BIM-Tech Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Heisan. Var på Lisleby og fikk hentet Rusfritt stål.. Som vanlig var: CHE svert vennlige med rask levering av bestillingen. Så da har jeg det som trengst for å bli ferdig med skroget.. Skal skjekke om hvem som har tid til å brenne ut delene. Røret skal bøyes for å få en pen avsluttning. Holder på å tegner nå slik at du får en oversikt over det ferdige resultatet. Det er en del jobb.. Skal også gjenge opp hullene til dekslene denne uken.. Holder også på med arbeidet med å finne noen sponsorer siden jeg bare har et månedlig budsjett på 1000,-...1500,- til kabinettet. Endret 2. desember 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Wow, har lest meg gjennom workloggen nå. Ser utrolig gjennomført og stilig ut. Gleder meg til sluttresultatet! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Vel. Desverre blir det ikke noe sveising vidre før etter nyttårsaften.. Men heldigvis er det en del kapping og tilpassning som kan gjøres frem til da.. Skal sage ut malen for stålrøret i 22mm sponplate. For å få riktig diameter. Skal tilpasse Vanntank og påfylling til helgen. Finne et firma som kan bøye et stålrør på 25x1300mm til diameter 300mm. Få noen til å brenne ut 2 stk flenser i 4mm stål. Så det er noe å gjøre Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Hei. Fikk endelig sjangse til å få ordnet litt mer på kabinettet, som tilpassning av festet Fillport og vanntank, samt å kappe til hull der hvor de skal sveises fast. Så det neste blir å slipe hullene ferdig, og å gjenge opp noen hull på 3,3mm på hoveddelen av kabinettet til M4 leter fortsatt etter noen som kan bæye rør raskt og å brenne ut litt stål.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 tror dette er det tyngste kabinettet i diskusjon.no's historie. veier vel like mye som en liten bil snart dette beistet? men det blir vel et stilig resultat av det btw har du noen planer om når du skal være ferdig? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Hei. Har ikke tenkt på når det skal være ferdig.. Prøver bare å få gjordt noe på det hele tiden, men det er dyrt, så det er pengene som bestemmer når det blir ferdig, men håper før sommeren.. Regner med en vekt på mellom 30-40 kg når det blir ferdig. Hoveddelen av kabinettet veier foreløpigt ca 12kg..,uten noe innvendig. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Heisan. Har satt sammen kabinettet for å få en oversikt. Har litt for korte USB og Firewire kabler internt, så vist det er noen som klarer å ordne det så jeg får lange nok kabler så hadde det vært fint Kansje det finnes en nettbutikk med slike kabler... Skal kappe av kabinettet ca 70mm i hver ende også. Håndtak skal på og endene må gjøres ferdig osv.. Sveising blir neste måned. Vekt pr i dag er ca 24,3 kg Lenke til kommentar
Redhead93 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Du er ganske enkelt en genial person Gleder meg til å se det ferdige resultatet, men 24 kilo!!?? Blir ikke det litt tungt med tanke på eventuelle LAN eller bare flytting? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Hei. takk, takk, for responsen... 24 kilo er tungt ja, men er fortsatt ikke ferdig, er stygt redd for at det blir over "40" kilo innen den blir ferdig. Det er heldigvis ikke Lan-Party hele året, men jeg kommer antagelig til å ta den med.. Ellers kan jeg trøste meg med at den er rimelig Tyveri-sikker, der jeg bor i 4 etasje uten heis!! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 40 kg vil tilsi pc på øl-tralle det ;D beste lan tralla Lenke til kommentar
maasoey Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Heisann. Har sett i workloggen din nå, og lurer på følgende: Hvor mye vil denne kassa tåle? Du har noen hinsidige kraftige materialer. 12mm aluminium? Man bygger jo BÅT med 5-6mm. Men for all del, ser bra ut! Keep up the good work Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Hei. Vel, den tåler kansje 3 verdenskrig eller en tur til et litt urolig Lan-party på vikingeskipet i påsken neste år. :!: Syntest det gjør seg med litt kraftige matrialer, ser litt mer avskrekkende ut. Holder på å tegner en detaljert tegning nå.. Endret 24. desember 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ser ut til og bli et veldig stilig kabinett. Og er nok ikke ufarlig og satse på at det blir det mest solide i diskusjon.no sin historie. På 40kg, eller mer så er det nok ufarlig og drasse med seg til vikingskipet. Er jo ikke akkurat noe man putter ned i baggen og sniker seg ut med :!: Lykke til med den videre jobben Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Heisan. Takk skal du ha. Har nettopp kappet av 70mm på hver ende av kabinettet med,..Baufil. Det var en del jobb, men det gikk. Så nå er lengden nede på ca 800mm. Så nå er det bare å vente tålmodig på av dette året er over slik at det kan bli litt mer fart i oppdateringene. Det er temmelig kjedelig når man ikke får gjordt så mye.. Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei. Dette kabinettet har jeg veldig trua på. det er stort og veldig skremmende,=) det er mange kompisser av meg som sier dette er den beste arbeidsloggen de har sett på lenge + at kabinettet blir kjempe kult. Får håpe det blir litt mere fart på nyåret og du skal ha lykke til videre med prosjektet=) >>Bilder er fint må ta mange<< åssen har du tenkt og plassere hardwaren din ? Mvh RUben / bimme Endret 30. desember 2008 av bimme432 Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei. Får prøve å fortelle så godt som mulig. Første bildet viser hovedkortbrettet i bunn. Du ser på forrige oppdatering hvor bakstykket er plassert, med radiatoren på høykant på linje med hovedkortet på motsatt side av babstyket. Kontrollpanelet er på toppen mellom vanntanken ( et rør i plexi på 50x400mm) med 300mm UV lys i bakgrunnen. Dette ver ikke laget enda. Bak er påfylling av kjølevæske (det er den store røret på toppen av den bakerste delen. (den er klar til sveising) Der skal også strømforsyningen være. Mulig jeg ordner det slik at strømmen til PSU kommer ut på siden bakstykket til hovedkortet. (Har fått tak i ekstra lange modulære kabler) Foran blir 2 Blueray-brennere, og 2 SSD-Disker. De blir festet i en Lexan-Ramme, som alt annet innvendig. Tapping er den lille røret på 74mm som skal monteres en Fillport på, Den er under foran, montert på skrå for lettere tapping. (Det pleier å bli noe alvorlig søl ved skifte av kjølevæske) Den er også klar til sveising. Vet ikke om pumpen blir foran eller bak, antagelig havner den bak.. Kommer til å ha klarlakk som er UV-Reaktiv Endret 30. desember 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Vannvittig casemod Har sett noe lignende tidligere, men dette blir jo bare mye heftigere! Det er ikke småtterier du legger i vei med! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Hei. Det er hyggelig at du liker det. Det er vel det 4 kabinettet jeg bygger fra grunnen, og da blir det slik at man har lyst til å prøve noe vanskligere enn det forrige prosjektet hele tiden. Har prøvd å få det så lite som mulig, men det blir stort nok.. Dessverre ser det ut til at det blir det dyreste prosjektet også. Til nå har det gått med ca 9000,- i matrialer og arbeid på prosjektet over en periode på 7 måneder, så det er ikke så ille.. Regner med at det vil gå med 5000,- til + hardware.. Skal skifte grafikkort ganske snart, det er jo 3000,- Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Hei igjen.. Nå er det virkelig lenge siden sist... Vel, jeg er assistent på greåker V.G. skole og går på skole i tillegg, så da er det ikke så mye fritid igjen. Men har jo vinterferie snart, så da blir det sveising regner jeg med. Skal prøve å få kappet litt på vanntanken til helgen også slik at det blir litt oppdateringer. (Det er en del jobb med den siden tanken skal felles litt ned i selve kabinettet). Skal sveise ferdig først før det blir mer på kabinettet for å beholde styrken. Har eller oppgradert hardware med en ny 22" skjerm på 1920x1080. Er førnøyd med 9:16 formatet, men tror 10:16 er bedre siden skjermen blir så lav i forhold til bredden. Har iallefall begynnt på vasnntankfestet, noe jeg tror blir ganske fint.. Så det er bare å følge med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå