Gå til innhold

Gammel, sliten katt

Anbefalte innlegg

Jeg har en hankatt på 17år, som har vært syk. Den ervoldsomt underernært, men går på antioksidanter og har endelig begynt å spise igjen. Er det noen som har et tips til hvordan pusen min kan legge på seg mye fortere?

Meget takknemlig for svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. :yes: men jeg har tatt medmeg alle prøver jeg kan få når vi var hos legen. mennei, han er kanskje bortskjemt... litt mye :blush: men han er babyen min vet dere. :) han har vært syk fikk jeg beskjed om. men han er bare tynn. og han var for tynn til at dyrlegen kunne ta prøver av ham...

Lenke til kommentar

Jeg hadde også tatt alle slags prøver hvis det var min katt som var syk!

Han er jo gammel.. og mange katter blir skrøpelige med alderen. naboen sin katt dro til himmelen for ikke så veldig lenge siden, den ble 21 år tror jeg.

har han hatt vondt ?

grå stær ? kanskje hatt orm og er litt pjusk pga alderen ? De blir jo fort tynne av ormen dersom de ikke får kur.

Lenke til kommentar

godt spm. grå stær.. tja. dyrlegen ville ikke gjøre noe nå siden han var så tynn, men jeg skal ta det til etterretning. orm er kanskje noe og. han har ikke kloret på klorebrettet på over ethalvt år. bare snurseg vekk når jeg klorer for ham for å få ham til å gjøre det. orm sa ikke dyrlegen noe om, men han kan hafått noe sånt ja... :hmm:

21år erveldig bra forressten :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan jo kanskje prøve litt "hjemmelaget" mat? Kanskje fisk og kylling og slik hvis han liker det. Ellers så finnes det vell spesialfor for eldre katter som du kan kjøpe på dyrebutikker eller hos dyrlegen. Våtfor er nok også litt mer fetende enn tørrfor. Ellers så jeg ormekur er nevnt, og det kan du jo prøve.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Katten din er skjønn :D

Har selv en liten pus på 19 og et halvt :)

Gir han masse våtfor for at han skal holde vekten.

Og ormekur minst en gang i året.

Han er frisk som en bolle, men ser ut som en tusen år gammel rottekatt som er dratt gjennom en møkkahaug to ganger :ermm: Og det ser ut som at noen har mistet en barbermaskin på ham :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...