Pivotal Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Snorre: 150% enig der. Men selv så liker jeg faktisk Sponheim veldig godt. Han virker som en av de få politikerne som ikke bare er renspikka politiker, men en "vanlig" mann også. Han har relativt bred arbeidserfaring til politiker å være og han virker veldig inkluderende, lite dømmende og frisk i debatter. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg er for eksempel sikker på at verken handlingsregelen eller mandatet til Norges Bank lever i dagens form om 30 år, og det til tross for at disse to fundamentene for den økonomiske politikken behandles som hellige kuer i dag. De er geniale! Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Sponheim gjør jo ikke annet enn å sutre. Jeg tror de vil få ennå kaldere føtter enn FrP om de havner i regjering. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Astralnoise: Nårtid sutrer Sponheim? Og hvorfor skulle de få kalde føtter? De har i motsetning til Frp vært i regjering før og har etter min mening taklet det rimelig bra. Lenke til kommentar
KS Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Eh. FrP sin poltikk ligger fast uansett hvilket årstall vi er i. (..) Merkligste jeg har lest noengang. FRPs politikk er fast? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Sponheim sutrer ikke. Han argumenterer bare for hvorfor borgerlig koallisjon med FRP ikke er et alternativ for Venstre. Jeg forstår ham godt. FRP ligger såpass langt unna Venstre politisk at et sammarbeid ikke ville være et reelt alternativ. Venstre er så små at de ikke ville fått igjennom nok av sine saker dersom FRP var med i en borgerlig regjering. Joda, Venstre og FRP er enige på noen punkter. Men innvandring, beskatning, miljø og kultur er spesielt fire områder som skiller de to partiene sterkt. Hvorfor skulle Venstre gå i regjering med et parti som vil det motsatte i fire av fanesakene deres? Vi ser jo hvordan det går med SV i den rødgrønne regjeringen. De har jo så og si gitt opp alle fane-sakene sine. Eller, ledelsen i partiet har hvertfall sett virkeligheten i øynene og forstått at det er arbeiderpartiet som er sjefen. Dermed jobber de for de små sakene de kan få igjennom (slik som bedre barnehage-dekning og fjerning av kontantstøtten). Jeg må ærlig innrømme at jeg liker Sponheim. Noen vil kanskje mene han er litt brutal, sjefete og sutrete. På en annen side snakker han rett fra levra. Han sier det han mener, i motsetning til mange andre politikere som trår rundt grøten. Han har mange gode poenger, og har styrt Venstre til nye høyder. Han fikk dem over sperregrensen, og kan sikkert bringe dem enda høyere. Ikke minst fører han (og partiet) en politikk jeg liker. Det vil si, den politikken blant de norske partiene jeg liker best. Da bryr deg meg lite at Sponheim ikke vil alliere seg med et parti jeg er uenig med i litt for mange saker. Snarere tvert imot, jeg er glad for at Sponheim ikke vil alliere seg med FrP, men synes det er synd han truer med å alliere seg med arbeiderpartiet. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Sentrum / Høyresiden i regjering? Glem det......dette har de innvolverte partier selv torpedert så kraftig at det får Tysk IIW ubåtsinnsats til å virke koselig. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jaja, da har Høybråten uttalt at han ønsker å utfordre Høyre på verdispørsmål og markedspolitikk. Virker som om opposisjonspartiene er mer opptatte av å angripe hverandre enn regjeringen. Hvordan skal de borgerlige klare å skape en regjering der alle er uenige om hvem som skal sitte i den og hvordan politikk som skal føres? Må jo være en drøm for regjeringen, mens de styrer landet ødelegger opposisjonspartiene hverandre. Hvordan vil liberale Venstre se på et et enda mer verdikonservativt Krf? Og hvordan vil Høyre takle et angrep på markeds og skattepolitikken deres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå