lager til samme pris selv om den er dyrere. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 lurt å handle hos Amentio? har hørt mye rart om den netbutikken, men ser ut som den eneste som har cpuen inne Jeg har handlet hos amentio flere ganger før og har ikke hatt noen problemer med de. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 hvis CPU'en er på lager uten kjøler er jo dette bare bra.. for det må en zalman 9500 tl for å kjøler ned hvis du skal klokke den, ubrukelige disse orginale kjølerne.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 hvis CPU'en er på lager uten kjøler er jo dette bare bra.. for det må en zalman 9500 tl for å kjøler ned hvis du skal klokke den, ubrukelige disse orginale kjølerne.. Eller kjøpe en annen kjøler som er bedre og ikke så overpriset som Zalman sine er.... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) lurt å handle hos Amentio? har hørt mye rart om den netbutikken, men ser ut som den eneste som har cpuen inne Har ikke hatt annet enn trøbbel med Amentio. De har i flere år nå komplett ignorert alle henvendelser fra meg, og etterhvert også fra Forbrukerombudet. Hvis de ikke viser seg å ha skjerpet seg etter siste henvendelse fra Forbrukerombudet, kommer jeg sannsynligvis til å ta kontakt med advokat selv. Amentio har for øvrig ikke en eneste ting på lager - de speiler andres lager. Blant annet speiler de lageret til Aronsen, og påstår de selger ting som bare Aronsen har løyve til å selge i Norge. Aronsen er ikke spesielt happy med dette. Et annet artig tilfelle fra Amentio er at de påstår at de selger Canon EF 1200mm f5.6L, et objektiv som har en bruktpris på ca kr 625 000,-, har ikke vært tillatt å produsere på ca to år pga for mye bly i glasselementene, og sist men ikke minst, er lget i ca 12-15 ekseplarer på verdensbasis. Det er nesten fristende å bestille det og se dem forsøke å skaffe det. Endret 12. april 2008 av Aetius Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 lurt å handle hos Amentio? har hørt mye rart om den netbutikken, men ser ut som den eneste som har cpuen inne Jeg har handlet hos amentio flere ganger før og har ikke hatt noen problemer med de. Så lenge man slipper reklamasjon og returer, så er det greitt. MEN skal man sende noe i retur, så begynner h...... Av egene erfaringer med drittbutikken Amentio, så kan jeg ikkje anbefale dem Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 lurt å handle hos Amentio? har hørt mye rart om den netbutikken, men ser ut som den eneste som har cpuen inne Har ikke hatt annet enn trøbbel med Amentio. De har i flere år nå komplett ignorert alle henvendelser fra meg, og etterhvert også fra Forbrukerombudet. Hvis de ikke viser seg å ha skjerpet seg etter siste henvendelse fra Forbrukerombudet, kommer jeg sannsynligvis til å ta kontakt med advokat selv. Amentio har for øvrig ikke en eneste ting på lager - de speiler andres lager. Blant annet speiler de lageret til Aronsen, og påstår de selger ting som bare Aronsen har løyve til å selge i Norge. Aronsen er ikke spesielt happy med dette. Et annet artig tilfelle fra Amentio er at de påstår at de selger Canon EF 1200mm f5.6L, et objektiv som har en bruktpris på ca kr 625 000,-, har ikke vært tillatt å produsere på ca to år pga for mye bly i glasselementene, og sist men ikke minst, er lget i ca 12-15 ekseplarer på verdensbasis. Det er nesten fristende å bestille det og se dem forsøke å skaffe det. Sportsillustrated har faktisk 2 stk av disse I følge wiki da Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 hvis CPU'en er på lager uten kjøler er jo dette bare bra.. for det må en zalman 9500 tl for å kjøler ned hvis du skal klokke den, ubrukelige disse orginale kjølerne.. Eller kjøpe en annen kjøler som er bedre og ikke så overpriset som Zalman sine er.... hvilken kjøler tenker du på ? følger det med vifte kontroll? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Nesten alle mellomklassekjølere er bedre og i alle fall billigere enn Zalman 9500 - som er et gammelt design, f,eks Scythe har flere modeller, OCZ Vendetta/Vendetta 2, Gigabyte G-Power2 Pro, og ikke minst Thermaltake har flere, i det hele tatt veldig mange kjølere. Zalman 9xxx serien er dessuten avhengig av høy rpm på vifta for å duge nogenlunde, Zalman har nok hvilt litt lenge på laubærene..... Endret 12. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) lurt å handle hos Amentio? har hørt mye rart om den netbutikken, men ser ut som den eneste som har cpuen inne Jeg handlet nettopp denne, og fikk den etter to dager. Resten av tingene venter jeg på....men akkurat prosessoren kom kjapt. Det var en Q750...som skal være veldig lett å klokke. MVH Tommy Endret 12. april 2008 av TommyL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå