gammalerik Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Skal sette sammen en HTPC og kunne trengt et tips til lydløs 3,5" IDE harddisk fra 500GB og oppover. Hastigheten spiller liten rolle, det jeg trenger er lite støy, både fra lesing og selve spinninga. Tidligere har jeg sverget til samsung spinpoint, men disse ser ut til å være vanskelig å oppdrive i IDE for tiden. PS. Har et eldre hovedkort, så S-ATA er utelukket. Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Skal sette sammen en HTPC og kunne trengt et tips til lydløs 3,5" IDE harddisk fra 500GB og oppover. Hastigheten spiller liten rolle, det jeg trenger er lite støy, både fra lesing og selve spinninga. Tidligere har jeg sverget til samsung spinpoint, men disse ser ut til å være vanskelig å oppdrive i IDE for tiden. PS. Har et eldre hovedkort, så S-ATA er utelukket. Har også sansen for samsung spinpoint, hva med en 400GB? https://prisguiden.no/product.php?productId=78193 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Takker for å ha spora opp Samsung Spinpoint, men samtlige forretninger hadde den ikke på lager og forventet de inn 25/4. Finnes det andre merker som er av tilsvarende lydløshet, og gjerne i største størrelser? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Seagate er kjent for lavt støynivå. Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Satt sammen en maskin med Samsung Spinpoint T166 320GB og en på 500GB. 500GB var stillest, 320GB knartet mer under lesing/skriving. Anbefaler den på 500GB da den rett å slett imponerte meg. Edit: Var forresten rask som et uvær også. Endret 12. april 2008 av The-Flu Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Tidligere når jeg lette etter info om stille hardware så brukte jeg: http://www.silentpcreview.com/ mye. Prøv der så er det mulig at du finner noen tester. Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Satt sammen en maskin med Samsung Spinpoint T166 320GB og en på 500GB. 500GB var stillest, 320GB knartet mer under lesing/skriving. Anbefaler den på 500GB da den rett å slett imponerte meg. Edit: Var forresten rask som et uvær også. Har 2 samsung 320 IDE disker stående i maskina mi, har også 2 samsung 500 SATA disker. Og kan ikke si at jeg har lagt merke at 320 diskene bråker mer. T166 er vel en sata disk, men jeg kan ikke forstå at disse bråker mer enn storebroren. Dette må vel forklares med at du har vært uheldig med disken din. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Tidligere når jeg lette etter info om stille hardware så brukte jeg: http://www.silentpcreview.com/ mye. Prøv der så er det mulig at du finner noen tester. Genial side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå