RetardedBear Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hallo, Søknadsfristen nærmer seg med stomskritt, og jeg har fremdeles ikke bestemt meg for hva jeg skal søke på. Føler jeg i den anledning vil ha godt av litt input fra andre, og håper jeg får noen tilbakemeldinger i dette forumet som kan hjelpe meg i min beslutning. Jeg har lenge ønsket meg inn på medisinstudiet, men har i det siste begynt å tvile på om dette er noe for meg. Jeg føler jeg passer godt som lege, både i henhold til personlige kvaliteter og profesjonelle ambisjoner, men jeg ønsker likevel å jobbe med noe helt annet. En av mine store lidenskaper er media, da spesielt TV-serier og filmer. Har veldig lyst, og føler meg veldig motivert, til å jobbe fullt rettet mot nettopp dette. Selv føler jeg dette virker veldig naivt, og ikke som en veldig realistisk målsetting. Mitt største ønske for øyeblikket er en lobbyistaktig jobb i en stor mediabedrift av typen HBO, NBC etc. Dette er som sagt noe som for meg virker veldig naivt og usannsynlig, men fortsatt utrolig fristende. Spørsmålet mitt er som følger: 1. Hvilken utdannelsesretning i Norge ville være mest rettet mot en slik administrativ (og/eller lobbyistaktig) jobb i en global mediabedrift? 2. Er det i det hele tatt mulig for en person fra "lille Norge" å bli ansett som et prospekt for slike bedrifter? Se bort fra eventuelle karakterkrav i din vurdering, vil bare ha input på hva som er mulig . Takker veldig mye for eventuelle svar. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Uansett hva du gjør ikke søk den inn på Digital medieproduksjon i Halden. De lover det du vil høre slik som at det er produsentlinje, webdesigner osv, men du finner fort ut at du har driti på draget! Da fikk jeg ut litt frustrasjon også! Lenke til kommentar
IQM Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Du har kanskje allerede sett på Medieproduksjon og Mediemanagement ved Høgskolen i Gjøvik. Disse er ikke bare rettet med film/tv, men det er en del av studiet. Vet at Høgskolen i Lillehammer har en del studier innen film- og fjernsyn, kanskje ett av disse kan passe? Kommer ikke inn på www.hil.no akkurat, og husker ikke direkte hva studiene går ut på, men du kan ta en titt der. Mener også å huske at Universitet i Agder har noen studier innen medier og kommunikasjon. Lenke til kommentar
RetardedBear Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Takker for svar. Har nå lett litt rundt og bestemt meg for å søke på utdanninger som er mer rettet mot administrasjon/ledelse osv, som potensielt kan gjøre meg mer attraktiv for globale firmaer. Min teori er at ved å ha en god utdanning å slå i bordet med vil muligens mulighetene åpenbare seg. Men men, vi får se. Takk uansett, og lykke til med opptaket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå