dePt Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Wuhu! Frykta et lite sekund at du hadde gitt deg. Gledelig å se en update her, keep em coming! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Hei. Hyggelig at det er noen som følger med... Desverre blir jeg nok ikke ferdig på en stund enda, men det ser ut til at en bedrift i fredrikstad kan være behjelpelig med å bøye et rør og å brenne ut de 2 siste flensene.. Skal bli spennende å se hva de skal ha for bryderiet... Blir enda en uppdate denne uken... Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hei. Fikk faktisk gjordt noe denne uken også.. Desverre ser det utb som om at jeg må sette bort sveising, da bedriften trengte utstyret selv akkurat nå Får vel sette inn en rubrikk i avisen, og se om dt ikke dukker opp en dyktig sveiser, ellers blir det garantert ikke sveising før til påsken.. Holder iallefall på med plasseringen til vanntanken så det blir en liten uppdate nå siden jeg har brukt vinkelsliperen litt i kveld. Heldigvis var det pent vær og ca 0 grader, så det var en fornøyelse. Og å avslutte det med nykokt kaffe og nystekt eplekake hos kompisen, så kunne det ikke bli bedre.. Endret 14. februar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Ser vilt ut Når sånn ca. tror du at du blir ferdig? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Hei. Har faktisk håpet på å bli ferdig med kabinettet innen sommeren. Det er litt vanskelig i og med at jeg ikke har så god tilgang til verktøy som sveiseutstyr, og det er dyrt å få en fabrikk til å sveise, det ligger på 500,- pr time. Innvendig går nok raskere siden jeg kan gjøre alt, men det utvendige må sveises ferdig først.. Kommer nok til å legge ut en ny oppdaterong ganske snart... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Skjønner. Fins vel skoler osv som kan gjøre det for en billig penge? Eller kanskje du ikke vil ha små rakkerunger til å sveise på kassa di? Følger med! Gleder meg til update! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Hei Det går fint at noen andre sveiser, bare de har noen som følger med slik at det blir rett, men det beste er at det er noen fliknke som gjør det ordentelig med en gang. Det er utrolig irriterende å måtte kappe sveisen opp igjen.., det har jeg gjordt fordi andre gir blaffen. Det er ikke så enkelt å forlenge kabelene, får uansett 1 eller 2 skjøter, og jeg trengen en som går fra fronten og til hovedkortet på ca 50-60cm og min er bare knappe 30cm. Så vist noen har USB2 og Firewire kontakter med lange kabler internt tilkobling, så si ifra.. Har fått lagt inn en ny oppdatering også.. Tenkte at litt lys på baksiden av vanntanken ville gjøre seg. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Når jeg tenker meg om !!!! (du spurte om noen tilkoblinger i kommentar-tråden min) Jeg har 2 stk USB og en Firewirekontakt liggende Vet ikke hvor lang ledning det er på dem, men skal skjekke. Kan godt skjøte for deg om du ønsker det.. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Hei. Det hadde vært til stor hjelp Det er ganske mange ledninges som må festes.. Da kan jeg også måle eksakt lengde også, det er kansje noen deler jeg kan friste deg med/du trenger Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hadde vært konge å bidra litt Bare få lengdene så kan jeg fikse det i løpet av uka Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Hei Det hadde vært hyggelig, takk for det.. Lengde på 80cm hadde vært fint. Kan sende de USB og Firewire kontaktene jeg har, vist du har tenkt å skjøte så slipper du å bruke dine. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ikke tenk på det ! Nok at en av oss betaler for frakt Bruker mine, så kan jeg begynne ganske snart. Bedre at du får dem enn at de ligger her å samler støv.. Kan laste opp et bilde her av dem om du ønsker det Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Bare en fornøyelse. Du kan ta noen bilder som en worklogg og sende det til mail eller PM. Så kan jeg skrive at det er en worklogg fra deg! Eller du kan legge det ut på workloggen slik at vi lærer litt.. Så kan jeg hjelpe deg senere vist du trenger noe hjelp Endret 16. februar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kan sende det til deg Her er de kontaktene jeg har: (kan ta av plastikksaken som er rundt om du ønsker) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Hei. De er perfekte. Akkurat samme løsning som jeg har, men de er på kun 30cm. Vist du kunne forlenge dem, så hadde det vært supert. Hvordan du ønsker å løse det, er helt opp til deg. Sender adressen på PM Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Hei Hå har jeg fått slipt og boret litt i dag også.. Så i morgen skal jeg ha fått på plass en liten oppdatering. Har boret hull til UV-lysrøret som skal være bak vanntanken og kappet hull til feste vanntank i kabinettet. - Det ble ikke mye plass igjen.. Har også fått kappet litt mer der hvor filteret til radiatoren kommer slik at det blir lettere å sveise fast feste til radiatoren. Det står igjen litt finpussing akkurat der. Fingrene mine er ikke så glad i skarpe stålkanter..,Au. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Hei. Sånn, nå er feste til vanntanken ferdig, men er ikke helt sikker på om endene skal sveises igjen. Antagelig vil det skje. Har begynnt på neste rad hull til lysrør. Har tepet opp til boring. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det blir jo drittøft med uv-lys bak der da! Likte ideèn kjempegodt! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Hei Hyggelig at du likte det Tror det blir fint selv.. Ideen er at lyset fra UV- lysrøret skal lyse opp kjølevæsken fra baksiden sammtidig som jeg får lys innvendig. Får også felt som lyser ut i rommet, og med litt UV- reaktiv klarlakk på utsiden og innsiden, så vil det nok skje litt.. Har tenkt å ha 4 stk lysrør i kabinettet... tror det er fint sammen med litt UV- reaktive kabler, lakk, osv.. Endret 19. februar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå