Gå til innhold

Hvor gode er mine analoge objektiv til mitt EOS 400D kamera?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Canon EOS 400D, og pappaen min hadde et analogt speilrefleks som han kjøpte for ca 4 år siden. Til dette kameraet hadde han 2 objektiver. Disse har jeg tatt med meg hjem, og jeg har funnet ut at de passer til kameraet mitt. Men det jeg lurer på er om objektivene vil fungere optimalt til kameraet mitt. I tillegg lurer jeg på om noen vet om dette er gode, middels eller dårlige objektiv. Jeg aner ikke hva tall og bokstaver på objektivene står for. Hvor lyssterke er de?

Objektivene jeg har er:

* Objektiv 1 (dette satt på det analoge speilrefleksen til pappaen min når han kjøpte det):

Canon 28-90mm (blomst) 0.38m/1.3ft

*Objektiv 2:

Nærmest der man setter på objektivet står det: Canon 90-300mm (blomst) 1.5m/4.9ft. Helt ytterst på objektivet står det: CANON ZOOM LENS EF 90-300mm 1:4.5-5.6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok noe av de svakere objektivene med Canon-merket ja, ja.

Ville ikke anbefalt disse på 400d. Telezoomen har kurant zoomområde, men optikken er nok langt fra det du får for en ok penge i dag.

Sett disse på hylla og velg heller noe sånt som EF-S 18-55IS og EF-S 55-200IS dersom du vil ha noe som er rimelig og bra.

Vil du legge mer penger i objektiv? You have come to the right place!

Kikk i noen tråder i samme kategorien som du har postet denne, så skjønner du ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...