Gå til innhold

Anbefaling - lydløs HD

Anbefalte innlegg

Skal sette sammen en HTPC og kunne trengt et tips til lydløs 3,5" IDE harddisk fra 500GB og oppover. Hastigheten spiller liten rolle, det jeg trenger er lite støy, både fra lesing og selve spinninga.

Tidligere har jeg sverget til samsung spinpoint, men disse ser ut til å være vanskelig å oppdrive i IDE for tiden.

PS. Har et eldre hovedkort, så S-ATA er utelukket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal sette sammen en HTPC og kunne trengt et tips til lydløs 3,5" IDE harddisk fra 500GB og oppover. Hastigheten spiller liten rolle, det jeg trenger er lite støy, både fra lesing og selve spinninga.

Tidligere har jeg sverget til samsung spinpoint, men disse ser ut til å være vanskelig å oppdrive i IDE for tiden.

PS. Har et eldre hovedkort, så S-ATA er utelukket.

Har også sansen for samsung spinpoint, hva med en 400GB?

https://prisguiden.no/product.php?productId=78193

Lenke til kommentar

Satt sammen en maskin med Samsung Spinpoint T166 320GB og en på 500GB. 500GB var stillest, 320GB knartet mer under lesing/skriving. Anbefaler den på 500GB da den rett å slett imponerte meg.

Edit: Var forresten rask som et uvær også.

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar
Satt sammen en maskin med Samsung Spinpoint T166 320GB og en på 500GB. 500GB var stillest, 320GB knartet mer under lesing/skriving. Anbefaler den på 500GB da den rett å slett imponerte meg.

Edit: Var forresten rask som et uvær også.

Har 2 samsung 320 IDE disker stående i maskina mi, har også 2 samsung 500 SATA disker. Og kan ikke si at jeg har lagt merke at 320 diskene bråker mer. T166 er vel en sata disk, men jeg kan ikke forstå at disse bråker mer enn storebroren. Dette må vel forklares med at du har vært uheldig med disken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...