Gå til innhold

5000kr på PC til å spille WC3

Anbefalte innlegg

Jeg har brukbar skjerm, tastatur, mus og høytalere, og vil altså bruke max 5000kr på en PC jeg kan kjøre Warcraft 3 fint på. Gammelt spill som stiller få krav til PCen, så om mulig hadde vært fint å bruke nærmere 4000kr. Eneste kravene jeg har selv er dual-core og 2GB ram. Har ikke satt sammen PC før, og selv om det sikkert er et enkelt puslespill tror jeg jeg hadde vært mest komfortabel med å bare kjøpe ferdig sammensatt fra Komplett.

Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du Windows XP i tillegg eller har du en lisens fra før?

Jeg satte sammen et billig og bra system for en måned siden som bestod av:

Intel Pentium E2160 1.8Ghz DualCore (overklokket til 2Ghz)

Asus Vintage. Kabinett+hk+300w psu til 800kr.

RAM: 2GB kingston

GFX: Radeon 3850 (3870 er et bedre kjøp i dag).

Hadde dvd-rom og disk fra før. Det kom på 3100kr for ca 1mnd siden.

Nå koster den 2800. Prisguide link.

PCn er veldig liten og lett. Grei å ta med seg på lan. Ulemper: max 2GB RAM, bare c2d cpuer. Svak psu. Ergo, kan ikke oppgraderes. Noe bråkete med stock kjøler.

---

Det har aldri vært så lett som nå å bygge pcn selv. Før måtte man være mye mer obs på at delene ville passe sammen selv om de i utgangspunktet skulle virke. F.eks. noen hk og ram brikker mistrivdes. Edit: Dette skjer jo fortsatt.

Har du sett pc bygger guiden på hw? Link Bla igjennom den så ser du om det er noe for deg.

Koster ikke så mye å få komplett til å bygge for deg. Og så får du 3 års garanti.

Edit: I følge pc byggeren på komplett koster 3års garanti 2850,- og telefon/mail support 900,-. Det blir 3750!

Finnes det et bedre alt. til komplett???

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...