Gå til innhold

Den store Pondus tråden !


Hvilken Pondus-figur er din favoritt?  

108 stemmer

  1. 1. Hvilken Pondus-figur er din favoritt?

    • Jokke
      30
    • Pondus
      26
    • Beate
      0
    • Turid-Laila
      5
    • gunther
      15
    • Else
      0
    • Påsan
      4
    • Sneipen
      6
    • Bjarne
      17
    • Noen andre..
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som skremmer meg mest er om dette medfører at det ikke kommer noen bok nr 8 sommer. Det hadde vært krise for meg

 

Det kommer selvfølgelig en bok nr. 8.

Det er slik man nesten alltid gjør det med populære stripeserier.

Først avis(/nett-)striper, så i blader under andre populære serier, så i eget blad, så i album som ofte blir kuttet ut til fordel for bøker.

Tilslutt gir man ut alt på nytt i nye bøker med argumenter som "kronologisk", "nå med alt i farger" og/eller "med kommentarer".

Alt dette kan man gjøre fordi det fins mange stakkars serienerder som bare MÅ ha alt, uansett om de har alle stripene 5 ganger fra før.

 

Man kan også gi ut stripene på f. eks. latinsk og samisk i trygg forvissning om at nerdene vil kjøpe opp hele opplaget.

Lenke til kommentar

Kjente igjen dagens fra tidligere, ja. Spørs om ikke Frode har ferie.

 

For å ta opp noe jeg undres på ofte når jeg leser Pondus: Bør egentlig Påsan og Kjakan gå med caps bak frem? Når var dette kult sist? Jeg har jo etter hvert blitt vant med det, og kanskje folk vil ha det sånn nå, men jeg innbiller meg at de kunne blitt mer troverdige som ungdommer uten dette hodeplagget.

Lenke til kommentar

Ja, den er fantastisk! Siden jeg først postet her har det vært flere gode i Dagbladet, så jeg er faktisk mer optimistisk nå.

 

Endelig en morsom stripe om stygge damer!

pondus2fm1.jpg

 

Klassisk Pondus-ordspill og veldig typisk Harold å begynne med golf. :)

pondus3se9.jpg

 

Mannfolkdialoger slik Frode gjør dem best, især den siste kommentaren. Og så "speedogodtepose", da!

pondus4lf2.jpg

 

Jeg likte også den med "nystekte vafler og kaprifol". :p Den siste serien om Master Disaster og metaltypene var derimot ikke noe særlig. Synes ikke stripene som involverer denne gjengen er noe morsomme. Samlet sett er jeg fortsatt skeptisk. Vi får vente og se om nivået holdes oppe, men ingenting hadde vært bedre, naturligvis. :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Bjarne er bare diggest, til tross for tarmgassen og factza at de fikk 200 kroner for å ta ham, er han bare, rett og slett, den nydeligste hunden i verden!

 

Noen som kan legge ut bilde av den ruten når Bjarne er i slosskamp med en annen hund og etterpå spytter han ut igjen ballene ? :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg skal selge Pondus 1-7 (bøkene - ikke Eliteserien) og lurte på om noen kunne si meg hva reell pris på disse sju vil være? Jeg så nemlig en annonse på finn.no hvor en person selger Første Omgang for 1000 kroner!!! Og bok nr to og tre for 750 kroner!!!

 

(Jeg finner ikke annonsen nå lengre, noe som enten tyder på at han har solgt de eller trukket annonsen.)

 

Alle sju bøkene er 1. opplag (selv om det ikke står noe opplagsnr. i bok 1 og 3).

 

Jeg kan ikke tro at noen er villig til å betale 1000 kroner for den første boken, men hvis så er tilfelle: hvor finner jeg den kjøperen? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...