wil Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 er ikke sikker på om dette har blitt tatt opp før, men jeg prøver allikevel. jeg sitter her å ser litt på Seagate Harddisker 120 GB, og jeg vet at de skal være de mest lydløse og sikkreste diskene. men så ser jeg at på 120 GB harddiskene så er det foskjell på Cache minne, noen står det 2 MB på og noen står det 8 MB på, men det er jo samme disken, hva er foskjell på 2 og 8 MB Cache når det gjelder harddisker bortsett fra prisen da. Kan noen forklare meg det? Fint hvis noen ville det. Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 nå har jeg lest testen, men det sto ingenting om støyfoskjellen på de to diskene. er det noen forskjell på støy på 2 og 8 MB cache, jeg tenkte på siden at både leser hartigheten og skriver hastigheten var noe raskere på disken med 8 MB så må jo det bety mere støy også, eller? det er liksom det jeg ser etter når jeg skal kjøpe ny disk. det er vel ganske klart at Western diskene bråker litt mer enn Seagate. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Lesing og skriving i cache er like lydløst som annet minneaktivitet. Poenget med større cache er mindre hd aktivitet, og mer cache-aktivitet. Sann sett er vel støynivået mindre des større cache, men det blir en merkelig påstand i praksis. Støynivået er uendret. Både WD og Seagate er stille, men Seagate er vel den stilleste. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 nå har jeg lest testen, men det sto ingenting om støyfoskjellen på de to diskene. er det noen forskjell på støy på 2 og 8 MB cache, jeg tenkte på siden at både leser hartigheten og skriver hastigheten var noe raskere på disken med 8 MB så må jo det bety mere støy også, eller? det er liksom det jeg ser etter når jeg skal kjøpe ny disk. det er vel ganske klart at Western diskene bråker litt mer enn Seagate. Med 8 MB cache efektiviseres aktiviteten til disken, noe som faktisk kan føre til at disken blir mer stillegående, i alle fall at den støyer over kortere tid fordi arbeidsprosessen blir avsluttet fortere. Mengden cache har ingenting med støynivå i gjøre. Du kan nesten se på det som å sette inn mer RAM i en PC (ikke helt korrekt sammenligning, men dog). Setter du inn mer RAM yter maskinen bedre, men den jobber ikke noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå