BigJaffa Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Har eit stort problem, pcen henger seg når eg speler. eg kan sitte å spele i ca 15 min så henger den seg. Eg har prøvd ein del spel no og deg er likt på alle. Problemet var før eg formaterte og eg trudde at det skulle hjelpe, men nei. Eg har instalert alle dei nye drivarane. Pcen består av: Abit KV8Pro V1.1 Sapphire Radeon X800PRO AMD Athlon 64 3400+ TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Håper nokon kan hjelpe. Endret 11. april 2008 av BigJaffa Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Beskriv hvordan den fryser. Låser bildet til spillet seg og ctrl+alt+del har ingen virkning? Eller blir skjermen bare svart? Hvordan er det med temp. på cpu, chipsett og spesielt grafikkkortet? Du kan bruke ati kontrollpanelet eller ati tray tool for å sjekke temp på grafikkortet. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Når den henger seg så virker ingenting, det funker ikkje å trykke på nokon av knappene på tastaturet eller musa. Bilde på skjermen fryser. Eg har ikkje sitt på tempen enda men kabinette er ganske opent. Bak plata er ikkje på og det mangler ein del deksel der dvd romene skal stå. Ser litt varmt ut her. Tempen under speling er 75 Endret 11. april 2008 av BigJaffa Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 75 grader er litt i grenseområdet for hva en Athlon 3400+ liker tror jeg. Du kan prøve å skru ned klokkefrekvensen i BIOS og se om det har noe å si på stabiliteten. Er kjøleribba full av støv? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 trur eg fant ut kva som er problemet. Vifta på cpuen virka ikkje lenger. Men no viker ikkje pcen lenger. Kan det være at cpuen er gåen pga varmen. Tempen på den var 80 da eg oppdaga at vifta ikkje gjekk. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Har du koblet fra viften? Da kan det hende at maskinen ikke vil boote. Nyere Athlon prosessorer, fra AthlonXP og oppover skal skru seg av når de blir for varme. 80c er mye. AMD setter en grense på 70c for 3400+. Ikke umulig at den er ødelagt. Det er vel socket 754? Fra sandpile.org 2.2 GHz Ath 64 3400 1,024 KB S754 Rev SH-C0: 89.0 W @ 1.50 V @ 70 C Link: http://www.sandpile.org/impl/k8.htm Endret 13. april 2008 av JAPCU Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Har prøvd litt no og det ser ikkje serlig lyst ut. Har prøvd med og uten vifte. Montert på HK og rett på strømforsyningen. Pcen starter opp og så slår den seg av igjenn ganske med ein gang. får prøve litt meir i morogn. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Må bare bumpe litt og sei at pcen virker og at eg leiter etter ei vifte som eg kan bruke til å kjøle cpuen. Grunnen til at den ikkje virka i går var sikkert at den var for varm. EDIT: No er den død. Ser ikkje noko håp om å klare å fikse den. Endret 14. april 2008 av BigJaffa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå