Gå til innhold

Problem med mus som ikke funker?

Anbefalte innlegg

Jeg har en helt vanlig Logitech mus. Tidligere har jeg kunnet koble den til den bærbare maskinen min uten problemer. Igår når jeg koblet den til datamaskinen kom det plutselig opp beskjed om "Ny maskinvare funnet, vil du installere enhetsdrivere" Jeg installerte og fikk feilmelding om at *.inf er til en tidligere vesrjon av windows.

Jeg installerte en automatisk oppdatering av windows vista før dette problemet oppstå, kan dette ha noe med saken å gjøre? Har også prøvd med to andre muser uten hell....

dersom noen har noe tips til hva jeg skal gjøre mottas de med takk;)

-mvh ops

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har akkurat samme problemet... hjelp!

edit: googla litt og ser ut til at det er mange som har samme problemet. Synderen er updaten som heter KB938371. eneste fiksen jeg finner er å kjøre system restore til før du installerte updaten, og så skru av automatisk oppdatering og unngå å installere denne updaten.

edit2: installerte sp1 og oppdaterte driver via device manager og nå funker musa, yay! :)

Endret av purpledonkey
Lenke til kommentar

Får ikke dette å fungere nå, selv med system restore. Får ikke logget på en gang, for tastaturet har gitt opp det også. Føler meg ganske f*cked nå. Noen annen måte å fikse dette på?

Er lite lysten på å måtte reinstallere windows pga av denne oppdateringen...

Lenke til kommentar

Har endelig fått til tastaturet igjen, måtte bare plugge den i samme USB-utgang den hadde vært i tidligere. Har også fått inn SP1, som endel mente skulle fikse problemene, men det hjalp ikke her. Gjenoppretting fungerer heller ikke lenger.

Vedrørende KB938371

Det gjelder USB tilkoplet mus (HID).

Løsning er å fjerne alle HID enheter i device manager etterfulgt av restart.

Tenkte å prøve dette nå, men sist jeg prøvde å fjerne HID driverne, tror jeg jeg tok den til tastaturet først, så da var det helt stopp... Noe tips til hvordan driverne bør fjernes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...