Gå til innhold

Bråk fra skjermkortvifte - reklamasjon?

Bardis

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om det er noen som har reklamert på et skjermkort som støyer mye fra vifta ?

Kortet bråkte ikke så mye da jeg fikk det som det har gjort de siste månedene..

Noen som har klaget på samme tingen, og fått nytt produkt/pengene tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det er nevneverdig forskjell på støyen fra viften i forhold til du fikk den kan det være pga viften er på vei til å gå dunken.

Åja.. høres ikke bra ut.. Det høres ikke sånn farlig støy ut, men den surrer så høyt at det høres ut som et atomkraftverk som står og går i andre enden av stua (har "L-formet" stue)..

Blir så stille når jeg slår av pcen i forhold at det kan ikke sies med ord. Blir liksom helt ør i hodet av den høye summinga.

Sjekka i bios, og står konstant på minst 2500 rpm. (Styres av hovedkortet)

Lenke til kommentar

Du kan IKKE reklamere på et skjermkort bare fordi det bråker. Det må være noe FEIL med det før du kan reklamere. Hvis den høye lyden fra vifta ikke er forårsaket av en feil så er det ikke en garantisak.

Det kan jo forsåvidt nevnes at så lenge det er susing du hører, er vifta i orden. Men hvis den begynner å f.eks. avgi rare lyder når den er kald (rett etter oppstart) så er det sansynlig at lageret begynner å bli dårlig. Da bør du skifte ut vifta. Men de lydene jeg prater om høres IKKE ut som susing, de høres mer ut som skraping og vibrering.

Hvis du har mikrofon, så ta opp lyden, og last den opp. Så kan vi høre. Da er du sikker på hva det er. Det er liksom ikke så enklet å beskrive en lyd med ord.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...