Gå til innhold

Endre menyspråket til norsk i XP Professional Media Center 2005

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan får jeg endret menyspråket i Windows XP Professional Media Center til norsk?

Jeg har nettopp installert OS på min sønns maskin, og han er avhengig av norsk versjon. Så ingen plasser under installasjonen at jeg kunne velge dette.

Jeg har endret på de plassene jeg finner det naturlig, men får ikke opp menyene på norsk.

Gi meg gjerne gode veiledninger på dette, gjerne illustrert med skjermklipp.

På forhånd takk for hjelpen.

Ha ei fin helg! :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Hvordan får jeg endret menyspråket i Windows XP Professional Media Center til norsk?

Jeg har nettopp installert OS på min sønns maskin, og han er avhengig av norsk versjon. Så ingen plasser under installasjonen at jeg kunne velge dette.

Jeg har endret på de plassene jeg finner det naturlig, men får ikke opp menyene på norsk.

Gi meg gjerne gode veiledninger på dette, gjerne illustrert med skjermklipp.

På forhånd takk for hjelpen.

Ha ei fin helg! :thumbup::thumbup::thumbup:

vett ikke om det noen forskjell i å endre det i XP home editon (som jeg har) enn det du har... men har du prøvd å gå inn på kontroll panel? trykk på klassisk visning (som er lettere å finne fram xD) trykk på "innstilling for region og språk"

trykk på den nedover pila i den ruta som kommer opp... hvis det ikke står innstilt på norsk, ta den på norsk :) eller hvis det ikke virker... prøvd deg litt fram der... send meld tilbake hvis det gikk/ikke gikk :innocent:

ha en fortsatt fin helg du også

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Har endret på aktuelle innstillinger der til norsk bokmål, men det endrer ikke menyteksten.

Ser ut som det mest har med skrivespråket å gjøre.

Håper på flere forslag!!

Endret av terjemag
Lenke til kommentar

Hei

På MCE 2005 må du installere noe som kalles for location pack. Og du må også installere oppdate rollup 2 og NET 2.

Dette gjør at du også får TV-Guiden til MCE 2005 til å hente norske kanaler..

Jeg har alle disse filene hvis det skulle være av interesse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...