Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia sliter unødvendig etter oppgradering.. Please hjælp

Anbefalte innlegg

Denne har vært i forumet før, men jeg har ikke sett fornuftige svar enda. Jeg har NGT 2MB ADSL, WinXP og Netopia 4542 Router. Etter at jeg har oppgradert routeren, først til 5.3.5 og deretter til 5.3.7 på www.netopia.com , så har routeren begynnt å restarte seg hver gang jeg forsøker å sende en fil med MSN Messenger 5.0, eller noen andre forsøker å sende meg en fil. Det samme skjer dersom jeg eller andre inviterer til stemme eller videosamtale, noe som forøvrig ikke virker med Netopia og NAT. (Netopia støtter ikke UPnP).

NextGenTel har forsøkt å nedgradere firmwaren min til 5.3.5 igjen, uten virkning. Det rare er at jeg kan iblant få til filsending, begge veier. Men routeren restarter etter ca. 30 sekunder uansett. Også om filsending ikke fungerer pga. at mottageren ikek har siste versjon av Messenger. Ingen andre programmer gjør noe lignende, det er kun MSN Messenger 5.0 som skaper problemet. Er aktiv i DC++ og kjenner etterhvert instillinger på PC og i router inn og ut. Men dette får jeg ikke til å forstå eller fikse.

Vet noen om hva jeg kan gjøre?

Hilsen Leoß

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva? Funker stemme og lyd med NGT ADSL og NETOPIA 4542 og MSN Messenger 5.0? Dette må du nesten forklare. Jeg hadde forstått at akkurat dette var umulig å få til, eller.....

Leoß

Søk på netmeeting på netopia sine hjemmesider .

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Søk på netmeeting på netopia sine hjemmesider .

Har søkt men hva skal jeg sette opp. Må ærlig talt si at jeg ikke forstod så mye av det som stod skrevet på Netopia sine sider... :roll:

Har du en litt enklere beskrivelse av hva som må gjøres. Har Netopia 4542 router og får ikke lyd med Messenger 6.0 :(

Takker.

Lenke til kommentar
Det er uansett problemer med firmware 5.3.5 (current NGT) og MSN 6.0 likevel. Tror problemet først og fremst er at Netopia ikke støtter UPnP og ALG som Netopia har laget er fremdeles ikke kompatibel med MSN 6.0

Man får 5.3.9 fra NGT hvis man spør etter den (og den skal virke med msn 6)

Lenke til kommentar
Det er uansett problemer med firmware 5.3.5 (current NGT) og MSN 6.0 likevel. Tror problemet først og fremst er at Netopia ikke støtter UPnP og ALG som Netopia har laget er fremdeles ikke kompatibel med MSN 6.0

Man får 5.3.9 fra NGT hvis man spør etter den (og den skal virke med msn 6)

OK, greit å vite... Men uansett så hjelper det ikke å nedgradere til 5.3.5 for å få MSN 6.0 til å virke, var det jeg mente...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...