Xander^ Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Følger det med brakett for å bruke i "vanlige" kabinetter, ikke low profile? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 1) Jeg har endel HD-materiale i X.264, med DTS 5.1 eller AC3 5.1. Mistenker at lydkortet ikkje kjører surrounden direkte, men at den selv "lager" surrounden. Før jeg fikk D2'en, på den gamle HTPC'en min, så mener jeg ganske bestemt at visse filmer hadde bedre surround enn de har nå. Da brukte jeg riktignok ac3filter/spdiffer). Siden lydkortet kjører full DTS 5.1 til forsterkeren uavhengig om det er Stereo (musikk, etc) eller 5.1 som avspilles på PC-en, så har jeg ikkje sjangs å "sjekke" om den har "korrekt" surround. Finnes det noen spesifike filmer/snutter/lyder på nettet jeg kan teste for å sjekke at surrounden er slik den skal? 3) Har ikke fått spdiffer/ac3filter til å fungere på D2'en (fungerer fint på det interne lydkortet på samme maskin thou). Stemmer det? Eller finnes det måter? Problemet med spm 1) viste seg å være at jeg ikke hadde forandra på standardinstillingen i ffdshow; audio output 2.0/Stereo. Så det forklarer jo hvorfor surrounden hørtes så tam ut :-) Dette løser jo egentlig også spm 3), da jeg ikke har behov for ac3filter/spdifer, når lydkortet støtter dts/etc. 2) Jeg kjører som sagt SPDIF-out med Dolby Digital Live enabled. Problemet er at hver gang jeg vil spille musikk "skikkelig", så må jeg manuelt inn på Audio Center for å sette SPDIF-out til PCM. Finnes det ingen andre måter å gjøre dette på? Men denne "sliter" jeg fortsatt med. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Følger det med brakett for å bruke i "vanlige" kabinetter, ikke low profile? Vanlig brakett er standard, low-profile må man skru på selv. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har d2x, pci-express, men det audio center programmet, som følger med driveren nekter jo å starte. Muspekeren viser at programmet lastes inn men så skjer det ikke noe mer enn det. Mao eneste mulighet til å forandre på lyd innstillinger er via windows eget lyd oppsett, som jo suger. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Hvilken driver versjon har du? 6.12.8.1738-RC01 er den nyeste. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Vet du, jeg har fått det til, men jeg måtte bruke de driverne som kom med på cd'n. Å bruke de nyeste driverne fungerer ikke. Hvis jeg bruker nyeste drivere, og prøver å starte audio center, så startes det opp, og avslutter seg selv med en gang. Så kanskje det går hvis jeg bruker de nyeste driverne + gamle audio center utgaven, hvis det er noen forskjell på den da. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Hei, er det noen som vet om det er stor forskjell på D2 og D2X uten om PCI-E x1 og PCI? Tenker da spesielt ytelsesmessig. Må nemlig nøye meg med DX pga forlite plass mellom x1 og x16-sloten. Edit: D2 og D2X, ikke DX og D2X. Endret 4. august 2008 av Knorvelur Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 Det kommer jo helt an på hva slags utstyr du har mht hva du trenger. Forskjellen er at d2x er generalen, og dx er soldaten =) Neida, DX modellen er veldig bra den, men har ikke riktig så high-end DA som d2x, ellers er det ganske likt. d2x trenger egen strøm det gjør gjerne ikke dx modellen. Tror jeg ? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Oops, big mistake fra min side, mente å skrive "D2 og DX2", ikke DX og D2X. Er altså differansen mellom det beste og nest beste jeg lurer på. Og forresten så trenger alle kortene floppy-strømkabel. Endret 4. august 2008 av Knorvelur Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 D2 er ikke nest best i noen grad. Det er jo pci versjonen. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 Uff.. Jaja, men forskjellen i ytelse mellom D2 og DX2, er den stor eller? Har ikke funnet noen sider som sammenligner dem. Eller er det slik å forstå at den eneste forskjellen er PCI vs PCI-E kansje? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg tror du vil være godt fornøyd med pci versjonen jeg sier ikke det. Men ta med i betraktning om du har bra headsett og/eller bra anlegg. Personlig bruker jeg ett beyerdynamic headsett til 1600-2000kr, og ett billig logitech anlegg, x540 (men det er stort nok for meg, lite kontor) Og synes det ikke var noe å spare på kronene iom d2x koster bare litt over tusenlappen. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Trenger disse lydkortene ekstern strøm fra strømforsyningen? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 6. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Ja, de trenger en floppy strømkabel. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Da har jeg sjekket med vista x64 driveren. Jeg får den til å installere og fungere, både driver og lydkort programmet til å fungere på xp 64bit. Litt morsomt iom, at siste driver som er laget for xp x64 ikke vil fungere mens vista driveren gjør det. I hop med xonar d2x audio center programmet altså. Om andre har problemer med dette trenger man å patche sfc_os.dll og legge til den tweaken i registeret mest sannsynlig. Endret 21. august 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Jeg driver å spekulerer på om at jeg skal investere i ett slikt: Asus Xonar HDAV 1.3 Deluxe Men er det noen vet om at dette kortet kan dekode f.eks Dolby True HD og DTS Master Audio og sende lyden analogt videre. Eller trenger man en slik Surround receiver som får signalet inn med hdmi fra pcen.. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 New unofficial drivers for Windows XP/Vista 32-bit/64-bit (build 1739) Jeg kjører med disse for d2x pci-e. Anbefales sterkt! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 26. august 2008 Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 Spiller for det meste battlefield 2, vil jeg få problemer med billig varianten av Asus Lydkortet? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 26. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 Tror ikke det.. Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 14. september 2008 Rapporter Del Skrevet 14. september 2008 Hei, jeg har et lite støyproblem med mitt D1-kort og lurte litt på om andre Xonar-brukere har opplevd det samme. Har skrevet om problemet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1005888 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå