Gå til innhold

Nytt skjermkort - XFX/Gainward/Evga/Asus... ?

Ziaka

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere helt ny pc, og nå er jeg litt stuck på grafikkortene.

Tenkte jeg skulle velge et Nvidia 9800GTX kort, i prisklassen 2500-3000

Men jeg blir jo helt svimmel av alle typene grafikkkort som ligger der ute.

XFX/Gainward/Evga/Asus.. hva bør en velge ? Det kan jo variere nesten 1000 kroner mellom de forskjellige merkene.

Skal bruke PC-en primært til Spilling og Filmvisning til HDTV. Oppgraderer PC-en for å kjøre Age of Conan mer behagelig :)

Jeg skal ha Asus hovedkort, er det da noe fordel med Asus grafikkort ?

Resten av PC-en:

Motherboard

-> Asus Maximus Formula, X38, Socket-775, DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16

CPU

->Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

GPU

-> "???" GeForce 9800GTX

Memory (4gb ram) x2

-> Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

Mvh,

Ziaka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tilbyr ikke Evga gratis step-up?
Gratis, hvor står det? Du må nok betale mellomlegg...

Jeg skal også ha et 9800GTX-kort og jeg bestemte meg for XFX. (Review: http://www.bootdaily.com/index.php?option=...&Itemid=56) Vet bare ikke om jeg skal velge "plain", XT, XXX eller Black edition. Forskjellen mellom disse er kun klokkefrekvensen, men jeg vet ikke hvor mye den faktisk utgjør når det gjelder ytelse?
Klokk selv. Dersom du ikke vet hvordan, finnes det mange du kan kontakte (se eget forum for overklokking av skjermkort).
Lenke til kommentar
Tilbyr ikke Evga gratis step-up?
Gratis, hvor står det? Du må nok betale mellomlegg...

Nuja, kjøper man det beste så er det jo ikke nødvendigvis noe mellomlegg. Mener bare at jeg har sett noen andre ta betaling for selve Stepup tjenesten( i tillegg til eventuelt mellomlegg ).

Lenke til kommentar
Jeg skal også ha et 9800GTX-kort og jeg bestemte meg for XFX. (Review: http://www.bootdaily.com/index.php?option=...&Itemid=56) Vet bare ikke om jeg skal velge "plain", XT, XXX eller Black edition. Forskjellen mellom disse er kun klokkefrekvensen, men jeg vet ikke hvor mye den faktisk utgjør når det gjelder ytelse?

Begge kortene fikk jo award og 9/10 score.

XFX kortet er 2-300 kroner dyrere enn Asus kortet. Har jeg forstått at den eneste forskjellien er Xfx kortet er clocket fra fabrikk ?

Men la oss si at jeg kjøper Asus kortet, og clocker det opp til 740mzh som XFX kortet har, mister jeg da garantien på kortet mitt ?

Lenke til kommentar

XFX kortet er 2-300 kroner dyrere enn Asus kortet. Har jeg forstått at den eneste forskjellien er Xfx kortet er clocket fra fabrikk ?

Men la oss si at jeg kjøper Asus kortet, og clocker det opp til 740mzh som XFX kortet har, mister jeg da garantien på kortet mitt ?

I den reviewen sammenlignes det to identiske modeller (samme klokkefrekvens, vifte osv.) fra Asus og XFX. Hvis du ser på benchmarkene så ser du at XFX slår Asus-kortet med noen få FPS i enkelte spill, i tillegg er XFX-kortet en smule billigere og du får med Company of Heroes.

Amentio har kortet til 2 366,-: https://prisguiden.no/product.php?productId=93247

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

I den reviewen sammenlignes det to identiske modeller (samme klokkefrekvens, vifte osv.) fra Asus og XFX. Hvis du ser på benchmarkene så ser du at XFX slår Asus-kortet med noen få FPS i enkelte spill, i tillegg er XFX-kortet en smule billigere og du får med Company of Heroes.

Amentio har kortet til 2 366,-: https://prisguiden.no/product.php?productId=93247

Jeg lurer egentlig på det samme... fungerer ett Asus skjermkort bedre sammen med ett Asus hovedkort en ett XFX skjermkort sammen med det samme hovedkortet?

Lenke til kommentar
Skal oppgradere helt ny pc, og nå er jeg litt stuck på grafikkortene.

Tenkte jeg skulle velge et Nvidia 9800GTX kort, i prisklassen 2500-3000

Men jeg blir jo helt svimmel av alle typene grafikkkort som ligger der ute.

XFX/Gainward/Evga/Asus.. hva bør en velge ? Det kan jo variere nesten 1000 kroner mellom de forskjellige merkene.

Skal bruke PC-en primært til Spilling og Filmvisning til HDTV. Oppgraderer PC-en for å kjøre Age of Conan mer behagelig :)

Jeg skal ha Asus hovedkort, er det da noe fordel med Asus grafikkort ?

Resten av PC-en:

Motherboard

-> Asus Maximus Formula, X38, Socket-775, DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16

CPU

->Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

GPU

-> "???" GeForce 9800GTX

Memory (4gb ram) x2

-> Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

Mvh,

Ziaka

sier meg enig i at det billigste er greit, gjør nøyaktig det samme som de andre. evga er kjent for å ha svært god garanti, selv om du klokker den til den brenner eller tygger den i stykker så dekker garantien det uansett. det siste nye fra evga er deres såkalte cash-back for dem som kjøpte gtx200 serien ved release før prisen falt, der kan du få opptil 120dollar tilbake dersom du kjøpte kortet til fullpris ved release. utover det er evga også godt pakket med svært god bundle med spill,power-adaptere osv.

xfx har ingen slik garanti,men korta blir levert med svært god beskyttelse og en god bundle med spill og power-adapters

gainward leverer i en simplere innpakning ikke like godt beskyttet og bundlen er regulert ned til vga-dvi adapter. samt at garantien ikke er noe mer utover det vanlige.men fordelen er at da blir korte også billigere å kjøpe.

bundle og innpakning (garantien fra evga) er eneste som skiller de forskjellige merkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...