arela Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Coolscan V tar kun striper på 2 til 6 bilder. Jeg har hittil kommet over 2 enkeltbilder som jeg ikke får scannet på normalt vis. Er det noen lure omveier til å scanne enkeltbilder? Jeg tenker da på å skjøte på en filmbit (minst ei ramme langt), eller rett og slett sette enkeltbildet i lysbilderamme og scan som dias? Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Da har du løst problemet, men bruk glassløse diasrammer. Endret 11. april 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
arela Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 takker xstone - skal testes Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Til tidligere modeller fulgte det med et adapter før løs film, FH-3, som må kjøpes løst til Coolscan V. Ser ut til å kunne bestilles fra Amazon. Da hadde du sluppet å ramme inn. Har en del dias i glassrammer jeg må ramme om, eller jeg vurderte å kjøpe denne. Sikkert lurest å ramme om, ser ikke gunstig ut å ha de i glassrammer. Er det noen som vet om sted man får kjøpt bra diasrammer billig?? Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Fra Photo.net I'm wondering why you need the FH-3? When I had one I couldn't get good sharpness and it was extremely difficult to mount film which had curvature around the long axis. It was discontinued because it's a flawed design. Ser de har den på Adorama også, ca $25, og der skal jeg handle ganske snart. Tror jeg skal prøve plan B først (lysbilderammer) Her har de i alle fall rammer, men hvordan prisnivået er i forhold til andre, vet jeg ikke www.scandinavianphoto.no/product/list.aspx?sid=6275453&recurse=true Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Fra Photo.netI'm wondering why you need the FH-3? When I had one I couldn't get good sharpness and it was extremely difficult to mount film which had curvature around the long axis. It was discontinued because it's a flawed design. Ser de har den på Adorama også, ca $25, og der skal jeg handle ganske snart. Tror jeg skal prøve plan B først (lysbilderammer) Her har de i alle fall rammer, men hvordan prisnivået er i forhold til andre, vet jeg ikke www.scandinavianphoto.no/product/list.aspx?sid=6275453&recurse=true Som du selv har "sakset": discontinued (utgått). Jeg har selv prøvd å bestille fra interfoto, men den lages ikke lenger. Lenke til kommentar
arela Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 hehe - jeg har utsatt problemet - hoppet over problemet så og si. Snart ferdig med mine filmer og litt for andre. Så får jeg ta enkeltbilder og noen feilklippede. Men kan vel slå fast at her er det ikke mye penger å hente! PS - en må ha 2 skjermer så en kan legge kabal eller noe slikt på en skjerm når en scanner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå