Gå til innhold

Bildekritkk: Glamour-ish portrett

Aak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ansiktsuttrykket og ansiktet generelt ser veldig unaturlig ut. Et eller annet med de smilehullene som nevnt. Lyssettingen og komposisjonen er fin, men synes modellen faktisk blir litt creapy... Er jo ikke din feil egentlig, men går dessverre utover deg.

Lenke til kommentar

Softinga de må jobbes med. Tror det er den som gjør at ansiktet ser rart ut.

Synes forsåvidt folk kan droppe å si at folk på bildene ser creepy ut(merk fraværet av "a" i creepy, Ice). Lite konstruktivt, og bare kjipt om modellen kommer over kommentarene på en eller annen måte.

Ellers tror jeg det kan bli bra om du softer det litt annerledes, fjerner noen småting osv. På siden av smilehullet har hun litt rynker osv som lett kan bli fjerna.

Lenke til kommentar

Skrev det faktisk først uten "a", men ombestemte meg... Jada, er kanskje lite konstruktivt, men er rett og slett en beskrivelse på hvorfor jeg ikke liker ansiktsuttrykket. Og, ja, hvis modellen leser dette, så er det ikke et hint om å gi opp modellkarieren, ettersom det faktisk er en veldig pen modell. Rett og slett konstruktiv kritikk om å ikke bruke akkurat det ansiktsutrykket.

Men kan hende du har rett Cruel, om at problemet kan rettes opp med en annerledes softing. For håpe det i hvertfall. ;)

Lenke til kommentar

Jeg trenger egentlig ikke skrive noe her, fordi Cruel skrev det samme som jeg tenkte. Jeg er enig med han teknisk, og spesielt i det han skriver om modellen. For det første er smilehullene nydelige. De viser en jente med stor sjarm og godt humør, og som ikke er en slik plastikkdukke som flesteparten av fjortisene ønsker seg. Det er slike detaljer som gjør oss til individer, og ikke parodier på airbrusha glamourmodeller.

Jeg er svært enig med Cruel i det å kommentere noe som man oppfatter som "feil fra naturens side" hos en modell. Det er direkte ufint. Det minner meg om en som klarte noe så utrolig latterlig å ønske seg at en modell i et bilde skulle barbere bort det han oppfattet som hår på kroppen. Siden han som kommenterte sikkert ikke har sett kvinnehud på et hunnkjønn over 9 år så kan han sikkert unnskyldes for at han ikke kjenner til peach-fuzz, noe absolutt alle kvinner har. Heldigvis lo bare den modellen av kritikken.

Edit: Det bildet jeg omtaler var en nærstudie av kvinnelige kurver og former, ikke et portrett i hel eller halvfigur.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

hmm, jeg ser fortsatt ikke det noen andre ser her. Det med et unaturlig ansikt. jeg synes også softinger har blitt ganske vellykket. Vanskelig å gjøre noe med det, når jeg selv ikke helt ser hva som er feil. Men jeg kan jo prøve å redigere det på nytt for å se om det vil bli noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...