Gå til innhold

Tresnekke - mye arbeid?!


Anbefalte innlegg

Hei!

Fattern hadde for ikke så lenge siden, en snekke. Og den solgte han.

Men, det som er nå, er det at jeg har tenkt på og skaffe meg en enkel og ikke så "dyr i drift" båt, og da tenkte jeg en tre snekke kanskje ville være greia.

 

Siden jeg relativt har vokt opp med tre snekke, og jeg den dag i dag, syntes det er mer behagelig og daffe rundt i en tresnekke enn et plat jolle.

 

Derfor lurer jeg generelt sett på om det med å ha en tre snekke på en 23-25 fot, er det i grunn noe felt arbeid, for uten det og holde den vedlike?

Tenker da i all for stand, som utgangspunkt at båten er i helt tipp-topp stand.

 

 

Noe mer enn pussing, rengjøring om "maling" er det vel ikke?

Litt lurt og få litt råd fra erfarne tresnekke folk(håper det er i alle fall noe av de her inne), før jeg setter meg ut på dette med å ha en tresnekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har vokst opp med trebåt, lurer jeg litt på hvorfor du ikke vet noe om vedlikehold?

 

Ikke for å være negativ eller noe ..

 

Altså. Ikke missforstå meg. Jeg var kun en guttunge, og akkurat det der med vedlikehold, var vel ikke min greie da.

Eneste jeg vet, er at fattern kvittet seg med den pga, det var så mye jobb.

Men, om det var hans lathet, eller om det virkelig er mye jobb, prøver jeg og få svar ut av denne tråden.

Lenke til kommentar
Hvis du har vokst opp med trebåt, lurer jeg litt på hvorfor du ikke vet noe om vedlikehold?

 

Ikke for å være negativ eller noe ..

 

Altså. Ikke missforstå meg. Jeg var kun en guttunge, og akkurat det der med vedlikehold, var vel ikke min greie da.

Eneste jeg vet, er at fattern kvittet seg med den pga, det var så mye jobb.

Men, om det var hans lathet, eller om det virkelig er mye jobb, prøver jeg og få svar ut av denne tråden.

 

Tresnekke er vel ganske mye jobb for å holde i tipp-topp stand hele tida. Skulle jeg hatt snekke, så ville jeg valgt plast-snekke med tanke på vedlikehold.

Lenke til kommentar
Hvis du har vokst opp med trebåt, lurer jeg litt på hvorfor du ikke vet noe om vedlikehold?

 

Ikke for å være negativ eller noe ..

 

Altså. Ikke missforstå meg. Jeg var kun en guttunge, og akkurat det der med vedlikehold, var vel ikke min greie da.

Eneste jeg vet, er at fattern kvittet seg med den pga, det var så mye jobb.

Men, om det var hans lathet, eller om det virkelig er mye jobb, prøver jeg og få svar ut av denne tråden.

 

Tresnekke er vel ganske mye jobb for å holde i tipp-topp stand hele tida. Skulle jeg hatt snekke, så ville jeg valgt plast-snekke med tanke på vedlikehold.

 

Ja, du sier noe der. Plast snekke er vel endel mindre arbeid med.

Men, som i mitt syn, så er det med tresnekke noe for seg selv.

 

MEN, det der med interesse og tid til å holde båten i bra stand, er vel noe som en enhver tresnekke eier, bør gjøre. :p

Lenke til kommentar
et forum det er mye snekke er jo baatplassen.no, mange som han snekke og driver med det der.

 

(driver ikke med reklame for de, prøver bare å hjelpe)

 

Like greit å henvise dit egentlig. Ikke for å si noe negativt om dette forumet, men er som du sier mye snekke-snakk der. En annen ting er at dette forumet egentlig er ganske dødt om jeg skal være ærlig.

Lenke til kommentar
et forum det er mye snekke er jo baatplassen.no, mange som han snekke og driver med det der.

 

(driver ikke med reklame for de, prøver bare å hjelpe)

 

Like greit å henvise dit egentlig. Ikke for å si noe negativt om dette forumet, men er som du sier mye snekke-snakk der. En annen ting er at dette forumet egentlig er ganske dødt om jeg skal være ærlig.

Nå tar dekker dette forumet veldig mange kategoriet så vil nok være noen kategorier det er mindre diskusjon rundt.

Lenke til kommentar
et forum det er mye snekke er jo baatplassen.no, mange som han snekke og driver med det der.

 

(driver ikke med reklame for de, prøver bare å hjelpe)

 

Like greit å henvise dit egentlig. Ikke for å si noe negativt om dette forumet, men er som du sier mye snekke-snakk der. En annen ting er at dette forumet egentlig er ganske dødt om jeg skal være ærlig.

Nå tar dekker dette forumet veldig mange kategoriet så vil nok være noen kategorier det er mindre diskusjon rundt.

 

Selvfølgelig. Bare dumt at det er dødt her. Liker diskusjon.no bedre enn forumet til baatplassen.no.

Lenke til kommentar

vel det er ikke så mye jobb egentlig, alt jeg har slitt med er at det jævla telte til den har rast og faen en del ganger i vinter. sån som naboen som har egen bod til den har ikke særlig mye arbeid han bare fikser der det trengs og han har vel hat den i 20 år nå og like fin enda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...