Gå til innhold

VIRUS: PC`n vil ikke ha tastaturet

Anbefalte innlegg

Hallo eksperter.

Etter å ha lasta ned all mulig drit fikk jeg et plagsom lite virus.

Når jeg slo på maskinen fikk jeg besked om at den ikke fant noe tastatur. Etter en stund starter den opp som normalt men da får jeg ikke brukt hverken tastatur eller mus. Prøvde å trekke ut det som var og sette inn på nytt uten suksess. Prøvde andre tastatur og mus uten at det hjalp noe. Lot faenskapet stå i noen uker uten at det helt store sjedde.

Ideer? ;)

Endret av Skagen
#1.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Lot faenskapet stå i noen uker uten at det helt store sjedde

He hadde du forventet at det skulle skje noe.

Boot trykk f8 flere ganger,velg sikkerhetmodus med nettverk.

Gjør dette.

Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.

Start programmet og velg "Trykk scan og save log" .

Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din.

Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar!

Har ikke ps2 men prøvde et annet tastatur uten at det hjalp. Skriver dette innlegget med det tastaturet som hører til den stasjonære så det skulle være i orden.

Jeg laster ned mye crap og det i kombinasjon med måten dette skjedde på gjør at jeg tror det er virus.

Lenke til kommentar

Hvis du tror det er virus, så kan du poste en combofix-logg. Den kan fortelle om/hva dette kan være for infeksjon:

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører.

Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt)

Lenke til kommentar

He du har en avatar som passer bra.

Har det virket under boot før?

Tenker på har du kommet deg inn i bios.

Dell® 400 F3, F1

Dell 4400 F12

Dell Dimension® F2 or DEL

Dell Inspiron® F2

Dell Latitude Fn+F1 (while booted)

Dell Latitude F2 (on boot)

Dell Optiplex DEL

Dell Optiplex F2

Dell Precision™ F2

eMachine® DEL , F 2

Lenke til kommentar

Filterdrivere er drivere som sitter mellom funksjons driverne og "ser" på all I/O trafikken ders. Dette brukes veldig ofte av feks Keyboardloggere.

Om man fjerner filterdriverne så vil ikke windows kunne få kontakt med de virkelige driverne og dermed vil ikke tastatur og mus svare lengre.

Jeg regner med tastaturet fungerer normalt før du kommer inn i Windows så da kan du boote fra Windows CD-en og starte gjenopprettingskonsollet for å se om du har noen slike som er enten aktive eller deaktiverte.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

SNIPPSAT

Det var litt over hodet på meg, men tastaturet har alltid virket normat før, også under boot med sikkerhets modus osv.

Dette skjedde bare en vakker dag da jeg slo på pc`en som normalt. "Keyboard not found" eller noe slikt. Siden har den ikke vært i bruk.

fenderebest

Har ikke windows cd. Bestilte det fra DEll den gangen jeg kjøpte maskinen men de kom ikke med. Veldig deilig akkurat nå. :no:

Endret av hmmmmmmmmmm
Lenke til kommentar
Vel om du har ikke mulighet for å starte opp fra en oppstarts cd eller mulighet for å interaktere med Windows via tastatur og mus ellers står du nok rimelig fast.

Har du prøvd Sikkermodus forresten?

Begynner å kjennes sånn ut ja. F8 prøvde jeg i sted uten noe suksess.

Lenke til kommentar
Vel om du har ikke mulighet for å starte opp fra en oppstarts cd eller mulighet for å interaktere med Windows via tastatur og mus ellers står du nok rimelig fast.

Har du prøvd Sikkermodus forresten?

Begynner å kjennes sånn ut ja. F8 prøvde jeg i sted uten noe suksess.

Skjer det ingenting i oppstarten når du trykker F8?. Da skal du få opp NTLDR menyen. NTLDR henter data fra tastaturet direkte fra I/O porten spesifisert i BIOS. Så om dette ikke fungerer er det ikke Windows som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...