Gå til innhold

Kan man bruke CNPS9500 AT til Intel Core 2 Quad Q9450?

Anbefalte innlegg

Som emne sier, er det mulig å bruke denne viften til en cpu som Intel Core 2 Quad Q9450? Ser på hjemmesiden til Zalman at denne prosessoren ikke er listet opp for hva viften skal støtte. Men vifta har jo PWM(pulse width modulation) og den støtter core2duo. Skulle vel ikke da være noe problem å bruke den til nevnte cpu, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den de tester på Itpro er LED utgaven, og den har ikke PWM. Og de nevner vel heller ikke nøyaktig hvilken cpu de bruker, bortsett fra at det er en 4-kjerners. Skulle kanskje tro at AT versionen av vifta som jeg snakker om er enda mer egnet siden den har PWM? Og at den prosessoren jeg har tenkt å bruke den på skal ha et lavere effekt forbruk(varmeutvikling) enn de quad prosessorene som er i salg i dag?

Lenke til kommentar

Vifta har jeg, men tenkte å oppgradere til nevnte CPU. Er svært fornøyd med den vifta. Har brukt den på Pentium 930D, og den har holdt helt kjeft, når jeg kjører den i "stille mode" ved hjelp av PWM. Og siden mange av core2duo prosessorene er ganske varme og den nevnte quad prosessoren skal jo ha et lavt effekt forbruk, tenkte jeg at den bør kunne brukes. Har sendt en mail til Zalman og spurt, men har enda ikke fått svar. Og vil vel kanskje være litt skeptisk hvis de svarer at jeg ikke kan bruke den. De vil vel helst få meg til å kjøpe en ny som de har spesifisert er godkjent for nevnte CPU. Time will show. Trur jeg tar sjansen okke som. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, det er ikke så rart, de nye quad-cpuene bruker vesentlig mindre strøm enn tidligere, ergo også mindre varmeutvikling.

Jeg vil uansett fraråde deg å kjøpe zalman, disse kjølerne er definitivt ikke bra nok lenger, og om du skal klokke holder det ikke.

Du kan jo se på den nye Xigmatek-kjøleren, nesten like bra som TRUE, og vesentlig billigere.

Lenke til kommentar

Hadde du lest nøyere så ville du ha sett at jeg allerede har vifta, og har hatt den siden Pentium D kom. Det eneste rare her, er at de ikke lister opp på sin egen side at den støtter quad CPU'er. Er vel kanskje for at de helst vil at folk skal kjøpe nyere modeller. Og så lenge ingen nettsider jeg har sett, har skrive noe om hvordan denne viften og 9450 jobber sammen, så kommer ditt råd vel kjapt. Men ellers takk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...