Gå til innhold

kommentartråd The Beast of Aluaqua


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det blir nok hovedsakelig en gaming-pc, men kommer nok til å

prøve å klokke den opp også.

 

når det gjelder hardware, så blir det til at jeg må oppdatere alt siden den delen har stått stille grunnet kostnaden ved selve byggingen.

 

Kommer til å bestille ferdig vannkjøledelene neste uke fra coolbits.dk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.

 

Den er ikke ferdig enda..

Må få ordnet vannavkjølingen og feste til HDD++

 

Når det gjelder hardware, så har dette blitt lagt til side en stund grunnet byggingen av dette beistet, da det ikke er helt billig å bygge.

 

Men dette blir rettet på når jeg er ferdig med prosjektet.

 

Må nok begynne med et nytt grafikkort. Kansje et Radeon 5xxx serien?

Det støtter jo DirectX 11.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei.

 

Det er litt stille for tiden, men har nettopp fått tak i en ny harddisk på 320GB, så da skal det lages feste til HDD. Selvfølgelig så blir det bare 2,5" i den nye pcen.

 

Utviklingen går jo fremover..

 

Har laget vindu til også. Har en hel rekke med hull som måtte tettes med lexan. så da var det bare til å ta frem dremmelen og file ivei.

 

Blir vel til at jeg sender en ny bestilling til CoolBits igjen for å få resten av den oppgraderte vannavkjølingen.

 

Hva som skjer neste år, hvem vet?

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Så var neste update i boks. Det er ikke så mye igjen,

men regner med at bestillingen til CoolBits er avgårde til mandagen.

Da har jeg oppgradert vannkjølingen for kr 3000,- takk,det ække billig..

 

Så da har jeg fått ordnet det som trengst for å få ferdig prosjektet. :cry:

Har liksom blitt vant til å jobbe med det..

 

da er det bare installering av hardware igjen, nesten..

Lenke til kommentar

hei.

 

Har endelig fått noen flere deler, så nå holder jeg på å testkjører vannkjølingen for lekkasjer. Dette skal pågå et døgn før jeg setter inn hardwaren..

 

Holder på med festene til HD også.

 

har lagt inn noen bilder av delene fra http://coolbits.dk/ , som har vært veldig imøtekommende når det gjelder å skaffe deler. Rask levering har det også vært, da jeg bestillte deler på mandag, og hadde det i Strømstad på torsdag..

 

det er noe småtteri igjen som må gjøres, men neste måned skal jeg gi meg selv et nytt grafikkort :love:

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Hei.

 

Syntest de niplene er utrolig fine, og så slippe du og bruke verktøy for å feste slangene.

Det er også lettere å få slangen dit du vil siden du kan vri enden på nippelen trinnløst dit du vil. Det er fint de det er litt trangt.

 

Har tenkt å sette 2 stk på CPU blokken også for å få mindre risiko for luft i systemet siden jeg da klarer å få ned høyden på de slangene iforhold til tanken.

 

Valgte en Eheim 230V pumpe også, for da slipper jeg å ta kraft fra strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...