Gjest Slettet-GnBeuk Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Hei! Når jeg ser inn i linsa/tar bildet så ser det ut som det er mye lengere vekk en det egentlig er, hva kan dette komme av? Er det sånn det skal være eller er det noe galt med det? Endret 11. april 2008 av Slettet-GnBeuk Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Skjønner ikke spørsmålet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Skjønner ikke spørsmålet. Veit ikke om jeg kan forklare det på en annen måte Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Uhm, la meg tippe... Dette gjelder når du bruker en vidvinkel (~<30mm brennvidde), eller ? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Uhm, la meg tippe... Dette gjelder når du bruker en vidvinkel (~<30mm brennvidde), eller ? Mvh, Beej80 Nei, dette gjelder for en 18 - 55 mm Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Øverst i denne kategorien på forumet ligger det en tråd med "Fotokompendium". Jeg anbefaler deg på det sterkeste å lese dette. Det er ikke noen fin måte å si det på, men det virker som om du mangler grunnleggende kunnskap, og istedet for å forvirre deg mer enn nødvendig i en lang forklaring er det bedre at du leser kompendiumet. Der vil du få svar på spørsmålet ditt, og (nesten) alle andre spørsmål som ville ha dukket opp etter forklaringen. Du får også en del bonuskunnskap med deg på kjøpet som vil hjelpe deg å forstå hvordan alt henger sammen. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Eneste jeg kan se for meg som vettuge forklaring er at søkeren på Canonkamera i denne klassen er no dritt. Når man får en svak tunnelleffekt kombinert med nedskalert søkerbilde (og crop)- så kan det nok oppleves som en differanse mellom hva du ser med det blotte øyet, og hva du ser gjennom søkeren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Øverst i denne kategorien på forumet ligger det en tråd med "Fotokompendium". Jeg anbefaler deg på det sterkeste å lese dette. Det er ikke noen fin måte å si det på, men det virker som om du mangler grunnleggende kunnskap, og istedet for å forvirre deg mer enn nødvendig i en lang forklaring er det bedre at du leser kompendiumet. Der vil du få svar på spørsmålet ditt, og (nesten) alle andre spørsmål som ville ha dukket opp etter forklaringen. Du får også en del bonuskunnskap med deg på kjøpet som vil hjelpe deg å forstå hvordan alt henger sammen. Mvh, Beej80 Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå