Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

kommentartråd The Beast of Aluaqua

Anbefalte innlegg

hei.

Det var nesten riktig.. :!:

Har bestilt fra CoolBits.dk da vcore ikke har tanken min, men skal bestille pumpen derfra om ca 1 måneds tid..

Tanken er en Koolance Inline Reservoir V2 - 240mm. Fordelen er at den kun har hull på enden av tanken slik at ikke noe blir synlig. har funnet ut hvordan det skal bli for å kunne skjule slanger og koblinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor bruker du så tykk plexi/lexan over og under 5,25" plassene ? øker ikke det bare vekten enda mere

kabinettet ser helt fenomenalt ut :!: det er det ingen tvil om

du burde helt klart sote plexien, eller legge en helt blank plate med alu eller noe sånt bak :yes:

du burde lage et deksel over cd og/eller dvd ene som matcher

er du egentlig kommer langt, hva har du igjen ?

Edit: har du fått spons av noen eller har du søkt om spons ?

det er mye å spare på det

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

hei.

Hyggelig at du spør..

bruker tykk Lexan fordi jeg lager spor i platen for å feste sideveggene, og når kabinettet veier så mye, så har ikke noen ekstra gram så mye å si siden jeg antagelig ikke kommer til å bruke den som bærbar- pc :p

Det andre spørsmålet: det er kun Leksanen som er innvendig som er klar for å få gjenskinnet fra UV-lysene, og for å se mest mulig av kabler og lignende, men utvendig er alle vinduene kobber sotet.., noe som jo helt klart er det fineste, men det skal jo gå an å se hva pengene har blitt av innvendig også..

Det som står igjen er feste av vanntank og pumpe, + en del slanger og ledninger. Noe har kommet, nog noe står igjen og skal bestilles.

Deksel over DVD,ene var faktisk en veldig god ide, i samme matriale som platen ellers :thumbup:, Takk for den ideen..

Når du snakker om spons, så har jeg faktisk vært veldig heldig, da jeg fikk mail fra den siste nettbutikken jeg bestillte fra: CoolBits.dk

De ga meg rask service under bestilling av kjølesystemet som blir kraftig oppgradert da de har godt utvalg og god service. Det tok bare en uke å få varene. Så de vil jeg varmt anbefale.

post-102329-1253908141_thumb.jpg

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

hei igjen.

ny update.

Etter en hektisk dag så har det blitt noen resultater.

Fant ut at radiusen på tanken ikke passet ned der hvor den skulle være. Så for å bli fornøyd, så var det bare å fyre opp vinkelsliperen og kutte dritten bort.

Det satt foeferdelig godt fast, PS. hadde jo ikke planlagt å måtte fjerne noe etterpå.

Og etter noen timers jobb, når støvet hadde lagt seg, så var det klart til sparkling igjen.

Heldigvis passet det denne gangen..

bilder er her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14431023

Lenke til kommentar

Hei.

Når det gjelder lakkering, så må det selvfølgelig ordnes slik at det blir ordentelig igjen..

Lurte på om det ikke blir en skjerm fra aquacomputer. ikke helt bestemmt.

er ikke vært noe innom det omeråde, så vist noen kunne komme med forslag og hjelp, så hadde det vært fint, gjerne også programmering av LCD og tilkobling til hovedkost (USB).

har lyst til å ha LCD-skjermen bak vinduet siden skriften vil vises igjennom.. Fargen på Lexanen er ikke så veldig sterk da det bare et et vindu på 4mm tykkelse.

Ønsker en skjerm med lysende skrift på 4 linjer, (rød eller blå skrift)..

Har plass til 80x150mm skjerm..

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Display er ikke noe problem å ha med å gjøre. har selv et litt vanskelig LCD display som aquacomputer har laget ramme sånn at den passer i to 5,25" brønn og kaller den sin egen og kosta 1000,-

selve displayet kommer fra Crystalfontz, og bruker en db9 seriell kabel + en molex for bakrunnsbelysning som må loddes på selv ellers må det kjøpes fra crystalfontz, men programmet man bruker må ha kontrastjustering for mitt display ellers ser du ingenting

modellen jeg har heter: CFA-634-TMC-KS

kikk innom nettsiden deres, flere display der

http://www.crystalfontz.com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen.

Så ser det ut som at jeg er sånn nogenlunde ferdig.

Har bare kjølesystemet igjen.

Fant ut at mørkere farge på håndtakene er bedre, så det ble gjordt..

blir en ny bestilling til Coolbits neste uke, så da blir det komplett, men det er litt arbeid å få orden på alle rør, kabler, ledninger, også vidre..

Så skal det lages plass til harddisker på 2,5 tommer.

Lenke til kommentar

du forresten, du burde legge ut et innlegg i denne tråden når du legger inn oppdateringer på prosjektene så man hvet at det har sked en ny oppdatering :yes:

mulig jeg er helt fjern, men hvordan hw skal du bruke i pcen, og hvordan type pc skal det bli ? gaming benchmark etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...