Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilket kabinett til en Noctua NH-U12P kjøler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei,

Er på utkikk etter et kabinett som rommer en Novtua NH-U12P kjøler. Noen som har en ide? Tenker på noe ala midi tower. Dvs ikke for stort.

Pål

Antec sonata III har fint plass til denne kjøleren, monterte senest i dag en pc med denne kjøleren og dette kabinettet, bare pass på at det kan være problem med klaring opp til PSU. jeg hadde vel bare 1cm opp til PSU.

Lenke til kommentar
Jeg har denne kjøleren montert i et Antec Performance P182. Fikk det ferdig montert for et par dager siden. Det funker greit

Ok! Har tenkt litt på det kabinettet selv. Er du fornøyd? Utfordringer? Hvordan er støynivået?

Pål

Lenke til kommentar

Hei Pål,

Jeg er fornøyd med kabinettet. Støynivå vil alltid være subjektivt, men jeg er selv var for støy, og jeg synes nivået er veldig bra. Men jeg vet jo ikke hvor mye som skyldes kabinettet og hvor mye som skyldes de øvrige komponentene. Mitt mål da jeg bygde denne PC-en var å få en kraftig og stillegående maskin. Jeg har benyttet kjøleren som nevnt tidligere, hovedkortet har ikke vifte, skjermkortet er passivt kjølt. Strømforsyningen er også veldig stillegående.

Jeg synes det var knotete å montere PSU siden denne monteres i bunn. Det ble veldig mye kabler for å si det sånn. I tillegg er den 180mm viften i nederste kammer veldig i veien under montering, så jeg fjernet den midlertidig. En del strips måtte til for å hindre at kablene fra PSU går inn i viften.

Jeg er ingen dreven PC-bygger, så jeg tenkte aldri på at det er mulig å trekke noen av kablene under hovedkortet. Det kan du tenke på hvis du kjøper dette kabinettet. I tillegg bør du tenke på at PSU må ha lange nok kabler, og at PSU bør være av en modulær utgave (uten at jeg egentlig vet hva dette betyr). Min PSU er antagelig ikke modulær, da kablene henger fast og ikke kan fjernes. Det blir da en del ubrukte kabler som egentlig bare er i veien i min konfigurasjon.

Litt knot under monteringen, men jeg er fornøyd. Det finnes forøvrig en stor tråd om dette kabinettet på forumet.

Lenke til kommentar

Takk for informativt svar. Jeg skal lese den tråden du nevner.

Jeg er også var for støy og holder nå på med å skal gjøre PCen mindre støyende. Har et eldre hovedkort som har 2 vifter. Men disse har jeg satt på FanMate spenningsregulatorer. Skal nå i tillegg bytte skjermkort kjøler (Zalman VF900) og CPU kjøler (Noctuaen selvfølgelig). Har en stillegående Mist PSU fra før. Noctua kjøleren passer ikke i mitt nåværende kabinett og jeg vurderer å sende den tilbake på angrefrist. Alternativet er å kjøpe nytt kabinett.

Vi får se hva det blir til. Men ser at det er en del kabinetter som blir for små for Noctuaen.

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...