Fritz0r Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Lille Toyota, skal bli noe større, når de nå fordobbler sine eierdeler de allerede har i Fuji Heavy Industries. 61 million akksjer er det som skal skifte eier, noe som betyr at Toyota får større inflytelse på fremtidige designs fra blandt anna Subaru. Ryktene styrkes da at den kommende ny-design (Toyota Trueno/Corolla) av den berømte Toyota AE86 Trueno, får en 2.5L Subaru motor. Garantert kommer sammarbeidet mellom Toyota og Subaru til og dele både motor, og design i fremtiden. Jeg spår en serdeles mørk fremtid for de amerikanske bil produsentene, som alleredet sliter mot Toyota på egen mark. ** Oppdatering 30.06.2008: Toyota gjør det ikke bare bra i Nascar omdagen, men også så og si alle områder innen Toyota går bra, og Toyota vet og utnytte dette. Toyota har nylig kjøpt opp enda flere eiendeler i Fuji Heavy Industries, og har nå totalt 16.61% av aksjene, de kjøpte opp 61 million aksjer til en estimert verdi av $293 millioner dollar, kan nesten kalle det en sammen slåing av Toyota og Subaru (Fuji Heavy Industries), vi vet alleredet at de har ett sammarbeids prosjekt om en bil, som får 2 navn. Nemmelig Toyota Celica / Subaru RWD Coupe. Kilde: http://www.thetorquereport.com/2008/04/toy...double_its.html Kilde for oppdatering 30.06.2008: http://www.thetorquereport.com/2008/06/toy...ke_in_suba.html Endret 30. juni 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Da er det vel ikke lenge før Subaru er redusert til badge engineering i beste engelsk stil Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Tenker du på Lotus nå eller? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Badge engineering var noe som den nå avdøde britiske bilindustrien var verdensmestre i, f.eks British Leyland som på den tiden var en gigant innen bilindustrien hadde ett utall forskjellige bilmerker som i mange tilfeller var en og samme modell med litt småforskjeller i listeverk og grill, dette ble litt spydig kalt badge engineering da man tok en modell og bare klistret på en annen logo og litt annen pynt og plutselig hadde man en ny modell i under ett annet merke. http://en.wikipedia.org/wiki/Badge_engineering Subaru kan fort ende opp som en eller annen Toyota med annen grill og panser. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 aha, takk for oppklaringen. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 aha, takk for oppklaringen. Det var hovedsaklig dette som senket BL. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 + den ekstremt dårlige kvaliteten på produktene deres Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Joda, jeg så ett intervju med forhandlere av BL i England og det var utrolig hva de fortalte, biler kom fra fabrikk uten el-anlegg, at vesentlige mekaniske deler manglet, at interiøret besto av flere farger og utstyrs varianter i vill blanding. Karosserier sto ute i regnet før de ble lakkert osv. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Toyota - ENDA større, artikkelen er oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå