godingen00 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Hei. Er 15 år, 180 høy og veier rundt 63-65 kg. Trenger litt hjelp. Kan bare kjøre 2 styrketreninger i uka, hva gjør jeg? Program : Onsdag: Bryst, triceps Benkpress: 4x12 Flies: 4x12 Skråbenk: 4x12 Liggende brystpress: 4x12 Dips: 3x8 Franskpress: 3x8 Peck-deck: 3x8 Torsdag: Rygg, biceps Markløft 4x8 Roing 3x8 sett (romaskin med vekter) Nedtrekk 3x8 sett stående bicepscurls med ez-stang 3x8 Chins 3x? Lørdag: skuldrer/nakke/bein Militærpress 3x8 sett Sidehev 3x8 sett Crunches Knebøy 3-4x8 Skal jeg trekke sammen Lørdagen til Torsdagen? Eller blir jeg for sliten? Hadde kanskje funka det ? Eller skal jeg kjøre et annet program? Tror det er best, men er ikke ekspert .. Knebøy 4x8 Benkpress 5x5/3x8/3x10 (variere) Markløft 5x5 / 3x8 (variere) Militærpress 3x10 Nedtrekk 3x10 Hantelpress, (gjerne i skråbenk 3x8) Sittende roing 3x10 (Peck deck 3x8) ( 2 ganger i uka ) Er litt usikker på hvilket jeg bør ta. Hjelp?? Blir jeg for sliten så jeg ikke klarer å yte maks på dette? Endret 11. april 2008 av godingen00 Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Første feilen jeg ser er ALT for mange øvelser. Helt unødvendig! Ta basis øvelser som utgangspunkt først. eks: Mandag; Bryst, Rygg (får trent Bryst, Rygg, samt trene triceps biceps) Benkpress flat og Skrå i smith apparat Chins/Bredt Nedtrekk Roing Onsdag; Føtter, rygg. Knebøy Strake markløft Sumo Markløft Tåhev Fredag: Skuldre, Armer. Militærpress Fronthev Ez-curl Dips Smalbenk Dette skal være mer enn nokk. Dette kjører jeg noe lignende av selv, og det funker helt helt utmerket ! Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hvis du bare kan trene to ganger i uken, ville jeg ikke anbefalt å ha en dag for bare to muskler. Det blir litt for lite, skal du ha det sånn må du gjerne opp i 4 dager. Ville anbefalt at du har en blanding som dekker alle musklene , altså en-to øvelser med 3 sett for hver muskelgruppe. F.eks : 3 x max situps 3 x 10-15 rep benkpress 3 x max bicepscurl med hantler osv... Hvis du bare skal trene overkropp, så dekk ihvertfall skuldre, biceps,triceps,rygg, og mage:) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Gutt92: Situps, benkpress og bicepscurl ja. Hørtes ut som starten på et vanlig, veldig dårlig treningsprogram. Trådstarter: Få med følgende øvelser: Knebøy Markløft Benkpress Chins Militærpress Roing Del i to på en måte du føler at er behagelig, ta 5*5 med tunge vekter. Drit i en masse små tulleøvelser. Kjør stort og tungt. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Gutt92: Situps, benkpress og bicepscurl ja. Hørtes ut som starten på et vanlig, veldig dårlig treningsprogram. Trådstarter: Få med følgende øvelser: Knebøy Markløft Benkpress Chins Militærpress Roing Del i to på en måte du føler at er behagelig, ta 5*5 med tunge vekter. Drit i en masse små tulleøvelser. Kjør stort og tungt. De øvelsene er dårlige ? Kan du kanskje forklare hvorfor ? Uansett så var dette bare eksempel på øvelser. Det er ikke tulleøvelser, skjønner ikke hvorfor du tror det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Situps er en tulleøvelse. Bicepscurl likeså. Dessuten kommer du med et helt fantastisk teit forslag, nemlig "Hvis du bare skal trene overkropp, så dekk ihvertfall skuldre, biceps,triceps,rygg, og mage:)" Skal du trene styrke, så trener du hele kroppen. Punktum. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Situps er en tulleøvelse. Bicepscurl likeså. Dessuten kommer du med et helt fantastisk teit forslag, nemlig "Hvis du bare skal trene overkropp, så dekk ihvertfall skuldre, biceps,triceps,rygg, og mage:)" Skal du trene styrke, så trener du hele kroppen. Punktum. Det virket som han var mest interessert i overkropp, det er derfor jeg sa det. Hva han vil trene er opp til han. Bicepscurl er ikke tulleøvelse, men selvfølgelig, skal du ha 60cm overarmer må det nok mer til;) Men absolutt en bra øvelse for biceps. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 22 sett med brystøvelser på en økt.. Lykke til.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Situps er en tulleøvelse. Bicepscurl likeså. Dessuten kommer du med et helt fantastisk teit forslag, nemlig "Hvis du bare skal trene overkropp, så dekk ihvertfall skuldre, biceps,triceps,rygg, og mage:)" Skal du trene styrke, så trener du hele kroppen. Punktum. Det virket som han var mest interessert i overkropp, det er derfor jeg sa det. Hva han vil trene er opp til han. Bicepscurl er ikke tulleøvelse, men selvfølgelig, skal du ha 60cm overarmer må det nok mer til;) Men absolutt en bra øvelse for biceps. SKal man få en bra overkropp trener man hele kroppen sånn er det bare, vil du bli god i benk? javel tren mark og bøy... baseøvelser er det viktigste som er å trene.. å bicepscurl er en skikkelig dårlig øvelse spør du meg, hvis du tenker på curl med z-stang aka peachercurl.. godt gjennomført håndledd-killer... å skal du få 60 cm overarmer, skal det noe ganske mye mer til.. noe jeg vil si er ganske uoppnålig for de fleste, med mindre man er en bamsebrakar, som er på bulk året rundt... Endret 12. april 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Første feilen jeg ser er ALT for mange øvelser. Helt unødvendig! Ta basis øvelser som utgangspunkt først. eks: Mandag; Bryst, Rygg (får trent Bryst, Rygg, samt trene triceps biceps) Benkpress flat og Skrå i smith apparat Chins/Bredt Nedtrekk Roing Onsdag; Føtter, rygg. Knebøy Strake markløft Sumo Markløft Tåhev Fredag: Skuldre, Armer. Militærpress Fronthev Ez-curl Dips Smalbenk Dette skal være mer enn nokk. Dette kjører jeg noe lignende av selv, og det funker helt helt utmerket ! Føtter faktisk, litt av en muskelgruppetrening du har på onsdagen..Tåhev er jo en meget nødvendig øvelse som man må ha får å få fine føtter.. (IRONI)... og hvorfor anbefaler du han smith maskin? fri benk er en mye bedre øvelse om man vil ha med stang, men fortrekker selv hantelpress.. hadde heller gått for vanlig "normal" markløft.. Endret 12. april 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå