Gå til innhold

Gutt, 15 - Ute etter en liten jobb

Anbefalte innlegg

God kvelden...

Vil først og fremst si at jeg er en 15 år gammel gutt, 93-årgangen.

Kom plutselig på at en jobb hadde vært interessant. En jobb i så tidlig alder tror jeg ville vært positivt, slik at jeg allerede nå kunne sett litt på hvordan arbeidslivet fungerer. En ordentlig jobb hvor jeg måtte passe tider og gjøre noe, og da med det formålet å tjene penger, samtidig å skaffe litt erfaring i et tidlig stadie i livet mitt.

Er en gutt som er glad i å skrive på PC. Selvstendig. Tenker masse, sier generelt sett lite, eier normal folkeskikk, er presis, glad i å ha noe å gjøre... Bor i en kommune med ca. 3500 innbyggere sørvest i Sør-Trøndelag.

Hva vil jeg tjene penger til? Jeg elsker Rosenborg BK, og har lenge hatt lyst til å gått amok inne i RBK-shopen, men prisene der inne er høye, og jeg eier ikke masse penger. Tror også mamma og pappa hadde blitt glad om jeg skaffet meg jobb. Det hadde de nok ikke forventet.

Jeg vet verken hvordan jeg skal gå frem, eller hva jeg skal gjøre... Det å henge opp en plakat eller to kan virke useriøst... og det ungdommen i dag vil kalle "teit". Tenkte at dere her inne på diskusjon.no kunne svart meg på en del angående dette... :)

Med vennlig hilsen

Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begynte selv å jobbe i den alderen, men det hadde av og til en tendens til å gå ut over skolearbeidet, så den kan vær litt skummel. mye kjekkere å tjene penger enn å gjøre lekser hehe

men det er bra etter min mening å komme seg ut i arbeidslivet tidlig på den måten at du vokser på det og lærer at man må jobbe for føden for å oppfylle enkelte materialistiske ønsker feks (som ps3 og pc ol.)

beste måten er absolutt og den værste...nemlig å reise rundt på de stedene du kunne tenkt deg å jobbe på med en søknad der du skriver fult navn og litt om deg sjøl i korte trekk. ikkje en lang avhandling hehe (liker å kose med pusen når jeg kommer hjem fra skolen osv hehe9)

ikkje alle som tør å reise rundt og spør, men absolutt den beste måten for då får de sett deg og gjort seg opp et førsteinntrykk som og er viktig. gå inn med rak rygg og positiv holdning. ikke som en hund med halen mellom bena. det er ikke bra

ellers lykke til med jobbfremtid og brann vinner i år og :tease:

Lenke til kommentar

Har både egen PlayStation3 (forøvrig, så vant jeg den i en konkurranse gjennom Rosenborg Ballklub) og egen PC. Men skjønner hva du mener.

Det jeg vil ha penger til, er som sagt Rosenborg-klær. Rosenborg-drakt. Rosenborg-bukse (tror jeg kjøper meg det i dag, samt en RBK-genser) samt mye, mye mer til. Må sikkert jobbe en del for å få tak i alt jeg vil, men helt greit.

Btw: Takk for svaret.

Brann vinner ikke serien i år.

Lenke til kommentar
God kvelden...

Vil først og fremst si at jeg er en 15 år gammel gutt, 93-årgangen.

Kom plutselig på at en jobb hadde vært interessant. En jobb i så tidlig alder tror jeg ville vært positivt, slik at jeg allerede nå kunne sett litt på hvordan arbeidslivet fungerer. En ordentlig jobb hvor jeg måtte passe tider og gjøre noe, og da med det formålet å tjene penger, samtidig å skaffe litt erfaring i et tidlig stadie i livet mitt.

Er en gutt som er glad i å skrive på PC. Selvstendig. Tenker masse, sier generelt sett lite, eier normal folkeskikk, er presis, glad i å ha noe å gjøre... Bor i en kommune med ca. 3500 innbyggere sørvest i Sør-Trøndelag.

Hva vil jeg tjene penger til? Jeg elsker Rosenborg BK, og har lenge hatt lyst til å gått amok inne i RBK-shopen, men prisene der inne er høye, og jeg eier ikke masse penger. Tror også mamma og pappa hadde blitt glad om jeg skaffet meg jobb. Det hadde de nok ikke forventet.

Jeg vet verken hvordan jeg skal gå frem, eller hva jeg skal gjøre... Det å henge opp en plakat eller to kan virke useriøst... og det ungdommen i dag vil kalle "teit". Tenkte at dere her inne på diskusjon.no kunne svart meg på en del angående dette... :)

Med vennlig hilsen

Vidar

Heisann.

Det er lurt å komme seg raskt ut i arbeid !

Jeg var allerede i gang da jeg var 14.

Nå har jeg fått meg et mer fast arbeid, og trives godt med det.

Det lureste du kan gjøre er å skrive deg en liten søknad til hver plass du ønsker og arbeide.

Så legger du ved de siste karakter utskriftene dine, og husk å skrive på om du har erfaring med PC og diverse.

Du burde komme deg raskt i gang med det, for det er ikke det enkleste å få seg sommerjobb i en alder av 15 år. Kanskje familien din har bekjentskaper tıl noen som har en butikk, dagligvareforetning, klesbutikk eller noe sånt.

Er enklere å få jobb gjennom bekjentskaper, men som sagt. Skriv en god søknad og go 4 it!

Legger en fin mal ved her:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Navnet ditt

Kontaktadressen din

Postnummer og poststed

E-post (om du sjekker denne jevnlig)

Telefon (gjerne fasttelefon, men alltid mobil) Sted og dato

Navn på firma

Navn på kontaktperson

Adresse

Postnummer og poststed

SØKNAD PÅ (STILLING) I (FIRMA) - (eventuelt referansenummer om dette er oppgitt.)

# Innledning: Hvem er du og hvilken stilling søker du på?

# Hvorfor har du lyst på jobben og hva gjør deg kvalifisert?

# Vil du utdype/fremheve noen spesielle punkter på CV-en kan du gjøre det her.

# Andre egenskaper du vil legge vekt på som ikke kommer frem i CV-en.

# Avslutning: Rund opp søknaden og skriv gjerne inn eventuelle kommentarer om når og hvor du kan best kontaktes.

Med vennlig hilsen

Navn

Vedlegg: (Antall, evt kort forklaring på stikkordsform.)

Lenke til kommentar

09. - 11. Juni er det uplassering ved skolen. D.v.s. at elevene kan gå hvor som helst i - eller utenfor kommunen, å søke på jobb som man skal være på et par dager. Man får ikke lønn i disse dagene, da det i utgangspunktet er i skoletiden.

Jeg skal søke på Lerkendal. Har en bror som jobber i Rosenborg. Vil jobbe i Rosenborg da jeg blir større, akkurat som han, og håper derfor på å få godkjent søknad, slik at jeg får et lite innblikk allerede nå, om hvordan et dag i brakka på Lerkendal er. Håper på å få jobben.

Merk: Dette er ikke noen fast stilling, kun utplassering arrangert av skolen... :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...