Gå til innhold

PC-en er veldig treg til å skru eller logge seg av, hvordan fikse?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en Lenovo N200 med Intel T2330, 3Gb RAM 120Gb HDD osv.

Før reagerte en med en gang når jeg trykket på knappen eller via start menyen for og sette den i hvile/dvalemodus eller slå den av. Men nå etter jeg gjør det, står den og surrer i 2-3 min så skjer det noe etter en stund.

Hvordan fikser jeg dette? :hmm:

Husken jeg hadde no lignende når jeg brukte XP også, men det er en stund siden :p

Har også problemer med at den blir veldig treg slik at musikken og musen hakker når jeg surfer eller laster ned via internett, noen som hvet hvorfor? Har ikke spyware eller virus i følge Zone Alarm, SAS og hijackthis..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan selvfølgelig være masse som er årsaken til dette problemet. zone alarm er en av de. det er et vanvittig ressurskrevende program. spesielt hvis man har hele pakken (security suite)

prøv først å avinstaller den og restart. se om det løser problemet og finn då evt en annen brannmur

du bør og ha ccleaner på maskina og bør kjøres en gang i uken/annenhver uke. kommer an på bruken av pc: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

run cleaner to ganger for å få vekk alt eller så mange ganger det tar for å få frem 0 mb removed

etterpå kjører du registry x antall ganger tildet ikkje finnes flere feil. du får velge selv om du vil ta backup av registeret før du sletter alle feil (får sp om det) eg har aldri tatt backup og det har gått fint

så kan du velge tools og så på startup og fjerne de programmene du ikkje trenger at pc-en skal starte opp sammen med windows

Lenke til kommentar
Hei :)

Har en Lenovo N200 med Intel T2330, 3Gb RAM 120Gb HDD osv.

Før reagerte en med en gang når jeg trykket på knappen eller via start menyen for og sette den i hvile/dvalemodus eller slå den av. Men nå etter jeg gjør det, står den og surrer i 2-3 min så skjer det noe etter en stund.

Hvordan fikser jeg dette? :hmm:

Husken jeg hadde no lignende når jeg brukte XP også, men det er en stund siden :p

Har også problemer med at den blir veldig treg slik at musikken og musen hakker når jeg surfer eller laster ned via internett, noen som hvet hvorfor? Har ikke spyware eller virus i følge Zone Alarm, SAS og hijackthis..

Jeg hadde akkurat gitt opp hele Vista, kjøpt meg en ny XP-pro og var klar til å legge inn denne. Før jeg la inn XP tok jeg å formaterte hele disken i GParted. Deretter reinstallerte jeg Vista.

Erfaringene var at etter lange og mange oppdateringer, noen hang ups og merkelige fakter fra installeringen, så endte jeg opp med en Vistainstallasjon som starter og stopper på få sekunder. Faktisk mye raskere enn XP.

Det er helt klart at "ett eller annet" lager problemer i Vista. Jeg får ikke opp SP1 som alternativ under Windows Update, og venter til så skjer.

Problemet med å legge inne XP på en nyere maskin er at etter formateringen, så må man skaffe tilveie de rette driverne til maskinen. Du kan ikke bruke Vistadrivere til XP.

Så gjelder det å få driverne inn i maskinen under installeringen. XP spør jo etter en diskett for 3.partsdrivere under installeringen, og det er det vel få som har nå?

Alternativet er å slipstreame ASA-controllerdrivere inn på en kopi av XP-disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...