Gå til innhold

5.1 lydkort og spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes INGEN PC-spill med ekte surround ala Dolby Digital 5.1 og DTS 5.1 på markedet.

De fleste nye spill støtter EAX eller lignende surroundteknologier, men jeg tror ikke du kan regne med å få Dolby Digital EX på PC-spill i aller nærmeste framtid slik som du sier.

Spillkonsoller derimot. Jeg vet at ihvertfall GTA: Vice City har DTS-lyd på PS2-versjonen. :)

Lenke til kommentar

Vel som jeg nevte i posten min

I Counter Strike kan du høre nøyaktig i hver enkelt kanal hvor lyden kommer fra.

Samme i WWII Online.

Det er ikke noe wannabe "bak" lyd. Jeg kan finne ut nøyaktig hvor finden kommer fra med surround.

Jeg tenkte å kjøpe 2.1 høytaler sett, men tok Logitech Z-560 (4.1) og er super fornøyd, når et spill støtter surround lyd, får du en mye bedere spill opplevelse.

Mener da jeg.

.exe

Lenke til kommentar
Det finnes INGEN PC-spill med ekte surround ala Dolby Digital 5.1 og DTS 5.1 på markedet.

De fleste nye spill støtter EAX eller lignende surroundteknologier, men jeg tror ikke du kan regne med å få Dolby Digital EX på PC-spill i aller nærmeste framtid slik som du sier.

Spillkonsoller derimot. Jeg vet at ihvertfall GTA: Vice City har DTS-lyd på PS2-versjonen. :)

Americas Army har DD 5.1.

Det er vel heller ikke så rart det er så få, når det er utelukkende Nforce2 som kan enkode signalet digitalt.

DTS på PS2? Når klarte Ps2 å enkode dts? ekte surround er det hvertfall bare å glemme i realtime på ps2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...