Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan jeg ha åpent kabinett?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt "litt" vifteproblemer nå i det siste, og dette har vært ganske irriterende...

Jeg tror kanskje jeg har funnet en løsning nå.. Tror dere det kan hjelpe å ta av en side fra kabinettet mitt?

Burde kanskje legge til at det er ganske mye støv her i huset..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så støvsug!

Både heimen og inni kabinettet. Alle hus har støv som kommer inn i kabinettet og det øker varmen fordi det er mer å varme opp, samt at støv legger seg i viftene og binder seg med fett til å bli ren dritt. Så det anbefales å støvsuge inni maskinen noen ganger i året. Hvis du tar vegg en side av kabinettet vil det gi litt bedre kjøling men støvproblemet økes.

Lenke til kommentar

Ingen problem å la kabinettet stå åpent, men du bør uansett passe på at det ikke legger seg for mye støv inni maskinen.

Men det er nok ikke noen god langsiktig løsning, da det normalt sett ikke er særlig estetisk.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre med åpent kabinett nå, og detgikk i kke så bra... år jeg skrur på data'n min så kommer det en sånn American Megatrends-"skjerm" med noe BIOS saker på. Jeg trykker F2 som vanlig å får baskjeden "Enter CURRENT pasword". Men hva i alle dager er det? :p

Lenke til kommentar

kanskje du har satt på "åpent kabinett" sikring eller hva det heter i Bios.

Er en instilling i noen bioser hvor du kan velge om den skal si ifra om kabinettet er åpent sikkert en teit sikkerhetsfunksjon for å se om noen har tuklet inni maskina.

Kanskje prøve å resette biosen ved å ta ut batteriet en stund, eventuelt

bruke jumperen.

Lenke til kommentar
eventuelt bruke jumperen.

Hadde vært greit å vite hva det er :p

Bruksanvisningen til hovedkortet er en fin bil er den ikke ?

Dersom du ikke finner den igjen, er det bare å ta turen innom produsentens nettside.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Bruksanvisningen til hovedkortet er en fin bil er den ikke ?

Dersom du ikke finner den igjen, er det bare å ta turen innom produsentens nettside.

Hmm.. Nå blir jeg litt sur på Acer.. Jeg har ikke fått noe slik av dem i det hele tatt. Heller ikke noen XP-CD.. Fugte bare med mus, tastatur, og noen papirer om hvor jeg skulle plugge inn ledninger, og garanti. :mad:

Lenke til kommentar
Så det anbefales å støvsuge inni maskinen noen ganger i året.

Det anbefales IKKE å støvsuge inne i pc-en, du bør bruke trykkluft på boks eller kompressor.

Jeg gjorde nettopp dette å det senket tempen VELDIG mye.

hehe, skulle akkurat spørre dere omg det, har så mye "Oh noes, etter støvsuging pcn har blitt rar"

Men trykkluft og/eller kompressor trokke jeg har. Tror du sånne swifter greier funker? xD De derre støv moppene som ikke slipper ut støv? eller danner de statisk elektrisitet..?

RunarII: såklart, men vet du hva pc specsa dine er? Last ned Cpu-z (google)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...