Gå til innhold

Satt sammen ny maskin, trenger tips/erfaringer.

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en ny maskin her.

Maskinen skal brukes hovedsaklig til spill.

Alt fra tyngre spill som assassins creed, crysis og andre til lettere spill..

Har tenkt prøve meg på age of conan etc senere.

Vil ellers ha en stillegående maskin, det syntes forhåpentligvis ut ifra hvilken komponenter jeg har valgt.

Budsjett har man vel ikke, men tenkte ikke bruke mer en 16-17k.

Såvidt jeg kan se har jeg gjort samsvarende valg på hardware sin prisguide, og handlelisten jeg satt sammen via komplett.

Noen som har erfaringer med delene jeg har satt sammen, kanskje at de faktisk støyer mer en oppgitt? Noen som har tips til forbedringer?

Har prøvd lagt litt research ned i dette, men erfaringer fra dagligliv teller mer en tørre nett-tester og reviews ;)

Takker folkens.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70374

341841 Antec Performance P182 Miditower, Gun Metal Black Aluminum (Without PSU)

345777 Gigabyte GA-EP35-DS4, P35, Socket-775, ATX, Silent Pipe, DES, 2xPCI-Ex16

338691 Gigabyte Powersupply 800W Black, ATX/EPS 140mm Fan, 6xSATA, Adjustable Fan speed

338084 Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

322261 Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4, Kit w/two matched HyperX 1024MB LL

343837 Noctua NH-U12P, 120mm Fan, 1300RPM, 19,8 dB(A)

342254 Samsung 22" Wide Syncmaster 2232BW, Black, 1680x1050, DVI/VGA, 3000:1, 2ms

337088 Western Digital Caviar SE16 750GB SATA2 16MB 7200RPM

316737 Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM

349494 XFX GeForce 9800GTX 720M 512MB XT GDDR3 PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 720MHz

Endret av Magicz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genialt kabinett, har dette selv og er strålende fornøyd. Støysvakt og supre løsninger!

Vet ikke hvor støysvakt PSU din er men jeg kjøpte meg en MIST

Nå har vel du sikkert mye erfaring, men jeg kjøper ikke noe annet enn Samsung når det kommer til HDD da jeg syntes disse er de mest støysvake! :thumbup:

Skjermkortet lager vel mye støy uansett så lenge du har vifte, kjøpte meg en med kjøleribbe og fungerer utmerket for meg (Kanskje dårlig for overklokking da vifte gir bedre kjøling, så har ikke testet dette noe særlig, men det jo god luftkjøling i selve kabinettet du har valgt)

Har sikkert ingen stor betydning av de delene jeg har anbefalt, men du har hvertfall valgt et bra kabinett som hjelper deg langt på vei med å dempe støy!

Endret av murra
Lenke til kommentar
Nå har vel du sikkert mye erfaring, men jeg kjøper ikke noe annet enn Samsung når det kommer til HDD da jeg syntes disse er de mest støysvake! :thumbup:

Er litt usikker på noen av delene selv, da diverse personer prøver påvirke meg i forskjellige rettninger.

Disker er nå ett vanskelig valg, nå har jeg bestemt meg for raptor ca, så den støyer vel mer en de fleste andre uansett..

Men western har vel hatt rykte på seg for å bli varme, og støye..

Har lite efaring og informasjon om samsung, noen flere som har erfaringer med diskene jeg har valgt, kontra andre disker?

Jo stillere jo bedre.

Lenke til kommentar

For det første, så har det kabinettet så god kjøling av harddisker at det ikke er noe problem med Western Digital disker som blir varme. Har selv 2stk Raptor 74GB i RAID som jeg ikke generes av lyd-messig.

En ting du bør sjekke er i P180/P182 forumet om det er noen som har testet akkurat din PSU. Du trenger nemlig litt ekstra lange kabler for å få strukket de som de skal. Nettopp av den grunn KAN det være en god idé å gå for en Antec PSU. Det MÅ ikke nødvendigvis være et problem, men det KAN være det.

Til slutt vil jeg si at i en så relativt ekstrem maskin som du tross alt har satt sammen her, vil jeg si det er "dumt" å bare kjøpe 2GB RAM. Kjøp et kit med 2x2GB moduler i stedet!

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
En ting du bør sjekke er i P180/P182 forumet om det er noen som har testet akkurat din PSU. Du trenger nemlig litt ekstra lange kabler for å få strukket de som de skal. Nettopp av den grunn KAN det være en god idé å gå for en Antec PSU. Det MÅ ikke nødvendigvis være et problem, men det KAN være det.

Til slutt vil jeg si at i en så relativt ekstrem maskin som du tross alt har satt sammen her, vil jeg si det er "dumt" å bare kjøpe 2GB RAM. Kjøp et kit med 2x2GB moduler i stedet!

Lykke til med kjøpet!

Har nå satt på 2 brikker anno 2gb(2x1024)

så min fremtidige boks har 4gb ram totalt:) bare glemte skrive det 2x på listen fra komplett.

Angående psuen, håper noen kan klaregjøre litt på dette, mulig jeg trenger en forlenger? :D

Fant ikke noe klart svar ut ifra den laaange tråden, men skal søke litt mer

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje det ville vært en ide å ta annet hovedkort, som støtter sli?

vet ikke hvordan spill som kommer fremover, men om mitt oppsett ikke klarer drive alt det nyeste, så må den oppgraderes om ikke alt for lenge.

Ikke at noe, som ikke koster sinnsvake summer klarer dra feks crysis på høyoppløsing med fulle effekter. (såvidt jeg vet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...