BaltusBrun Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hei allesammen. Innlegget er skrevet av min bror: Jeg er 12 år og veier rund 65 - 67 kg. Er jeg litt for tjukk?. Jeg har fotball 2 ganger i uken Innebandy 1 gang også den friheten jeg har tar jeg meg en løpetur i parken også holder jeg litt på med Push ups og Sittups. Er det noen andre Styrke treninger jeg kan ta så det blir litt variert? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) her sjekker du åssen du ligger an : http://www.astrazeneca.no/sykdommer/angina_pectoris/bmi.php i en alder av 12 år synes eg ikkje du skal drive med styrketrening da kroppen er under stor utvikling. kan i værste fall føre til at du hindrer vekst, men det er eksterme tilfeller. anbefaler at du begynner for fullt med stryketrening tidligst i en aldre av 15-16 år kondisjonstrening og div friidrett er det bare å kjøre på Endret 12. april 2008 av gyt6 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Om du er tjukk vet vel ikke vi? om du er 110cm så er du en smule overvektig ja, men er du 200 cm er du ett vandrende spøkelse.. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 her sjekker du åssen du ligger an : http://www.astrazeneca.no/sykdommer/angina_pectoris/bmi.php i en alder av 12 år synes eg ikkje du skal drive med styrketrening da kroppen er under stor utvikling. kan i værste fall føre til at du hindrer vekst, men det er eksterme tilfeller. anbefaler at du begynner for fullt med stryketrening tidligst i en aldre av 15-16 år kondisjonstrening og div friidrett er det bare å kjøre på BMI er et ubrukelig mål, som ikke tar hensyn til hva kroppen faktisk består av. En person på 1.86 og 100kg med fettprosent på 7, vil slå ut likt som person på 1.86 og 100kg med fettprosent på 35. Hvordan styrketrening hemmer veksten må du gjerne også forklare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå