nor_ranger Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg skal kjøpe ny pc og hovedkortet har integrert lydkort 5.1 Får man spill i surround idag eller er dette ment for dvd filmer??? Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har bare 4.1 men regner med hvis spillet støtter 4.1 så støtter det nok 5.1 også. De spillene jeg har som jeg kommer på er 4.1 er: Counter Strike WWII Online Men titt her: http://www.eax.creative.com/gaming/gameindex.asp .exe Lenke til kommentar
nor_ranger Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 En hel del spill der ja Hvis IGI 2, command & conquer generals ogeller enterthematrix kommer i dolby digital ex 5.1 så kjøper jeg ihvertfall surroundpakke! :wink: Lenke til kommentar
striky Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Det finnes INGEN PC-spill med ekte surround ala Dolby Digital 5.1 og DTS 5.1 på markedet. De fleste nye spill støtter EAX eller lignende surroundteknologier, men jeg tror ikke du kan regne med å få Dolby Digital EX på PC-spill i aller nærmeste framtid slik som du sier. Spillkonsoller derimot. Jeg vet at ihvertfall GTA: Vice City har DTS-lyd på PS2-versjonen. Lenke til kommentar
nor_ranger Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Aha , så hvis jeg kjøper en "surround-pakke" med 5 monitorer og sub så får jeg bare en AC-3 lignende falsk surround?? Da er det bedre å legge like mye penger i 2 monitorer og en sub! Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Vel som jeg nevte i posten min I Counter Strike kan du høre nøyaktig i hver enkelt kanal hvor lyden kommer fra. Samme i WWII Online. Det er ikke noe wannabe "bak" lyd. Jeg kan finne ut nøyaktig hvor finden kommer fra med surround. Jeg tenkte å kjøpe 2.1 høytaler sett, men tok Logitech Z-560 (4.1) og er super fornøyd, når et spill støtter surround lyd, får du en mye bedere spill opplevelse. Mener da jeg. .exe Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Det finnes INGEN PC-spill med ekte surround ala Dolby Digital 5.1 og DTS 5.1 på markedet.De fleste nye spill støtter EAX eller lignende surroundteknologier, men jeg tror ikke du kan regne med å få Dolby Digital EX på PC-spill i aller nærmeste framtid slik som du sier. Spillkonsoller derimot. Jeg vet at ihvertfall GTA: Vice City har DTS-lyd på PS2-versjonen. Americas Army har DD 5.1. Det er vel heller ikke så rart det er så få, når det er utelukkende Nforce2 som kan enkode signalet digitalt. DTS på PS2? Når klarte Ps2 å enkode dts? ekte surround er det hvertfall bare å glemme i realtime på ps2. Lenke til kommentar
nor_ranger Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Det er bare enkelte film-scener i f.eks metal gear solid 2, som er i dts. Koblet ps2'en til hjemmekino anlegget men ble skuffet da det ikke var 5.1 i selve spillet. Hvordan finner jeg ut om enter the matrix kommer i 5.1????? Lenke til kommentar
striky Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 DTS på PS2? Når klarte Ps2 å enkode dts? ekte surround er det hvertfall bare å glemme i realtime på ps2. Den encoder det ikke, den sender det ut på digitalutgangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå