Gå til innhold

20 tusen på brukt båt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil bruke runt 20000 på brukt båt,...gjerne noe mellom 15-23fot, den må gå ca. 25-35knop++

det skal være en ungddomsbåt med plass til ca. 2-4, skal ikke være noe form for racebåt!!!

 

20 000 kr til båt som går 25-35 knop? Blir jo fort en speedbåt da. 20 000 med eller uten motor? Tipp-topp stand eller som trenger litt stell? Beste rådet her er: Let på finn. no og lignende sider.

Lenke til kommentar

Vel, finnes kriterier for dette med båt kjøp.

For det første, så er vel dette med båt relativt dyrt, kanskje ikke akkurat innkjøpet. Men, bensin forbruket er vel noe en enhver båt fører prøver og få lavt.

 

Ettersom du ikke ønsker å bruke mer enn 20,000 kr på en båt, som går i ca 25-35 knop, vil jeg tro du egentlig bør legge hele båtkjøpet på hylla.[ikke for å være negativ].

Men, du må nesten ta til etterretning i at du bør ha en såpass stor motor, for å drive en 15fots båt +++, i 25-35 knop.

 

Men, ikke skyt meg for denne slags post. Jeg setter kun mitt eget syn på denne saken.

Kanskje dette med bensin forbruk ikke er ditt store problem.

 

 

Men, jeg vil kun råde deg på sikkert farvann, så du ikke går på dypt vann, før du vet ordet av det.

Så, mitt råd. Kjøp heller en mindre båt, og heller sats mer på en ikke så altfor stor båt, med det store bensin forbruket. 1/2 av det du kriterier. (:

Lenke til kommentar
Du skal ha en båt til 20k som gjør 25-35knop+++ UTEN at det skal være en speedbåt?

Jo lykke til...

 

Men se på joller eller skjærgårsdjeeper, de kan klare 20-25knop relativt greit, men dog ikke noe raskere med tanke på budsjettet ditt ;)

 

Vet ikke om han mente 20k med motor, men man kan vel alltids få tak i en eldre Nordkapp i bra stand med mangler som feks innredning til under 20k, både med og uten motor noen ganger. Jeg kjøpte selv nylig en 16 fots Nordkapp fra 1984, uten motor, som ikke har noen annen feil enn at den ikke har styrekabel, puter på benkene og stoler foran. Skal selvfølgelig ha inn litt mer som knopmåler og masse greier, men var ikke noen store feil med den. Fikk faktisk med både ekkolodd og stoler som bare trenger nye puter til å sitte på i dem. kosta meg 13k. Denne båten gjør forresten rundt 30 knop med 50hk.(1 person i båten vel og merke). Så er jo mulig å få noe annet til rundt 20k, og som han sa kunne den gjerne trenge fiks. Men vet ikke om han mente 20k med eller uten motor(motor som trenger rep).

Lenke til kommentar
minner om linkene snuggis,.,.,gidder du:P ?

 

Jeg ville nok sett på disse tre:

 

http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=13000903

http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=12993817

http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=12771291

 

Motoren som du linket til virka også grei hvis du skulle skaffe deg en båt som ikke har motor hvor 50hk er passende størrelse.

 

Båt nr2 som jeg linker til ville nok vært mitt førstevalg av de båtene. Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar

 

Relativt eldre båter du linker til, men hvis du ønsker å bruke både tid og penger på dette, er vel det din greie.

Men, når det gjelder Mercury 50HK 80 talls motor(som du linket til), er det en drag maskin for seg selv.

Denne årgangen av denne motoren, en god og utholdende. Men, er du noe mekaniker??

Hvis ikke, så ville jeg styrt unna eldre motorer. (:

Lenke til kommentar
jeg bor i stavanger området, og jeg har hørt at 80-88 modeller mercury holler jævli gott?

 

 

Stemmer nok.

Mercury motorer fra 80-talet generelt yter maksimalt, og er veldig slite sterke.

Hadde selv en 20 hk Mercury fra 86(?), samt en 20 hk Yamaha fra noe rundt 93(?)...

Det jeg merket da, var at Mercuryen var både sterkere og ytet mye mer enn Yamahaen, samt jeg oppnådde noen få knop fortere med Mercuryen.

Endret av nidaroo
Lenke til kommentar
jeg bor i stavanger området, og jeg har hørt at 80-88 modeller mercury holler jævli gott?

 

 

Stemmer nok.

Mercury motorer fra 80-talet generelt yter maksimalt, og er veldig slite sterke.

Hadde selv en 20 hk Mercury fra 86(?), samt en 20 hk Yamaha fra noe rundt 93(?)...

Det jeg merket da, var at Mercuryen var både sterkere og ytet mye mer enn Yamahaen, samt jeg oppnådde noen få knop fortere med Mercuryen.

Og du er sikker på at du hadde riktig propell, at den motoren som gikk dårligst ikke hadde mange flere gangtimer = mere slitt, og at ikke det var noe feil med motoren?

Tenkte meg det...

Hadde selv en mariner (mercury med gråfarge) 60hk 3-syl fra 1985, det er den værste motoren jeg har hatt...

Mercury skal ha ros for at de har mange geniale løsninger (som f.eks muttere på undervannshus i stedet for bolter), men de skal samtidig ha ris for at de har mange dårlige løsninger også....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...