hmmmmmmmmmm Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) SNIPSAT Akkurat, skjønner. Prøvde F2 (har en dimension 9150) uten at noe skjedde. Har testet tastaturet og det fungerer helt fint. Nesten litt synd siden nytt tastatur ville vært sånn en enkel løsning. Endret 13. april 2008 av hmmmmmmmmmm Lenke til kommentar
hmmmmmmmmmm Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 fenderebest Det skjer ingenting. Bare fortsetter oppstarten som om jeg ikke trykker. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Da ligger problemet enten i BIOS selv eller i maskinvaren. Lenke til kommentar
hmmmmmmmmmm Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Hvis jeg skulle tenke ut en løsning selv måtte det bli å lage en disk med et eller annet som går av seg selv. Vet ikke helt hva men... Går det an å lage en disk som sletter hele drittboksen og installerer windows på nytt automatisk? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Som jeg sa siden du har ikke får opp NTLDR menyen i oppstarten ved å trykke F8 er ikke problemet i Windows. Det nytter med andre ord ikke å installere windows på nytt. Siden du har testet at tastaturet er OK og har testet med andre tastatur står du bare igjen med maskinvareproblemer. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hvis pcen ikke er veldig gammel bør det vel være mulig å få det fikset på reklamasjon. Endret 13. april 2008 av oln Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Ja du må koble deg utenom usbportene. Ps2 tastaur og mus tenker det virker da. Overgang fra usb->ps2 skulle vel gå greit det og. Så kan du bruke tastauret ditt. Åpne pc se om usbtilkobling til hovedkortet sitter på plass. Ofte er er det flere da kan du prøve og bytte plass. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Den gangen dette skjedde med meg var da chipsetvifta begynte å bråke så mye at jeg ble sur og rev den av. Det gikk bra til å begynne med, men etter stadig flere vilkårlige omstarter bet jeg i det sure eplet og monterte en ny. Etter det har PC-en funket greit, bortsett fra at USB-ting ikke registreres før Windows er i gang, så jeg må bruke et PS2-tastatur for å velge operativsystem. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Nyere DELL maskiner slik som min har ikke PS/2 buss. Hør heller med DELL du. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Vi kan jo starte med å eliminere helt bort at det er windows som er problemet. Last ned linux-livecd på en annen maskin, brenn bildefila ut på en cd med et brenneprogram (eks. NERO). Sett cd-en inn i cd-rommen, og skal da kunne komme deg helt inn i linux sitt operativsystem uten å trenge å trykke på en eneste knapp. Sjekk om du fortsatt ikke har noe kontakt, og hvis du ikke har det, er det garantert ikke virus som er problemet. Når det ikke er virus som er problemet, har du krav på support og reklamasjon (gitt at maskinen ikke er mer enn 5 år) Ring til de du kjøpte maskinen hos. de kan antakelig ikke hjelpe deg, men du sender da samtidig inn en bestilling på å få sendt maskinen din inn på reprasjon. Det kan nesten virke som at du ikke har andre muligheter. Dette skal ikke koste deg noe (gitt at det ikke er virus som er problemet, noe som er lite sansynlig hvis du har gjort første avsnitt). Dersom det var en nettbutikk du kjøpte maskinen hos, skal de sende deg en lapp som gir deg mulighet til å sende maskinen gratis. Du har også krav på en midlertidig lånepc dersom reprasjonen tar mer enn 1 uke. Jeg ser i alle fall ingen andre muligheter... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Når han verken kommer inn i BIOS-menyen eller NTLDR-menyen i oppstarten ved å bruke tastaturet er det 100% sikkert at det ikke er Windows som er problemet da BIOS ikke er istand til å registrere data fra tastaturet vil det heller ikke fungere med en Live cd. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) greit da kan han hoppe til det neste avsnittet i innlegg 30 (hvis ingen har noen andre forslag) Endret 13. april 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
hmmmmmmmmmm Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Sry, måtte stikke på jobb i går. Skjønner at det sannsynligvis er maskinen. Skal se om garantien fremdeles gjelder, den begynner å bli noen år. Eventuelt om det er verdi i å reparere den. Uansett takk for all hjelpen, gutter! Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 som sagt, har du 5 års reklamasjonsrett på pc-en. Er den eldre enn det? Du trenger ikke garanti på en slik sak (du har garanti i 3 år). Det burde kunne gå på reklamasjon som du har i 5 år. Lenke til kommentar
hmmmmmmmmmm Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Jeg vet fanden ikke, må se om jeg finner er kvittering et eller annet sted. :!: Er det klart for dere hva som eventuelt må byttes? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg vet fanden ikke, må se om jeg finner er kvittering et eller annet sted. :!: Du kan sikkert høre med de du kjøpte den hos, om det er mulig å få en ny kvittering siden du har mistet den forrige. Hvis butikken har litt orden på det de selger, og du kan oppgi personopplysninger, burde ikke det være no problem. Det fikk jeg da jeg spurte om kvittering av noe jeg kjøpte på lefdal... Lenke til kommentar
hmmmmmmmmmm Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Kjøpte hos dell, så jeg får høre med de. Lenke til kommentar
gnumannen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Jeg synes det her er litt gøy, siden akkurat det samme skjedde med min Dell Dimension 9150 omtrent samtidig som det skjedde med din! Tastaturet og musen sluttet å virke da jeg var ute på kjøkkenet, og jeg har testet alt som er av porter osv. Tastaturet og musen virker på andre PC-er. Min pc er 2 1/2 år gammel, og jeg får nytt hovedkort av Dell om noen dager. Jeg regner med at det vil hjelpe. Jeg kan rapportere hvordan det hjalp når jeg får det;) Endret 30. april 2008 av gnumannen Lenke til kommentar
hmmmmmmmmmm Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 OK, flottings! Håper det ikke er vanskelig å bytte hoverdkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå