RogueAlien Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Er det noen som vet en oppskrift på tortillalefser? Jeg skulle gjærne ha laget sånne selv. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Antall porsjoner: 6 Tilberedningstid: 30 min. Ingredienser: 7 1/2 dl hvetemel 2 ts bakepulver 1 ts salt 2 ss fett (smult, margarin eller smør) 2 1/2 dl lunkent vann Tilberedning: Bland mel, salt og bakepulver. Smuldre fettet i melet. Blend inn vannet gradvis. Kna deigen godt, og del den opp i 10-12 små emner og form til boller. Dekk til og la dem hvile 15 minutter. Kjevle ut bollene til lefser i passe størrelse (ca 15-20 cm), på en melet flate. Stek dem på en usmurt jernpstekepanne eller takke, på sterk varme. De er ferdige når de er gylne, da skal de fremdeles være myke. Legg dem i en stabel innpakket i aluminiumsfolie mens du steker. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Tusen takk! Så jeg skal ikke ha noe smør eller olje i stekepanna? Og må det være jernpanne? Endret 11. april 2008 av RogueAlien Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vet ikke. Det går vel an med annen stekepanne, men den må vel tåle høy varme. Er ikke alle teflonpanner som er like glad i for høy varme. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Oppskrift på Tortilla Lefser! Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Oppskrift på Tortilla Lefser! Jeg søkte på Google først men da jeg ikke fant noe som jeg kunne bruke så spurte jeg heller her. Idiot i like måte. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Oppskrift på Tortilla Lefser! Jeg søkte på Google først men da jeg ikke fant noe som jeg kunne bruke så spurte jeg heller her. Idiot i like måte. Først treff: http://krydder.org/modules.php?name=Oppskr...ift&id=1443 Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Legg merke til "Glutenfrie". Ja jeg fant denne jeg også men jeg er ikke interessert i glutenfri mat. Jeg trenger det ikke. Stort sett alt annet var oppskrifter på taco mat med tortillalefser involvert men ikke oppskrifter på tortillalefser i seg selv. Slutt å gnål om dette. Hvis alle brukte Google hele tiden så hadde ikke mye skjedd på forumet. EDIT: Jeg vil også legge til at du bryter reglene ved å dra dette langt ut i off-topic. Fortsett og jeg får en admin til og slette innleggene dine. Endret 13. april 2008 av RogueAlien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå