Gå til innhold

intsallering av w2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, kanskje det er en av kortene i maskina som ikke liker w2000?.....hadde samme problem jeg også for en tid tilbake. Jeg nappa ut isdn kortet jeg hadde på maskina, og w2000 la seg pent inn. PS! lasta ned 2000 drivere til kortet først, som jeg la inn etterpå.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-10 19:47, Milla skrev:

Hvis du har formatert disken med en WinMe oppstartdiskett, vil du få den meldingen.

Er dette tilfelle hos deg, bruker du rett og slett en Win98 diskett og formaterer på nytt. Så kan du legge inn Win2k.

Det går ikke an å installere Win2k, fra dos, så det vil ikke hjelpe med en win98 diskett.

Lenke til kommentar

Sindre : Går d ikke å inst w2k fra dos ? Du kan ikke være " en helt vanelig datanærd ".

Prøv og boot i dos så skriver du (hvist d: er cdromen din) d: enter,cd i386 enter,winnt enter

Lurt å starte smartdrv.exe først ellers går d trækt !

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det er mange som har problemer med å installere Windows 2000 fra DOS. Jeg har hørt at den sikreste måten med en Win98 Diskett er å kopiere hele mappen E:I386 (E er da CD rom) fra Windows 2000 CDen til harddisken, helst en annen partisjon enn C:. Så starter du maskinen med en Win98 Oppstart diskett og starter smartdrv, som ligger på Windows 98 og Windows 95 CDene i katalogen E:Win98/E:Win95.

Men som du sier så er det vel uansett best å bruke diskene som du lager med Win200, ellers så vil det funke fint å boote fra CDen.

Jeg er enig med at det kan være et av kortene dine som ikke støttes av Windows 2000 som gjør at du får et problem til, prøv å installer det uten lydkort, flere enn 1 minnebrikke, isdn , modem , nettverkskort og evnt andre unødvendige kort. Det vil nok hjelpe. Det holder sikker med å ta ut det kortet som du tror ikke støttes av Windows 2000, f.esk hvis du har et TV kort, eller som sagt isdn kort, det er bare å prøve seg frem.

Lenke til kommentar

Det tror jeg stemmer, jeg har ikke installert XP fra DOS. Jeg har heller ikke hørt om folk så har gjort det. Men det er kanskje mulig å få gjort det alikevel. Men jeg har egentlig holdt meg til CDboot siden det er meget enkelt å greit. De aller fleste maskiner støtter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...