Gå til innhold

kommentartråd The Beast of Aluaqua


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Her ser jeg at det har skjedd litt ja

 

Vart litt overrasket over førstesiden.

 

Tusen takk for oppmerksomheten

 

Maskinen kommer nok til å veie mellom 40-50kg uten at jeg tar for mye i.

Den blir ganske stort siden den får vannavkjøling som tar mye plass.

 

Mål: Største bredde ved håndtak er d480mm.

Kabinett bredde med flenser er d360mm

Bredde innvendig er d300mm

Lengde ca 860mm

 

 

Hørte jeg noen si Tyverisikker!! :whistle:

 

Har tegnet litt til i autoCad for å vise et tverrsnitt, noe 3D har jeg ikke lært å tegne enda. Men jeg kan legge ut de bildene så snart som mulig.

 

 

Det blir iallefall veldig spesielt, regner med å bruke over 7000,-, grovt regnet.

Når det blir så dyrt så tar det litt tid å skaffe midlene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Her er et lite snitt..

 

Kabinettet blir som en sylinder med 2 stk håndtak som går rundt kabinettet med

føtter under. På den ene siden er festet hovedkortet og motsatt side er radiatoren festet slik at kjølingen av radiatoren blåses over hovedkortet. Noe som betyr at viftene er

med å kjøler både radiator og hovedkort samtidig, noe som er vanskeligere ved vanlige kabinettet. Dette er en veldig effektiv kjøling, samt at det er en grei måte å "stue"

unna radiatoren samtidig med lett rengjøring av filteret.

 

Kontrollpanelet vil så ligge like over radiatoren med LCD panel til kjølesystemet, Power, Reset, HDD, Lys og styring av DVD- brennere osv.. Kommer til å lodde litt for å få alt til å fungere.

 

Fillporten vil komme under i 45 grader for lettere tømming av kjølevæske og Påfyllingen

vil skje fra toppen med en vanntank i heldreid aluminium slik at det blir lett å ha kontroll

med systemet med lite søl, noe det har vært nok av tidligere

 

Kommer raskt med ny oppdatering av plasseringen av delene snart.

post-102329-1217025907_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vil den være stående? Veggmonterbar? Vil du ha nedfellbare hjul på den slik at man bare kan vippe den litt bakover(stående) og flytte den som en tralle? Så kan du evt. ha fester i toppen for forlengede "trallehåndtak" som du bare klikker på plass med låsesplinter, feller ned hjulene og går :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei.

 

Den kommer til å ligge på 4 stk gummiføtter som er det svarte nederst.

Noe hjul kommer det ikke til å være, men det er mulig at jeg kommer til å lage en slags tralle til å flytte det med i tillegg senere. Vil helst at det ikke flytter seg fra skrivebordet, noe som ikke vil være helt bra for elektroniske komponenter.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det var ikke dumt tenkt det der :hmm: Det har jeg aldri tenkt på..

Har ikke tenkt å flytte så mye på den da jeg bor i 4 etasje UTEN heis. Er ikke helt sikker på at føttene blir satt fast heller, men selve kabinettet blir ganske likt tegningen.

 

Var nesten i Udevalla (Torp)i dag for å få tak i brytere til Kontrollpanelet som blir neste oppdatering fra mandagen av. Desverre fikk de ikke alle varene før tirsdagen. Veldig kule brytere som ser nesten ut som Bulgin brytere med lys, men prisen er bare fra 70,- til 100,- pr stk og lyset går til 12 volt noe som gjør at man ikke behøver motstand.

 

Bilder av de kommer i oppdateringene under kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

Hei.

 

det skal faktisk ikke så mye til å skaffe et sted å modde. Mitt første "arbeidssted", var faktisk en krok på vaskerommet til mine foreldre i deres nye hus. Måtte bare være nøye med opprydding.

 

Ellers kan jo en garage brukes, eller som meg som bruker kjøkkenbordet også..

 

Var å fikk tak i noen "Fake" Bulgin-brytere til kontrollpanelet i dag. De skal herpes og brukes til foringer til noen andre knapper som er litt mindre enn de andre knappene.

 

Ellers blir det lys i alle knappene.

 

Har også fått tak i ledningsstrømper og krympestrømper i UV Gul, for å få litt orden i ledningsnettet.

 

Og en T-kobling i 3/8 dels til fillporten med det samme.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det var faktisk ikke så lett å få tak i brytere til kontrollpanelet.

 

Har vært en tur på Torp kjøpesenter i sverige, men fikk ikke tak i alle knappene

fordi det var utsolgt.

 

Så det blir vel til at jeg må kjøre lenger for å få tak i knappene.

 

Ellers går prosjektet sin vante gang.

 

Prøver å få tak i mer penger for å få hentet flensene i Rakkestad.

post-102329-1217779043.jpg

post-102329-1217779048.jpg

Lenke til kommentar

De knappen passer jo perfekt til hele themen.

 

Skulle nesten hatt en liten sylinderformet beholder i plexiglass som er fylt med røyk, og når du starter maskinen og ville en blå led lyse inn i beholderen og belyse røyken samt at en vifte begynner å gå i bunn av syliinderen på ekstrem lav hastighet for å skape bevegelse i den belyste røyken. Den blå led'en kan jo være integret i vifta. Just for effects.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp. Gizmo.

 

Se her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...amp;mcat=14s270.

Skal selv ha en slik. Har kjøpt svart front. Blir nok bra med en Ultra Pumpe: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...amp;mcat=14s267.

 

Fikk faktisk tak i 2 stk Led-brytere i dag. Dro helt til Torp i dag også.

Faktisk hele 10 mil fra Svinesund på ikke helt oppdaterte veier.

 

Hei igjen Theo343

 

gøy forslag :!:

Har temkt å ha noen UV-lys inni kabinettet. Viftene er noen Turbine 2000 med blå leds. Røyk blir nok litt værre med,- kan vel prøve å ta noe fra sierraen, men da blir jeg vel gasset. Ellers blir det ikke så mye plass igjen til en røkmaskin.

Lenke til kommentar

Hvis du er en sigarettkar kan du bare sette opp muligheten for å løfte et lokk og sende inn en blås hehe. Men det blir spes ja, morsom tanke bare.

 

Evt ha noen ufarlige brennbare substanser du setter på en micrometallskuffe som skaper mye røk uten å gi flammer eller høy varme.

 

Må ha litt røkelse på en Zen maskin :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Fra spøk til alvor.

 

Det blir iallefall masse ledninger og kabler.

Dette bildet viser bare noen av delene til kontrollpanelet,- ja, alt skal inn..

 

Theo343.

 

Jeg syntest prosjektet ditt var så interessant at du bør sette i gang med en worklogg med en gang, og med din fantasi så må det bare bli bra :ph34r:

post-102329-1218134198_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...