Gå til innhold

kople 3 skjermer til 2 utganger, korleis?

Tosha0007

Anbefalte innlegg

har tre skjermer som eg vil kople saman, ein Toshiba 37" (må bruka dvi til hdmi kontakt og så hdmi leidning), eit neovo 19" skjerm (berre dvi inngong som er aktuelt her) og ein benq g2400w (har både dvi og hdmi ingong=.

HAr eit xfx 8800gts 640 mb skjermkort med to dvi utgongar. Spørsmålet er korleis eg skal kople disse 3 skjermane til 2 utgonger? Finnes det noko form for anten hdmi splitter som deler signalet opp i to eller dvi splittar? Link?

Ps: skal helst ikkje vera for dyr :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg klare faktisk å googla sjølve, lurte egentlig på om noken visste ein norsk nettbutikk som hadde da. Mykje av da som kom opp på google er boksa som gjer at ein kan ha fleire signal på ein tv, det eg skal ha er noko som gir eit signal på fleire skjermar.

Lenke til kommentar

Hei!

Matrox har noen løsninger, vet jeg. For eksempel denne DualHead2Go.

Fungerer (såvidt jeg vet) på den måten at PCen sender ut et skjermbilde med høy oppløsning (2560 x 1024) og så deles dette opp i boksen og sendes ut på to utganger. Den boksen jeg henviste til støtter dobbel 1280 x 1024 og gir ut signalet på 2x VGA.

Finnes også en utgave (DualHead2Go - Digital Edition) som tar inn et VGA-signal og gir det ut på 2x DVI.

Men om det er ideelt å bruke et VGA-signal som utgangspunkt kan sikkert diskuteres (av andre enn meg :) ), og det er ikke sikkert at akkurat dette er løsningen for deg, men du kan jo se litt nærmere på Matrox-løsninger.

Har ingen erfaring selv, bare så det er sagt.

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
har tre skjermer som eg vil kople saman, ein Toshiba 37" (må bruka dvi til hdmi kontakt og så hdmi leidning), eit neovo 19" skjerm (berre dvi inngong som er aktuelt her) og ein benq g2400w (har både dvi og hdmi ingong=.

HAr eit xfx 8800gts 640 mb skjermkort med to dvi utgongar. Spørsmålet er korleis eg skal kople disse 3 skjermane til 2 utgonger? Finnes det noko form for anten hdmi splitter som deler signalet opp i to eller dvi splittar? Link?

Ps: skal helst ikkje vera for dyr :whistle:

Har nylig kjoept eg en G2400W jeg og, og sitter i akkurat samme situasjon. Kjoerer dual monitors greit nu paa 8800 GTS, vil gjerne koble til TV-en og. Det jeg valgte aa gjoere var aa kjoepe med et Maxtrox Parhelia 128mb kort hos komplett. Det kostet ikke stort og puttes i PCI-porten. Problemet jeg har nu er at dette kortet selvsagt ikke fungerer. Faar foelgende feilmelding etter at jeg har installert nyeste drivere og hoeyreklikker paa desktop og deretter gaar til 'instillinger': " Gjeldende skjermdriver kan ikke brukes. Den ble laget for en tidligere Windows versjon, og er ikke lenger kompatibel med denne versjonen av Windows. Systemet er startet med standard VGA-driver. Ta kontakt med maskinvareprodusenten for aa faa tak i en oppgradert driver, eller velg en av driverne som Microsoft tilbyr".

Har sendt en forespoersel til Matrox, regner ikke med aa faa noe svar og at jeg ender med aa benytte meg av angreretten. Er bestemt paa aa finne en loesning though, som jeg kan poste her. Haaper du gjoer det samme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...