Gjest Guest_T_* Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei. Har lenge hatt en del kviser i ansiktet. Prøvde mye rare kremer og kurer, før jeg til slutt kom over Basiron. Denne hjalp i alle fall på meg. Men nå er tingen at hele ansiktshuden min er full av små arr etter kvisene. Ser mer ut som små røde prikker, som ikke gjør huden særlig fin. I tillegg har jeg litt større og ganske røde prikker på ene kinnet. Disse har jeg hatt lenge, og det ser ut som det kanskje er under huden? Saken er at jeg plages litt med dette, og lurte på om det finnes en eller annen krem for å fjerne små arr og røde områder etter tidligere kviser? Svar mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 I samband med alle sår og skader på kroppen, oppstår en en betennelsestilstand, ikke å forveksle med infeksjon nødvendigvis. Betennelse er en del av kroppens forsvar, men også en del av tilhelingsprosessen. De røde prikkene du har kan være en betennelsestilstand. De forsvinner av seg selv, men du spør jo om man kan få det å gå fortere. Ja det finnes noen kremer og salver. En del av de er faktisk sminke og selges som sminke. Andre får du på apoteket. Du kan begynne med å snakke med de på apoteket, de har ofte god peiling. Det er jo også kjent at forsiktig uv-stråling hjelper, det vil si sollys og/eller solarium i små doser. Hvis du har mye kviser over lang tid og er skikkelig plaget, kan det være at legen kan sette deg på en langvarig svak antibiotikadose. I ettertid, når hele kviseperioden er over kan man bedre på arrdannelsen med plastisk kirurgi i form av f.eks hudsliping og/eller laserbehandling. Sånn umiddelbart kan du starte med forsiktig solarium. Lenke til kommentar
Gjest Guest_T_* Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Takk for svar. Får vurdere solarium da. Er det noen som vet hva en slik krem heter? Må man ha resept? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Aldri bruk solarium hvis du vil få vekk arrene etter akne, solarium gjør at røde merkene setter "seg" har jeg hørt. Anbefaler at du drar og kjøper MD Formulation. Det er et sett med rens, kremer osv. Du vil da få en ny hud, da blir du kvitt røde merker, arr og kviser hvis du har det. Har ikke brukt MD formulation selv, men har hørt bare positive omtaler om det. Du kan bruke solarium litt, men jeg ville ikke ha gjort det etter det jeg har hørt. Uansett du får ha lykke til Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hei. Har lenge hatt en del kviser i ansiktet. Prøvde mye rare kremer og kurer, før jeg til slutt kom over Basiron. Denne hjalp i alle fall på meg. Men nå er tingen at hele ansiktshuden min er full av små arr etter kvisene. Basiron er en kortison krem, som hjelper kun mot kviser. Spør Hudlegen/fastlegen din. Endret 29. oktober 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Aldri bruk solarium hvis du vil få vekk arrene etter akne, solarium gjør at røde merkene setter "seg" har jeg hørt. Anbefaler at du drar og kjøper MD Formulation. Det er et sett med rens, kremer osv. Du vil da få en ny hud, da blir du kvitt røde merker, arr og kviser hvis du har det.Har ikke brukt MD formulation selv, men har hørt bare positive omtaler om det. Du kan bruke solarium litt, men jeg ville ikke ha gjort det etter det jeg har hørt. Uansett du får ha lykke til Da jeg knakk kinnbeinet og måtte opereres endte jeg opp med et arr langs øyenbrynet. Legen anbefalte meg da å smøre dette området med veldig sterk solkremsfaktor hver gang jeg skulle tilbringe en lengre stund i solen. Dette sa han ville hjelpe mot arrdannelse og føre til et mindre markant arr. Ellers sa han også at hvordan arr helbredes er veldig forskjellig fra person til person, men ville vært forsiktig med solariumsbruk. Fikk et sår på hånden mens jeg badet en sommer, var i solen hele tiden og dette er det tydeligste arret jeg har i dag. Skal ikke si det nødvendigvis må være pga. solen, men da kirurgen fortalte at å holde seg unna sol var et helt vanlig råd til pasienter etter plastiske operasjoner tror jeg ikke det er unsannsynlig at det er slik. Lenke til kommentar
Gjest Guest_T_* Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Er det noen plass man kan få tak i MD Formulations i en norsk nettbutikk? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Er det noen plass man kan få tak i MD Formulations i en norsk nettbutikk? Det vet jeg ikke, men serien (MD Formulations) kan kjøpes på hudpleiesalonger som f. eks WahWah. Lenke til kommentar
Gjest Guest_T_* Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Er det noen plass man kan få tak i MD Formulations i en norsk nettbutikk? Det vet jeg ikke, men serien (MD Formulations) kan kjøpes på hudpleiesalonger som f. eks WahWah. Har ikke en slik i nærheten. Men det fåes ikke kjøpt på apotek eller noe slik? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Er det noen plass man kan få tak i MD Formulations i en norsk nettbutikk? Det vet jeg ikke, men serien (MD Formulations) kan kjøpes på hudpleiesalonger som f. eks WahWah. Har ikke en slik i nærheten. Men det fåes ikke kjøpt på apotek eller noe slik? Nei, men på apoteket har de nok lignende produkter. Ta turen ned til nærmeste apotek og spørr der. Lenke til kommentar
Gjest Guest_andre_* Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Aldri bruk solarium hvis du vil få vekk arrene etter akne, solarium gjør at røde merkene setter "seg" har jeg hørt. Anbefaler at du drar og kjøper MD Formulation. Det er et sett med rens, kremer osv. Du vil da få en ny hud, da blir du kvitt røde merker, arr og kviser hvis du har det.Har ikke brukt MD formulation selv, men har hørt bare positive omtaler om det. Du kan bruke solarium litt, men jeg ville ikke ha gjort det etter det jeg har hørt. Uansett du får ha lykke til Md-formulation gjorde huden min enda verre.. er ikke alle som tåler fruktsyre.. vær forsiktig, og heller ta kontakt med hudspesialister Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Så arrene forsvinner faktisk? LETTET! Sluttet å få nye kviser for noen uker siden.. var redd arrene aldri skulle forsvinne. Lenke til kommentar
Gjest godt råd Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Aldri bruk solarium hvis du vil få vekk arrene etter akne, solarium gjør at røde merkene setter "seg" har jeg hørt. Anbefaler at du drar og kjøper MD Formulation. Det er et sett med rens, kremer osv. Du vil da få en ny hud, da blir du kvitt røde merker, arr og kviser hvis du har det.Har ikke brukt MD formulation selv, men har hørt bare positive omtaler om det. Du kan bruke solarium litt, men jeg ville ikke ha gjort det etter det jeg har hørt. Uansett du får ha lykke til Md-formulation gjorde huden min enda verre.. er ikke alle som tåler fruktsyre.. vær forsiktig, og heller ta kontakt med hudspesialister Jeg har også brukt md-formulation og har samme erfaring. Ble MYE verre:( brukte det i noen måneder(hudpleierne mente det var en utrensingsprosess) Tydelig at alle ikke tåler disse produktene. Bortkastede penger, gå til hudlege, det er det eneste som hjelper:) Lenke til kommentar
Gjest Guest_oda_* Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Basiron hjelper vel kanskje på noen, men da må du virkelig tåle mye. Huden min ble helt inntørket, selv om jeg brukte på litervis med fuktighetskrem. Det var så sterkt at til og med huden rundt øynene ble inntørket, selv om jeg bare tok litt basiron på haken. En annen ulempe med Basiron er jo at det farger av på klær. Det fikk jeg merke! Lenke til kommentar
Gjest Tine Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Kanskje litt sent å svare, men jeg sliter med akkurat det samme problemet, og har prøvd litt forskjellige rpodukter som ikke har hjulpet. Jeg har nå gått på en vitamin kur i en måneds tid og skal prøve det en stund(hittil har det ingen effekt). Men jeg har hørt at Sandelwood og rosevann er en metode de har brukt i mange sørlige land fra gammelt av. Det blir neste jeg rpøver. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Takk for svar. Får vurdere solarium da. Er det noen som vet hva en slik krem heter? Må man ha resept? Solarium er kreftfremkallende og er det siste du bør gjøre. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hva er det man ikke får kreft av idag? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Solarium er kreftfremkallende og er det siste du bør gjøre. Kun hvis man soler seg overdrevent mye. Og det gjør de færreste. Med andre ord, det du skriver her er bullshit siden det er ikke relevant i sammenhengen. Endret 12. november 2010 av Ishq Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 1+ (Vet det er innebygd nå, men jeg er oldschool) Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hei. Har lenge hatt en del kviser i ansiktet. Prøvde mye rare kremer og kurer, før jeg til slutt kom over Basiron. Denne hjalp i alle fall på meg. Men nå er tingen at hele ansiktshuden min er full av små arr etter kvisene. Ser mer ut som små røde prikker, som ikke gjør huden særlig fin. I tillegg har jeg litt større og ganske røde prikker på ene kinnet. Disse har jeg hatt lenge, og det ser ut som det kanskje er under huden? Saken er at jeg plages litt med dette, og lurte på om det finnes en eller annen krem for å fjerne små arr og røde områder etter tidligere kviser? Svar mottas med stor takk! Basiron fjerner arr? jeg var på apoteket og spurte om krem mot kviser, også anbefalte de meg det. Sa den som solgte basiron til deg at det var noe som kunne fjerne arr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå